PDA

View Full Version : nieuwe asian-made marshall DSL-serie



big dooley
3 september 2012, 10:41
ter vervanging van de MA-serie komt marshall nu uit met hun oude vertrouwde DSL voor mensen met een budget:

http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=34&pageNumber=1

zoals te zien met enkele upgrades, zoals een resonance control ipv de deep switch
en een triode mode om het vermogen terug te brengen naar 50 watt (wat echter ook een ander geluid geeft wat minder scherp is)
de reverbveer is vervangen voor een digitaal unit, wat schijnbaar dezelfde unit is als die uit de JVM/YJM100/VM

verkrijgbaar als 100watt head, 40 watt combo en 15watt head en combo... zou nog best wel eens een populair model kunnen worden, mijns inziens

lespaulnmarshall
3 september 2012, 11:39
He bah, zonder hem nog gehoord te hebben, geef mij de oude engelse dsl maar....
Die reverb lijkt me niet echt een upgrade, de reverb in de vm en yjm zijn niets om over aar huis te schrijven, doe mij dan maar spring reverb

caliban
3 september 2012, 11:44
zou nog best wel eens een populair model kunnen worden, mijns inziens

Dat lijkt mij ook. Vreemd dat de oude DSL wel nog altijd in hun gamma staat.

Vraag me af of je het verschil tussen spring en digital reverb zo makkelijk zou horen...

lespaulnmarshall
3 september 2012, 11:50
Vraag me af of je het verschil tussen spring en digital reverb zo makkelijk zou horen...

Ik heb de dsl reverb nooit gebruikt. Heb hem uitvoerig getest met de vpzonder de verb aangeraakt te hebben, De vm heb ik gehad, en de yjm ook uitvoerig getest. Die digitale verb is bruikbaar, maar helaas niet zo bijzonder. Alles met een echte veer klinkt naar mijn oren beter, hoogstwaarschijnlijk die van de dsl dus ook.

En aangezien ie ook nog in het middenoosten gemaakt wordt, niet dat daar wat mis mee is maar ik betaal liever een beetje etra voor een echte britse, nee dankje, i'll pass.

caliban
3 september 2012, 12:06
En aangezien ie ook nog in het middenoosten gemaakt wordt, niet dat daar wat mis mee is maar ik betaal liever een beetje etra voor een echte britse, nee dankje, i'll pass.

Wist niet dat Irak zo bedreven was in versterkerproductie :seriousf:

Agent_Smith
3 september 2012, 12:13
Wist niet dat Irak zo bedreven was in versterkerproductie :seriousf:

Nee, Iran denk ik.... ;)

caliban
3 september 2012, 12:17
Dacht nu echt dat ze daar genoeg zouden hebben aan olie :).

Weet er iemand was deze versterkers zouden kosten?

Agent_Smith
3 september 2012, 12:17
De DSL50 is één van mijn all-time favs en heb er vele jaren zeer tevreden gebruik van gemaakt. Heb m al een paar jaar niet meer omdat ik nu twee 800s heb. Daar haalt de dsl het toch niet bij wat betreft mijn smaak. Maar ik zal niet schromen om nog eens een DSL50 te kopen. Maar nee, geen nieuwe dus.
En reverb op een Marshall? No thanks! Knop eraf, weg ermee. Hou ik niet van. :)

big dooley
3 september 2012, 12:22
een marshall koop je niet voor de reverb...

ik heb de ouwe DSL gehad en nu een JVM... de ene had veren de andere was digitaal... aangezien ik ze alleen gebruikte voor een beetje ambience, is er voor mij geen verschil... behalve dat die verengalm een bloed-irritante "doink" had, zodra ik van kanaal overschakelde... de digitale heeft dat niet...

de nieuwe DSL wordt niet gemaakt in het midden-oosten maar in het verre oosten... dwz vietnam, waar de MA-serie werd/wordt gemaakt... tot op heden zeer weinig rapporten gelezen van ernstig falende MA's, dus dat zit mijns inziens wel snor

big dooley
3 september 2012, 12:37
Dacht nu echt dat ze daar genoeg zouden hebben aan olie :).

Weet er iemand was deze versterkers zouden kosten?

heb wel een vergelijking van een UK shop...
de ouwe kost 989 pond en de nieuwe 699 pond... dus ongeveer 70% prijsverschil met een nieuw oud model (:D)

de DSL15 head doet 399 pond, de combo 497 pond
DSL40 combo gaat daar de deur uit voor 569 pond

Brum
3 september 2012, 12:50
He bah, zonder hem nog gehoord te hebben, geef mij de oude engelse dsl maar....
Die reverb lijkt me niet echt een upgrade, de reverb in de vm en yjm zijn niets om over aar huis te schrijven, doe mij dan maar spring reverb

Zo, da's niet kortzichtig ook man. Een beetje gemist wat er de laatste jaren uit het oosten komt qua kwaliteit? Alsof op Engelse Marshalls ook niet flink op bespaard wordt, al jaren lang. Denk aan trafo's, zo cheap mogelijk, of 'ontbrekende' chokes. Dan kan je het net zo goed in Azië laten produceren, als het toch om de kostenbesparing gaat.

HaroldA
3 september 2012, 12:58
He bah, zonder hem nog gehoord te hebben, geef mij de oude engelse dsl maar....

:???: Zonder iets te zien of te horen direct als minderwaardig bestempelen?!?

Meen je dat ook of gedraag je je alleen zo om anderen te irriteren?

big dooley
3 september 2012, 13:00
Zo, da's niet kortzichtig ook man. Een beetje gemist wat er de laatste jaren uit het oosten komt qua kwaliteit? Alsof op Engelse Marshalls ook niet flink op bespaard wordt, al jaren lang. Denk aan trafo's, zo cheap mogelijk, of 'ontbrekende' chokes. Dan kan je het net zo goed in Azië laten produceren, als het toch om de kostenbesparing gaat.

in dit geval helpt de blinde de dove dus...

hedendaagse trafo's in de JVM, 2203KK AFD en YJM zijn van dezelfde specs als degene in de 1959's en 2203's alleen liggen ze horizontaal...
de choke wordt wel of niet gebruikt naar waar de amp voor bedoeld is... als de filtering van de gelijkgerichte voeding zodanig is, dat er geen choke nodig is, om de resterende "rimpel" eruit te halen, dan stoppen ze die er simpelweg niet in...

tuurlijk wordt er bespaard... de overgang naar PCB's in de jaren 70 was er eentje van, later werden de pots op de PCB gesoldeerd en weer wat later werden de buisvoeten er ook opgezet...
maar dit is ook de reden dat versterkers als de JVM mogelijk werden... een handwired JVM ga je niet tegenkomen.... is veel te ingewikkeld

Brum
3 september 2012, 13:16
in dit geval helpt de blinde de dove dus...

hedendaagse trafo's in de JVM, 2203KK AFD en YJM zijn van dezelfde specs als degene in de 1959's en 2203's alleen liggen ze horizontaal...

