PDA

View Full Version : IEM en draadloze verbinding <->



Nocki
3 september 2012, 14:32
Hi,

Is er al zo iets waarmee je met 1 kastje zowel je gitaar naar de amp kunt sturen als een signaal voor oordopjes terug krijgt?
Of moeten we nog steeds met 2 draden vast zitten?

Ik ben namelijk weer eens langzaam aan het kijken voor een draadloze IEM en weet nog niet welke. Als bovenstaand al bestaat zou dat natuurlijk super zijn!

Di Stefano
3 september 2012, 15:17
Ben ik zelf nog nooit tegengekomen.
Als je draadloze apparatuur koopt hou er dan rekening mee dat volgend jaar een deel van de momenteel vaakst gebruikte frequenties waarschijnlijk niet meer bruikbaar zijn. Ik geloof dat je tegenwoordig best spullen koopt in de B-band, maar ik zou het toch nog eens dubbelchecken.

Nocki
3 september 2012, 15:40
Klopt inderdaad. Ik zou ook het liefst iets digitaals willen...

Meneer I.
3 september 2012, 15:59
Ik ben naar iets soortgelijks op zoek, dus neem bij dezen een abo-tje ;)

bluegate
3 september 2012, 17:35
Zover ik weet is er niets dat tegelijk het gitaarsignaal verstuurt en monitor signaal ontvangt.
Zelf heb ik een Line6 G50 voor gitaar naar amp en een LD MEI1000 voor monitor naar in-ears.

showband
3 september 2012, 18:13
de in-ear hangt aan een ontvanger

de gitaar aan een zender

zenders en ontvangers in een behuizing met een antenne is niet iets wat in de prijsklasse van een muzikant kan.

Misschien wel ooit als wifi verder doorbreekt. Maar ivm de vertraging zijn er nog geen digitale (wifi) in ear setjes te koop. Geen enkele dus.

Meneer I.
3 september 2012, 18:31
Zover ik weet is er niets dat tegelijk het gitaarsignaal verstuurt en monitor signaal ontvangt.
Zelf heb ik een Line6 G50 voor gitaar naar amp en een LD MEI1000 voor monitor naar in-ears.

Grappig ik heb al zitten kijken naar een iets meer budget optie; de G30 en de MEI-100.
Ben je tevreden over de setup en sound? Hoelang gaan de batterijen minimaal mee?

Johannes
3 september 2012, 20:55
Is er helaas nog niet. Vreemd eigenlijk, volgens mij is vrijwel elke draadloze speler hiernaar op zoek.

bluegate
4 september 2012, 08:07
Grappig ik heb al zitten kijken naar een iets meer budget optie; de G30 en de MEI-100.
Ben je tevreden over de setup en sound? Hoelang gaan de batterijen minimaal mee?

Ik ben best tevreden, voor live is het prima geschikt.
Mei1000 is wel gevoelig voor type batterij, zelf ervaar ik veel ruis met oplaadbare bat.
G50 en MEI kan ik 2 optredens mee doen met beide 2x AA batterij.

Tunes
4 september 2012, 14:45
Ik ben best tevreden, voor live is het prima geschikt.
Mei1000 is wel gevoelig voor type batterij, zelf ervaar ik veel ruis met oplaadbare bat.
G50 en MEI kan ik 2 optredens mee doen met beide 2x AA batterij.

Is dat zo, had ik eerder moeten weten heb de mijne weg gedaan vanwege de ruis.

Meneer I.
10 september 2012, 00:08
Gisteren opgetreden met IEM, perfecto! De geluidsmannen hadden een profi sennheiser wireless meegenomen, kan ik vanaf nu bij elk optreden gebruiken, hoef dus alleen nog een G30 of G50 aan te schaffen!