PDA

View Full Version : Goedkope kamerversterker voor mijn akoestische gitaar.



daniel20
3 september 2012, 11:24
Beste,

Ik ben echt een leek op het gebied van uitversterken maar wil me er toch in gaan verdiepen, ik zoek een (goedkope*) akoestische versterker voor mijn gitaar, ik speel vooral fingerpicking style en wat stijlen zoals John mayer / ed sheeran etc.

Moet ik nu voor een bepaald product kijken? of is een versterker, een versterker?..

Kabels etc. weet ik ook nog niet welke ik moet halen, maar dat moet wel lukken na een beetje zoek werk denk ik.

Alvast bedankt.

mvg

Harry
3 september 2012, 13:46
je speelt thuis op een akoestische gitaar, en je wilt die versterken? Thuis? Misschien mis ik iets, maar wat is de bedoeling hiervan?

daniel20
3 september 2012, 13:54
Ja klopt, maar ik wil dit graag gaan versterken om "te leren" als je begrijp wat ik bedoel.
Weet niet zo goed hoe ik het anders moet uitleggen.

maar zou gewoon graag willen weten hoe dat klinkt, en ik wil ook graag ooit buiten huis gaan spelen, dus vandaar.

Hoop dat dit geen domme/stomme vraag is.

mvg

grayfink
3 september 2012, 14:34
Het klinkt kut, de klankkast van je gitaar is een veel betere versterker

daniel20
3 september 2012, 14:49
Waarom worden er dan akoestische versterkers verkocht? .. om meer volume te creëren toch?..

lespaulnmarshall
3 september 2012, 14:53
Waarom worden er dan akoestische versterkers verkocht? .. om meer volume te creëren toch?..

Ja, maar heb je dat thuis nodig dan?

Swaag
3 september 2012, 15:07
Nou, ik kan mij er toch wel wat bij voorstellen.
Ik gebruik meestal mijn (onversterkte) Martin voor akoestisch werk (ook thuis), maar soms vind ik het wel leuk om wat spielerei te doen.
Daarvoor heb ik een Fishman Loudbox 100 staan, en met een paar van die Fishman pedaaltjes (delay, chorus, reverb) wordt het nog leuker. Je kan dan toch wat leuke klankpatroontjes (met name met de delay en chorus in fingerstyle) doen die met een onversterkte akoestisch natuurlijk niet kunnen.

Mooie akoestische versterkers naar mijn smaak: Fishman Loudbox 100, Loudbox mini, of die ampjes van Vox.
Helder en transparant (Fishman) of ietsjes donkerder en wolliger (Vox)

De Fenders trekken mij niet (te veel klinkend als een electrische amp naar mijn smaak), en de Schertlers vind ik te duur voor wat ik er mee doe. Dan zijn er nog amps van o.a. Ibanez en Roland: vind ik een beetje vlakjes.