Ik geloof het direct van je, maar om bij een DSL te blijven, da's dan weer een goed voorbeeld van niet echt high end trafo's. Staat dan tegenover dat de DSL ook niet echt een high end versterker is, waar ik verder geen waarde oordeel over heb.


de choke wordt wel of niet gebruikt naar waar de amp voor bedoeld is... als de filtering van de gelijkgerichte voeding zodanig is, dat er geen choke nodig is, om de resterende "rimpel" eruit te halen, dan stoppen ze die er simpelweg niet in...

Ik heb een vintage Modern gehad. Het verschil was behoorlijk met het toevoegen van een extra choke en een betere trafo, believe me.;) Ik ben niet zo overtuigd van het er simpelweg niet in plaatsen, daar waar het niet nodig zou zijn volgens Marshall. Het zou kunnen, maar ik denk ook wel degelijk kostenbesparing.

caliban
3 september 2012, 13:31
in dit geval helpt de blinde de dove dus...

hedendaagse trafo's in de JVM, 2203KK AFD en YJM zijn van dezelfde specs als degene in de 1959's en 2203's alleen liggen ze horizontaal...
de choke wordt wel of niet gebruikt naar waar de amp voor bedoeld is... als de filtering van de gelijkgerichte voeding zodanig is, dat er geen choke nodig is, om de resterende "rimpel" eruit te halen, dan stoppen ze die er simpelweg niet in...

tuurlijk wordt er bespaard... de overgang naar PCB's in de jaren 70 was er eentje van, later werden de pots op de PCB gesoldeerd en weer wat later werden de buisvoeten er ook opgezet...
maar dit is ook de reden dat versterkers als de JVM mogelijk werden... een handwired JVM ga je niet tegenkomen.... is veel te ingewikkeld

Voor een ingewikkeld circuit als dat van JVM's, is een pcb bijna altijd noodzakelijk. Buisvoeten en pots op de print daarentegen vind ik spijtig, en helemaal niet noodzakelijk om het circuit haalbaar te houden.

big dooley
3 september 2012, 13:32
Ik geloof het direct van je, maar om bij een DSL te blijven, da's dan weer een goed voorbeeld van niet echt high end trafo's. Staat dan tegenover dat de DSL ook niet echt een high end versterker is, waar ik verder geen waarde oordeel over heb.



Ik heb een vintage Modern gehad. Het verschil was behoorlijk met het toevoegen van een extra choke en een betere trafo, believe me.;) Ik ben niet zo overtuigd van het er simpelweg niet in plaatsen, daar waar het niet nodig zou zijn volgens Marshall. Het zou kunnen, maar ik denk ook wel degelijk kostenbesparing.

ik heb zelf een choke in de JVM geplaatst... en het maakt inderdaad wel iets uit, maar bijlange na niet zo schokkend als de meesten vermoeden
helaas maken nog steeds heel veel mensen de vergissing dat dat ding daar zit om een bepaald geluid te krijgen... dat is niet het geval... de primaire functie is het filteren van overblijvende AC-rimpels, nadat de voeding is gelijkgericht en gefilterd door de elco's...
de oudjes hadden elco's met veel minder capaciteit dan wat er tegenwoordig in gestopt wordt en dus was extra filtering dmv een spoel nodig... AC stroom wordt geblokkeerd en DC stroom wordt beter doorgelaten om de lage capaciteit van de elco's op te vangen.... door de hogere capaciteit elco's die vanaf de JCM900's werden gebruikt was de choke niet meer nodig voor deze functie en werd deze vervangen door een weerstand, met als gevolg dat de preamp minder headroom had en er dus meer oversturing uit de preamp getapt kon worden...

big dooley
3 september 2012, 13:34
videootje gevonden... die vent spreekt wel een lastige taal :)


http://www.youtube.com/watch?v=t4Y2kY-07u8

lespaulnmarshall
3 september 2012, 13:38
een marshall koop je niet voor de reverb...

ik heb de ouwe DSL gehad en nu een JVM... de ene had veren de andere was digitaal... aangezien ik ze alleen gebruikte voor een beetje ambience, is er voor mij geen verschil... behalve dat die verengalm een bloed-irritante "doink" had, zodra ik van kanaal overschakelde... de digitale heeft dat niet...

de nieuwe DSL wordt niet gemaakt in het midden-oosten maar in het verre oosten... dwz vietnam, waar de MA-serie werd/wordt gemaakt... tot op heden zeer weinig rapporten gelezen van ernstig falende MA's, dus dat zit mijns inziens wel snor

Koop je zeker niet voor de reverb, maar ik ben wel fan van een lekkere spring reverb ala fender. Zou mooi zijn als die in een marshall ook al zat, zou weer een stompboxje schelen haha....

Ik dacht dat ie in india gemaakt zou worden ofzo. Ben ook geen fan van vietnam.

lespaulnmarshall
3 september 2012, 13:43
:???: Zonder iets te zien of te horen direct als minderwaardig bestempelen?!?

Meen je dat ook of gedraag je je alleen zo om anderen te irriteren?

Nee, ik ga hem mog wel testen hoor. Volgens mij heb im hem ook niet minderwaardig genoemd. Ik heb het niet zo met gear gemaakt in asie.

big dooley
3 september 2012, 13:44
Voor een ingewikkeld circuit als dat van JVM's, is een pcb bijna altijd noodzakelijk. Buisvoeten en pots op de print daarentegen vind ik spijtig, en helemaal niet noodzakelijk om het circuit haalbaar te houden.

haalbaar niet nee... betaalbaar is een ander verhaal
overigens speel ik nu 15 jaar op marshalls met de buisvoeten en pots op de print... nooit geen ellende mee gehad... maar kan me voorstellen dat het een nachtmerrie is om mee te werken

lespaulnmarshall
3 september 2012, 13:49
Ik geloof het direct van je, maar om bij een DSL te blijven, da's dan weer een goed voorbeeld van niet echt high end trafo's. Staat dan tegenover dat de DSL ook niet echt een high end versterker is, waar ik verder geen waarde oordeel over heb.



Ik heb een vintage Modern gehad. Het verschil was behoorlijk met het toevoegen van een extra choke en een betere trafo, believe me.;) Ik ben niet zo overtuigd van het er simpelweg niet in plaatsen, daar waar het niet nodig zou zijn volgens Marshall. Het zou kunnen, maar ik denk ook wel degelijk kostenbesparing.

Kom op joh, een dsl is een prima ding, niet alleen mijn mening, maar ook van heel veel pros.
Het mag dan wel geen boutique ding zijn, maar qua klank doet hij er niet oor onder, kwaliteit misschien een beetje, maar als je een scheurtje in de grill cloth of tolex van je two rock of tone king hebt piep je wel anders, bij een marshall, beetje lijm en voila!

Brum
3 september 2012, 13:50
Ik dacht dat ie in india gemaakt zou worden ofzo. Ben ook geen fan van vietnam.

Oei... Lesje topografie zou niet verkeerd zijn... India en het midden-oosten, ik zou het fietsende niet willen doen eigenlijk.

Waarom geen 'fan van Vietnam'?

Brum
3 september 2012, 13:52
Kom op joh, een dsl is een prima ding, niet alleen mijn mening, maar ook van heel veel pros.
Het mag dan wel geen boutique ding zijn, maar qua klank doet hij er niet oor onder, kwaliteit misschien een beetje, maar als je een scheurtje in de grill cloth of tolex van je two rock of tone king hebt piep je wel anders, bij een marshall, beetje lijm en voila!

Waar ik verder geen waarde oordeel over heb, het staat er echt. Ergo, ik heb helemaal geen mening uitgesproken over het geluid uit een DSL.

Ik zou wel even op de verpakking kijken of het niet uit Azie komt, die lijm. Ik ben er geen fan van!

lespaulnmarshall
3 september 2012, 13:59
Oei... Lesje topografie zou niet verkeerd zijn... India en het midden-oosten, ik zou het fietsende niet willen doen eigenlijk.

Waarom geen 'fan van Vietnam'?

Was ook maar net wakker... Er zijn trouwens ook wel bedrijven die hun amps in iraq en iran laten maken volgens mij.

Waarom geen fan van spullen die in vietnam gemaakt worden? Wel is een documentaire over werknemers van fabrieken gezien in dat soort landen? Er was ernpas een bij apple. Er hingen netten om de fabriek zodat werknemers geen zelfmoord konden plegen op het werk door van het gebouw te springen, ze moeten belachelijk lang werken (5 am tot 8 pm bijvoorbeeld) als ze niet goed of snel genoeg werken krijgen ze een pak slaag etc... Ga jij het maar is doen....

Brum
3 september 2012, 14:07
'In dat soort landen' is wel heel breed hoor, ik denk dat Azië een heeeel klein beetje groter is dan Europa.

Als je dit nu gelijk zegt, dat je moeite hebt met de behandeling van werknemers in Azie, dan krijg je niet gelijk mensen over je heen. Zoals het er stond leek het namelijk erg veel op een waarde oordeel over deze Marshalls.

Overigens weten we geen van allen onder wat van omstandigheden deze versterkers gemaakt gaan worden.

@big dooley:

Je hebt gelijk wat betreft het technische verhaal over het wel of niet ontbreken van een extra choke, het verschil is niet enorm. Desondanks denk ik dat het Marshall niet heel verkeerd uitkomt om de extra choke achterwege te laten.;)

HaroldA
3 september 2012, 14:09
Er was ernpas een bij apple. Er hingen netten om de fabriek zodat werknemers geen zelfmoord konden plegen op het werk door van het gebouw te springen, ze moeten belachelijk lang werken (5 am tot 8 pm bijvoorbeeld) als ze niet goed of snel genoeg werken krijgen ze een pak slaag etc... Ga jij het maar is doen....

Was dat in Vietnam?!? Ik dacht dat dat in Taiwan bij Foxconn was? :???:

lespaulnmarshall
3 september 2012, 14:12
'In dat soort landen' is wel heel breed hoor, ik denk dat Azië een heeeel klein beetje groter is dan Europa.

Als je dit nu gelijk zegt, dat je moeite hebt met de behandeling van werknemers in Azie, dan krijg je niet gelijk mensen over je heen. Zoals het er stond leek het namelijk erg veel op een waarde oordeel over deze Marshalls.

Overigens weten we geen van allen onder wat van omstandigheden deze versterkers gemaakt gaan worden.

@big dooley:

Je hebt gelijk wat betreft het technische verhaal over het wel of niet ontbreken van een extra choke, het verschil is niet enorm. Desondanks denk ik dat het Marshall niet heel verkeerd uitkomt om de extra choke achterwege te laten.;)

Nee hoor, nou moet ik zeggen, ik ben geen marshall ma en andere marshall producten uit azie fan. Als deze dsl een beetje klinkt zal het voor het geld vast een leuk dingetje zijn, maar ja, de behandeling van werknemers laat nog aardig wat te wensen ook, als of het werktuigen zijn.

Waar precies, door wie en hoe ze worden gemaakt weten we iid niet, maar alsnog, die mij maar de 'echte' dsl.

lespaulnmarshall
3 september 2012, 14:13
Was dat in Vietnam?!? Ik dacht dat dat in Taiwan bij Foxconn was? :???:
Dat zal vast kloppen, maar foxconn is echt niet de enige die dat doet.

caliban
3 september 2012, 14:23
Nee hoor, nou moet ik zeggen, ik ben geen marshall ma en andere marshall producten uit azie fan. Als deze dsl een beetje klinkt zal het voor het geld vast een leuk dingetje zijn, maar ja, de behandeling van werknemers laat nog aardig wat te wensen ook, als of het werktuigen zijn.

Waar precies, door wie en hoe ze worden gemaakt weten we iid niet, maar alsnog, die mij maar de 'echte' dsl.

Die MA was denk ik gewoon een slecht design ofzo. Aziaten kunnen heus wel amps maken hoor :), kijk Bugera, die dingen klinken echt heel goed. En dan in verband met Irak en Iran, dat zijn geen lageloonlanden ofzo hoor. Olie enzo, dat brengt veel op hè :)

big dooley
3 september 2012, 14:24
@big dooley:

Je hebt gelijk wat betreft het technische verhaal over het wel of niet ontbreken van een extra choke, het verschil is niet enorm. Desondanks denk ik dat het Marshall niet heel verkeerd uitkomt om de extra choke achterwege te laten.;)

wat denk je dat een choke voor hun kost, als die in grote hoeveelheden afgenomen worden van hun fabrikant? (dagnall in malta)
ik denk dat ie er voor hooguit een tientje inzit... verschil met arbeidskosten is er ook niet veel, aangezien die dikke weerstanden die ze normaal gebruiken er ook met de hand inzetten

met de AFD YJM en recent ook de JVM410HJS is er weer een choke in het circuit geplaatst, maar hiervoor gingen ze wel terug naar elko's met lagere capaciteit...

de meest noemenswaardige verandering met een choke was een simpele kleine reductie in preampgain voor mij...
de negatieve feeddbackmod die ik ook gedaan heb, maakt veel meer uit voor het geluid

er zou trouwens iemand gutshots gaan posten op een ander forum, dus die houden we nog ff tegoed :)

Brum
3 september 2012, 14:24
Nee hoor, nou moet ik zeggen, ik ben geen marshall ma en andere marshall producten uit azie fan. Als deze dsl een beetje klinkt zal het voor het geld vast een leuk dingetje zijn, maar ja, de behandeling van werknemers laat nog aardig wat te wensen ook, als of het werktuigen zijn.

Waar precies, door wie en hoe ze worden gemaakt weten we iid niet, maar alsnog, die mij maar de 'echte' dsl.

Die pedaaltjes die je gebruikt, qua onderdelen niet Azië? Je mooie Engelse Marshall, geen Aziatische onderdelen? De buizen? Heb je een tv in huis, mooi stereo setje? Werkt die computer van je fijn? Etc., etc., etc... Joh, we hebben met z'n allen een laag boter op onze hoofd van hier tot en met, inclusief jij en ik. Ik ben het direct met je eens dat de omstandigheden in bepaalde fabrieken aldaar niet tot onze standaard hoort wat betreft rechten en omgang, maar zolang we het met z'n allen gewoon in stand houden, dan kunnen we beter eerst wat gaan doen aan de mensenrechten daar, alvorens we er middels specifieke voorbeelden schande over spreken. Jij begint?

lespaulnmarshall
3 september 2012, 14:26
Die MA was denk ik gewoon een slecht design ofzo. Aziaten kunnen heus wel amps maken hoor :), kijk Bugera, die dingen klinken echt heel goed. En dan in verband met Irak en Iran, dat zijn geen lageloonlanden ofzo hoor. Olie enzo, dat brengt veel op hè :)
Ma was niet bedoeld om een schitterende tone the hebben idd, het is/was een instap buizen marshall.
Aziaten kunnen amps in elkaar zetten net als ieder ander land/continent. Bugera klinkt inderdaad goed, maar kwaliteit, dat niet, het is tenslotte gewoon behringer.

caliban
3 september 2012, 14:30
Ma was niet bedoeld om een schitterende tone the hebben idd, het is/was een instap buizen marshall.
Aziaten kunnen amps in elkaar zetten net als ieder ander land/continent. Bugera klinkt inderdaad goed, maar kwaliteit, dat niet, het is tenslotte gewoon behringer.

Kort door de bocht, heel kort. In verband met dat reverbpedaaltje trouwens, dat is hoogstwaarschijnlijk ook digitaal :).

lespaulnmarshall
3 september 2012, 14:37
Kort door de bocht, heel kort. In verband met dat reverbpedaaltje trouwens, dat is hoogstwaarschijnlijk ook digitaal :).

Klopt, maar dat is toch wel een ander kaliber digitaal als die in een marshall

lespaulnmarshall
3 september 2012, 14:40
Kort door de bocht, heel kort. In verband met dat reverbpedaaltje trouwens, dat is hoogstwaarschijnlijk ook digitaal :).

Kort door de bocht, nee hoor. Wat denk je dan, dat de ma boedoeld is/was als om te concurreren met boutique amps en bugera is bedoeld om de bouwkwaliteit van mesa te evenaren voor een zacht prijsje?

lespaulnmarshall
3 september 2012, 14:43
Die pedaaltjes die je gebruikt, qua onderdelen niet Azië? Je mooie Engelse Marshall, geen Aziatische onderdelen? De buizen? Heb je een tv in huis, mooi stereo setje? Werkt die computer van je fijn? Etc., etc., etc... Joh, we hebben met z'n allen een laag boter op onze hoofd van hier tot en met, inclusief jij en ik. Ik ben het direct met je eens dat de omstandigheden in bepaalde fabrieken aldaar niet tot onze standaard hoort wat betreft rechten en omgang, maar zolang we het met z'n allen gewoon in stand houden, dan kunnen we beter eerst wat gaan doen aan de mensenrechten daar, alvorens we er middels specifieke voorbeelden schande over spreken. Jij begint?

Ja, natuurlijk is azie tegenwoordig niet meer te vermijden, tenslotte zit ik nu ook op een ipad te typen (vandaar ook de typfouten :)). Mijn favorite current production buizen zijn tenslotte ook chinees net als de tv etc... Maar ik doe wel mijn best zo min mogelijk spchinees spul te kopen.
Mijn pedalen, het meeste is boutique, maar er zullen vast chinese en andere asiatische onderdelen in zitten, geen ontkomen meer aan helaas.
Maar we zullen wel meten. We leven tenslotte in een wereld die niet meer bestuurd wordt door politici maar door bedrijven. We zullen wel moeten kopen uit azie.

Brum
3 september 2012, 14:52
Dus ook je Engelse Marshall he, vol met Aziatische onderdelen, al dan niet vervaardigd door kinderhandjes.

lespaulnmarshall
3 september 2012, 15:08
Dus ook je Engelse Marshall he, vol met Aziatische onderdelen, al dan niet vervaardigd door kinderhandjes.

Tsja... Hoe minder asiatisch hoe beter...

HaroldA
3 september 2012, 15:11
Tsja... Hoe minder asiatisch hoe beter...

Zeg meneertje "weet alles beter". Flikker zo snel mogelijk die iPad uit het raam als je ook maar iets geeft om arbeidsomstandigheden en/of kinderarbeid.

Chris Winsemius
3 september 2012, 15:31
zijn wokkels ook aziatisch?

ik wil namelijk ff een bakje halen om deze gezellige discussie te blijven volgen!

HaroldA
3 september 2012, 15:38
zijn wokkels ook aziatisch?

Wokkels wel, wokkers niet.

tommus42
3 september 2012, 15:42
Door die Aziatisch DSL heeft een vader of moeder redelijk leuk werk met een inkomen waardoor hij/zij zijn/haar kroost niet in een stoffig textielfabriekje hoeft te werk te stellen:ok:.

big dooley
3 september 2012, 17:21
Door die Aziatisch DSL heeft een vader of moeder redelijk leuk werk met een inkomen waardoor hij/zij zijn/haar kroost niet in een stoffig textielfabriekje hoeft te werk te stellen:ok:.

ik denk dat jij nog het dichtst bij de waarheid zit...

big dooley
3 september 2012, 17:26
Klopt, maar dat is toch wel een ander kaliber digitaal als die in een marshall

de digitale reverb in de hedendaagse marshalls is van pro-studio kaliber...

big dooley
3 september 2012, 17:28
zijn wokkels ook aziatisch?

ik wil namelijk ff een bakje halen om deze gezellige discussie te blijven volgen!

na pakweg 3 uurtjes 5 pagina's vol... de tongen komen toch altijd los als marshall met iets op de proppen komt (al was dit wel vrij oud nieuws...)

Mitch
3 september 2012, 18:17
Marshall komt met een goedkopere uitgave van een bestaand product. The horror. :roll:

lespaulnmarshall
3 september 2012, 18:19
de digitale reverb in de hedendaagse marshalls is van pro-studio kaliber...

Nou... Bruikbaar is hij, bijzonder nee.ookal is hij dan van kaliber, als studio engeneer zou ik wel investeren in iets beters. Voor wat sfeer toevoegen zoals jij doet is hij wel goed genoeg.
Als de marshall digitale verb van studiokaliber is zal mijn doctor scientist radical (dat is ie zeker) room reverberator wel van buitenaards kaliber zijn, o ja bijna vergeten , dat is hij ook. (neem is een kijkje op de site van dr. Scientist als je 'm niet begrijpt)

lespaulnmarshall
3 september 2012, 18:21
Zeg meneertje "weet alles beter". Flikker zo snel mogelijk die iPad uit het raam als je ook maar iets geeft om arbeidsomstandigheden en/of kinderarbeid.

Je kunt tegenwoordig niet meer zonder hè? Meneertje "weet hoe het 'echt' zit"
Ik heb al mijn bladmuziek (aardig wat is dat) op mijn ipad staan, bespaart weer paiper, dus beter voor 't milieu.

bass blom
3 september 2012, 18:23
ik wil wel eens een in iran of irak gemaakte amp proberen, waar kan ik die testen? :D

lespaulnmarshall
3 september 2012, 18:25
ik wil wel eens een in iran of irak gemaakte amp proberen, waar kan ik die testen? :D

Ja, dacht al dat iemand dat zou vragen. Dat weet ik niet, maar ik ben er vrijwel zeker van dat ik er iets over heb gehoord.

Misery Signals
3 september 2012, 18:28
Olie op het vuur:

Het ampmerk dat door de jaren heen de belichaming is van top naar lage middenklasse brengt wok-mi versies van hun amps uit. veel slechter kan het allemaal niet meer gebouwd worden, wel tof dat het nu nog goedkoper wordt :)

MS

big dooley
3 september 2012, 18:45
Het ampmerk dat door de jaren heen de belichaming is van top naar lage middenklasse...

MS

leg dat maar aan gasten uit als satriani, king, malmsteen en al die andere pro's die steeds blijven terugkomen op al die "lage" middenklassers
marshall heeft juist altijd bekend gestaan als betaalbare middenklasser... de exhorbitante prijzen tot begin jaren 80 hebben ze te danken gehad aan de rose morris deal... niet omdat het zulke extreme kwaliteit was

lespaulnmarshall
3 september 2012, 18:47
leg dat maar aan gasten uit als satriani, king, malmsteen en al die andere pro's die steeds blijven terugkomen op al die "lage" middenklassers
marshall heeft juist altijd bekend gestaan als betaalbare middenklasser... de exhorbitante prijzen tot begin jaren 80 hebben ze te danken gehad aan de rose morris deal... niet omdat het zulke extreme kwaliteit was

Ik denk dat ms het over de (meeste) amps van de laatste twee jaar heeft?

Voor de boutique hype was marshall eigenlijk de top. Sinds de boutique is het de high end van de non-boutique. Alleen mesa staat qua bouwkwaliteit ietsje hoger.

big dooley
3 september 2012, 18:49
Ik denk dat ms het over de (meeste) amps van de laatste twee jaar heeft?

nee hoor... over het algemeen zeikt hij alles af wat er na de 2203/2204 kwam

HaroldA
3 september 2012, 19:29
nee hoor... over het algemeen zeikt hij alles af wat er na de 2203/2204 kwam

En gelijk heeft 'ie! :soinnocent:

Misery Signals
3 september 2012, 20:56
leg dat maar aan gasten uit als satriani, king, malmsteen en al die andere pro's die steeds blijven terugkomen op al die "lage" middenklassers
marshall heeft juist altijd bekend gestaan als betaalbare middenklasser... de exhorbitante prijzen tot begin jaren 80 hebben ze te danken gehad aan de rose morris deal... niet omdat het zulke extreme kwaliteit was

Marshall was tot eind jaren 70 bij het beste wat er te koop was. Was gewoon goed gebouwd. Inderdaad, nieuwe tijden vragen nieuwe veelzijdige amps, maar je kan die als Marshall maken, en als Mesa/Bogner/Splawn/Diezel enz. Is Marshall goedkoper? Natuurlijk. Moet het daarom even goed zijn als voorgenoemde merken? Nee. Maar ze mogen van mij op zijn minst als één van de grootste versterkermerken ter wereld toch een "nieuw" design in de catalogus hebben dat meekan qua bouwkwaliteit met huidige topmerken vind ik. Daarom vind ik Marshall een middelmatig merk. 30 modellen maar niets dat gewoon qua bouwkwaliteit icm moderne features boven de rest van zijn gamma uitsteekt.

Satriani kan je niet echt op afgaan, niet echt betrouwbaar als je ook een Peavey Signature rond hebt slingeren he... BTW de Malmsteen is gebaseerd op zijn favo... Oude Plexi inderdaad.
Marshall is ook hét merk met de torens onstage omdat het goedkoop is en veel artiesten betaalt om er zogezegd op te spelen. En het is ook hét merk ,waar achter de cab/amp torens hun favoriete amp staat te draaien. En ja artiesten als Slayer spelen erop,... Op JCM800's voordat Kerry zijn daarop gebaseerde signature kreeg... Ze smeren nu wat volk de JVM aan, maar daar blijft echt niemand jaren op spelen... Bijna al die artiesten met Marshall stacks die er daadwerkelijk op spelen staan er met oude modellen. Waar zijn die DSL/JVM stacks?

Dus basically zeik ik inderdaad alles na de 2203/2204 af, de 2205/2210 ging nog net voor mij inderdaad :)
Doorheen de jaren heb ik de meeste Marshalls wel (bespeeld of) gehad van oud tot nieuw: Plexi, JMP, JCM 800 2203, JCM900's, Split Channels, JCM900 MKIII, DSL, JVM,... Dus het is niet zomaar richtloos gezeik. Ik vind alles vanaf de JCM900 matig tot slecht klinken, en klinkt het niet prut dan is het een Signature gebaseerd op een oude Marshall, tot je hem weer opengooit... Eerlijk, de DSL vind ik nog wel meevallen. Er zijn ergere dingen als die MA, man man wat een miserie is me dat.

En Marshall top niet-boutique, ben je gek, er zijn zat merken die daar nog flink bovenstaan.

Het beste nieuwe van Marshall vind ik dan nog de 400w Mode Four cabs.

Dus ja... Ik heb er geen enkele moeite mee dat ze dingen in Vietnam maken, kan enkel de prijs nog ten goede komen denk ik.

MS

marco v
3 september 2012, 22:23
Een aziatische Marshall, why not?
Ik ben benieuwd, zal er eens eentje proberen zodra ik er eentje tegenkom in de winkel.
Die aziaten zijn prima in staat een goed product neer te zetten.
Aangezien we altijd alles zo goedkoop(en zo goed) mogelijk willen hebben, lijkt me dit een prima budget optie van Marshall.
Made in Asia? Waarom niet, kijk eens naar je kledingkast, het ligt er waarschijnlijk vol mee.

Rinze
3 september 2012, 22:31
Niet alleen in je klerenkast, denk dat er in een gemiddeld huishouden weinig te vinden is waar niet op zijn minst onderdelen uit Azië in zitten.

Ik kan me van vroeger trouwens helemaal niet herinneren dat Marshall in de boutiek sfeer zat of een edelmerk was a la Mesa Boogie (ben zelf al vanaf 1982 met gitaarspul bezig en kocht mijn eerste Marshall in 1985). Marshall was gewoon Marshall. De JCM 800's werden in de jaren 80/begin 90 minstens net zo verguisd als de 900 serie nu. En net als nu waren er ongeveer net zoveel gitaristen die de pest aan Marshall hadden als er liefhebbers waren.

Mij zal het de kont niet roesten, als ik zo'n Aziatische bak lekker vind klinken en het ziet er van binnen redelijk uit dan vind ik het prima. Als je ziet wat er tegenwoordig uit China komt aan hele behoorlijke versterkers van grote merken dan zie ik het probleem niet.

big dooley
3 september 2012, 22:31
Satriani kan je niet echt op afgaan, niet echt betrouwbaar als je ook een Peavey Signature rond hebt slingeren he...

met een donders goie reden dat hij daar van wegliep... peavey wilde niks van zijn aanmerking weten voor de 50-watt versie van zijn versterker en luisterde totaal niet naar wat satriani zelf wilde in tegenstelling tot marshall die 2 jaar met satriani nauw hebben samengewerkt totdat ie zeker wist wat hij wilde.... dat zie je dus totaal verkeerd


BTW de Malmsteen is gebaseerd op zijn favo... Oude Plexi inderdaad.
de YJM heeft vrijwel net zoveel te maken met een plexi als de JVM qua bouwmethode, dus dat vlaggetje gaat niet op... hij gebruikt zijn YJM continu... volgens jou een lage middenklasser... volgens malmsteen de beste versterker die hij ooit heeft gehad...


Marshall is ook hét merk met de torens onstage omdat het goedkoop is en veel artiesten betaalt om er zogezegd op te spelen.
marshall heeft nog NOOIT iemand betaald om op hun versterkers te spelen en/of spullen gratis weggegeven... dat is dus klinkklare onzin...


En het is ook hét merk ,waar achter de cab/amp torens hun favoriete amp staat te draaien. En ja artiesten als Slayer spelen erop,... Op JCM800's voordat Kerry zijn daarop gebaseerde signature kreeg... Ze smeren nu wat volk de JVM aan, maar daar blijft echt niemand jaren op spelen... Bijna al die artiesten met Marshall stacks die er daadwerkelijk op spelen staan er met oude modellen. Waar zijn die DSL/JVM stacks?
misschien wat vaker concerten bezoeken?

Rinze
3 september 2012, 22:34
Ik las laatst dat de JVM serie de best verkopende reeks van Marshall op dit moment is.

big dooley
3 september 2012, 22:36
Ik kan me van vroeger trouwens helemaal niet herinneren dat Marshall in de boutiek sfeer zat of een edelmerk was a la Mesa Boogie (ben zelf al vanaf 1982 met gitaarspul bezig en kocht mijn eerste Marshall in 1985). Marshall was gewoon Marshall. De JCM 800's werden in de jaren 80/begin 90 minstens net zo verguisd als de 900 serie nu. En net als nu waren er ongeveer net zoveel gitaristen die de pest aan Marshall hadden als er liefhebbers waren.


klopt als een bus

Mitch
3 september 2012, 22:53
Als je Vox en Marshall met elkaar vergelijkt is het niet raar dat marshall nu ook met Made in Vietnam (Azië of het Verre Oosten voor de kenners) of elders komt. Vox: basismodel met PCB, duurder model handwired. Marshall voerde dit maar gedeeltelijk hetzelfde uit, zoals met de 1959. Verder hielden ze juist aparte lijnen, zoals de DSL/JVM lijn vs de HW lijn. Vox besteedt beide lijnen uit aan Azië en houdt beide lijnen betaalbaar en met een redelijk consistente kwaliteit (ik zou zeggen "goede kwaliteit" als ze er iets betere standaard buizen in zouden zetten). Marshall maakte de HW lijn nog steeds in de UK maar die waren eigenlijk een beetje duur voor wat het is, zeker als je naar de gebruikte onderdelen kijkt.

Het gehalte aan azijpisserij van verschillende kanten is trouwens wel weer jammer. Gibson en Marshall, het spreekt tot de verbeelding van velen, maar als je op forum moet afgaan zijn ze alleen maar slechte kwaliteit voor je geld.

Fiendish
4 september 2012, 00:49
Marshall komt met een goedkopere uitgave van een bestaand product. The horror. :roll:

Ja zeg, stel je voor straks gaat Fender dat ook nog doen ! of Peavey ! :soinnocent:

:seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf:

big dooley
4 september 2012, 10:44
Ik las laatst dat de JVM serie de best verkopende reeks van Marshall op dit moment is.

niet helemaal, het is de best verkopende 50/100 watt topshelf head... alle DSL/TSL's, MA's, VM's, JMD1's, reissues, handwireds en signatures bij elkaar opgeteld, verkopen minder dan de JVM op zichzelf...
haze's, class 5's en MG's zijn dan niet meegerekend

big dooley
4 september 2012, 11:23
een aantal gutshots van de DSL15H:

Kleine mod-edit: verwijzingen naar Marshallforum effe weggehaald, Chrome blijft daar een foutmelding op geven. Zie onder voor de foto's...


zie ik daar een choke??? :)
ja klopt er zit een choke, maar die is er later ingezet door degene die de foto's maakte... :D

Brum
4 september 2012, 11:44
Je bent de enige die wat ziet vrees ik, de foto's doen het hier niet.;)

Die 15 watt combo lijkt me overigens een hele leuke versterker voor thuis. Als ik 'm ergens zie staan in toekomst, dan wil ik 'm zeker even uitproberen. Althans, zolang er geen Aziaten werken.

Jasper.
4 september 2012, 12:25
Inderdaad die 15 watter lijkt mij ook erg interessant voor thuis.

big dooley
4 september 2012, 13:06
Je bent de enige die wat ziet vrees ik, de foto's doen het hier niet.;)

Die 15 watt combo lijkt me overigens een hele leuke versterker voor thuis. Als ik 'm ergens zie staan in toekomst, dan wil ik 'm zeker even uitproberen. Althans, zolang er geen Aziaten werken.

hm... waarschijnlijk alleen zichtbaar voor degenen die zijn ingeschreven op dat forum...
momentje... ga ff foto-emmeren

big dooley
4 september 2012, 13:17
beter zo?

http://img.photobucket.com/albums/v146/bigdooley/september2012iphone009-1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v146/bigdooley/september2012iphone010.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v146/bigdooley/september2012iphone008-1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v146/bigdooley/september2012iphone011.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v146/bigdooley/september2012iphone007.jpg

Brum
4 september 2012, 13:29
Yep, ze doen het nu wel. Dank u!:)

Ik moet zeggen, het ziet er in ieder geval erg netjes uit.

interessander
4 september 2012, 13:39
Lijkt me een goede zet van Marshall, kunnen ze mooi concurreren met de goedkope Bugera's.

Selectief snobisme toch eigenlijk, de een loopt weg met Japanse Squiers die USA Fenders doen verbleken en de ander wil nog niet dood gevonden worden met een versterker gemaakt in Azie. Maar waar denk je dat al die onderdelen vandaan komen? De vergelijking met electronica is al eerder gemaakt, misschien moet Marshall het brengen zoals Apple dat doet: Designed in Britain, made in Vietnam.

caliban
4 september 2012, 13:50
Foto's zien er heel netjes uit.

big dooley
4 september 2012, 13:50
Yep, ze doen het nu wel. Dank u!:)

Ik moet zeggen, het ziet er in ieder geval erg netjes uit.

had liever wat gutshots gezien van de DSL100H... lijkt me een mooie vergelijking met de oude versterker...
maar goed, die zullen heus nog wel komen :)

caliban
4 september 2012, 18:15
Is er in de basis van het circuit van de DSL iets veranderd geweest? Dus buiten die resonance...

big dooley
4 september 2012, 19:16
Is er in de basis van het circuit van de DSL iets veranderd geweest? Dus buiten die resonance...

wordt niks over verteld... had al aan santiago gevraagd of hij er wat meer van wist, maar hij heeft niks te maken gehad met dit model... het kan zijn, dat het circuit zelf wat vereenvoudigd is, want het origineel was nogal "overengineered"
toen santiago de opdracht kreeg om de JVM te ontwerpen, wilden ze dat hij zou uitgaan van de DSL... dit weigerde hij, vanwege het bovenstaande en ging daarom liever uit van de JCM800 2203... elk kanaal van de JVM had daarom zijn eigen prototype in de vorm van gemodificeerde JCM800's...

big dooley
5 september 2012, 11:36
fotootje gevonden van de achterkant van de DSL100H:

http://www.giggear.co.uk/data/images/products/large/12150.jpg
in vergelijk met de oude:
http://www.smashedguitars.com/smashedguitars/images/jcm2000_ot/2.jpg

ze maken dus niet dezelfde amp in een ander land, het is echt een totaal nieuwe layout geworden... in de oude DSL zitten alle buizen naast elkaar, maar hier zitten de eindbuizen achteraan en de preampbuizen vooraan...
ik durf nu wel met enige zekerheid te zeggen, dat er nu een groot moederboard zit ipv allerlei losse PCB's die met stekkers aan elkaar gekoppeld zijn, zoals bij de oude versterker... misschien dat zelfs de buizen op het chassis zitten ipv de print, net als bij de MA-serie...
denk ook niet dat het biascircuit net zo makkelijk te bereiken is als bij de oude, maar dat dat zich gewoon op het moederboard bevind
de trafo's staan ook rechtop ipv liggend... iets wat me toch wel verbaasd... ben benieuwd wat ze gebruikt hebben...

Mr. Dynamite
5 september 2012, 13:46
Moet zat kunnen, als het ontwerp een beetje degelijk is kunnen die Aziatische handjes dat prima in elkaar knutselen.

Wat ik een mindere zet vind is dat ze geen 40w head maken, of 15 watt combo. Daar zou wel vraag naar zijn lijkt me toch.

Brum
5 september 2012, 14:47
Een 15 watt combo gaat er wel komen volgens mij?

edit:

Et voila!;)

http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=DSL15C

big dooley
5 september 2012, 15:23
yup,
100 watt head (triode switch dus 50/100 watt) (4xEL34)
40 watt combo (triode switch dus 20/40 watt) (2xEL34)
15 watt head en combo (triode switch 7.5/15 watt) (2x6V6)

lijkt mij voldoende keus..

guitarguru
5 september 2012, 15:30
yup,
100 watt head (triode switch dus 50/100 watt) (4xEL34)
40 watt combo (triode switch dus 20/40 watt) (2xEL34)
15 watt head en combo (triode switch 7.5/15 watt) (2x6V6)

lijkt mij voldoende keus..

Mmm........ een lekker handzaam 50 watt topje zou ook wel wat zijn.

big dooley
5 september 2012, 15:38
Mmm........ een lekker handzaam 50 watt topje zou ook wel wat zijn.

50 watt top is altijd hetzelfde formaat als de 100 watters bij marshall... 15 watt topje lijkt me voldoende

maar goed wellicht dat zoiets nog komt....

geen FX-loop op de 15 watter vind ik echter een groter gemis...

guitarguru
5 september 2012, 15:41
50 watt top is altijd hetzelfde formaat als de 100 watters bij marshall... 15 watt topje lijkt me voldoende

maar goed wellicht dat zoiets nog komt....

geen FX-loop op de 15 watter vind ik echter een groter gemis...

Okay, ik dacht wellicht scheelt dat een kilootje of 6...

Mitch
5 september 2012, 16:48
Dat wel natuurlijk. Maar het formaat is wel gelijk.

big dooley
5 september 2012, 17:36
Okay, ik dacht wellicht scheelt dat een kilootje of 6...

over het algemeen niet...
de ouwe DSL100 woog 19 kilo en de DSL50 woog 18 kilo

zit net te kijken:
de nieuwe DSL100H weegt 24.5 kilo!!!! WTF?????
ik ga toch sterk denken dat de trafo's in ieder geval een flink stukkie groter zijn.... :)

Venlonaer
6 september 2012, 11:12
Ik heb de oude DSL50 en ben er zeer tevreden mee:D

HaroldA
6 september 2012, 11:14
Ik heb de oude DSL50 en ben er zeer tevreden mee:D

Al ooit een leuke 2203 of 2204 aan de tand gevoeld?

Venlonaer
6 september 2012, 11:41
Ja, een 2204. Ik vond dat deze het net niet had voor mij. Ik miste de 'deep switch' zeg maar. Dus deze heb ik weer verkocht. Heb hem wel goed kunnen vergelijken met de DSL dus daar lag het niet aan.

Maarja, daarom komt er nu uiteindelijk ook een Dual Rectifier, maar da's een ander verhaal ;).

HaroldA
6 september 2012, 11:44
Ja, een 2204. Ik vond dat deze het net niet had voor mij. Ik miste de 'deep switch' zeg maar.

1 condensator toevoegen, eventueel met potmeter indien het instelbaar moet zijn.

Ik heb na jaren op een 2204 gespeeld te hebben in een DSL100 in moeten pluggen. Wat een teleurstelling ;)

Venlonaer
6 september 2012, 11:50
Oah shit en bedankt. Nu krijg ik dus toch weer GAS :(

big dooley
6 september 2012, 21:48
1 condensator toevoegen, eventueel met potmeter indien het instelbaar moet zijn.


is niet helemaal hetzelfde... deep switch en resonance is een actief circuit wat gebruik maakt van een mosfet

HaroldA
6 september 2012, 21:50
is niet helemaal hetzelfde... deep switch en resonance is een actief circuit wat gebruik maakt van een mosfet

Op mijn TSL werkte de deep switch als "bass boost". Hoog temmen uit de negatieve feedback ook. Same difference ;)

big dooley
6 september 2012, 22:27
het idee is hetzelfde, alleen is de "Q" van de deepswitch en resonance veel steiler, dan zo'n simpele mod op de negatieve feedback...
dat de DSL en JVM veel meer negatieve feedback hebben dan een 2204/2203 helpt ook nog eens mee... heb daarom een pot geplaatst in de negatieve feedbackloop om deze te kunnen varieren... van stock JVM tot aan vrijwel niks zoals bij een vox AC30 :)

guitarguru
7 september 2012, 10:08
het idee is hetzelfde, alleen is de "Q" van de deepswitch en resonance veel steiler, dan zo'n simpele mod op de negatieve feedback...
dat de DSL en JVM veel meer negatieve feedback hebben dan een 2204/2203 helpt ook nog eens mee... heb daarom een pot geplaatst in de negatieve feedbackloop om deze te kunnen varieren... van stock JVM tot aan vrijwel niks zoals bij een vox AC30 :)

Wat doet dan nou, zo'n negatieve feedbackloop? Kan iemand mij die uitersten dan beschrijven, tussen een Marshall en een AC30.

big dooley
7 september 2012, 11:35
in jip en janneke taal:

een negatieve feedbackloop werkt als een soort rem op de eindtrap... er wordt een signaal afgetapt van een van de outputs in dit wordt in tegengestelde fase naar de fasedraaier gevoerd, waardoor deze minder snel overstuurd en de eindtrap dus langer clean blijft... hierdoor krijgt alles een strakker geheel... de JVM heeft vrij veel feedback, waardoor deze wat stijf is... een vox heeft helemaal geen feedback en is daardoor veel losser
zaken als presence resonance en deep switch dirigeren een gedeelte van het signaal in een bepaald frequentiegebied naar aarde, waardoor deze frequenties in de fasedraaier niet afgeremd worden... daardoor kun je meer hoog of (sub)laag in het signaal draaien... de pot die ik geplaatst heb zorgt er wel voor dat resonance en presence minder effectief worden...
in mijn woorden noem ik het "rudeness"
hoe meer je de pot open draait (en dus minder negatieve feedback hebt), hoe onbeschofter de versterker wordt... in high gain kanalen met de pot vol open, lijkt net of je met je auto een berg afrijdt terwijl de remmen het begeven :D

guitarguru
7 september 2012, 15:54
Okay, helder verhaal. Thanks Big Dooley!!

HaroldA
13 september 2012, 16:04
Dat wel natuurlijk. Maar het formaat is wel gelijk.

Niet helemaal waar: mijn 1987x is een "small box"-head. Toch snel een aantal liters kleiner en kilo's lichter!

Overigens weegt mijn Sovtek Mig 50 helemaal niets en is nog kleiner.

johantipker
5 oktober 2012, 17:47
Kan een dsl ook goed crunchy klinken, dat schemer gebied tussen clean en beetje drive, a jeff beck of angus..., maar dan echt een beetje drive..
is dat vet? of moet je dan meer richting plexy kijken?

big dooley
16 oktober 2012, 04:46
foto voor de liefhebber :)

http://img.photobucket.com/albums/v146/bigdooley/DSL-G1e.jpg

driesp
16 oktober 2012, 08:09
nachtmerrie :dontgeti:

big dooley
16 oktober 2012, 10:11
dan vind je de 6100 30th anniversary vast helemaal geweldig:
http://i6.photobucket.com/albums/y243/MatrixClaw/Amps%20to%20Russia/IMG_2612.jpg

of de ouwe DSL:
http://www.mylespaul.com/gallery/data/507/medium/Inside_Head_2.jpg