PDA

View Full Version : volgorde effecten pedalen



dogtown
2 september 2012, 15:10
Hallo medegitaristen,

Ik ben een pedalboard aan het bouwen, heb nu zo'n beetje al mijn pedalen binnen gekregen (meeste zijn
besteld uit amerika)
Wat is de beste volgorde vanaf de versterker-pedalen-gitaar.
Het gaat om de volgende pedalen:

- polytune tc electronics
- aya r compressor
- rockbox boiling point
- rothwell hellbender
- tim pedal
- wampler slostortion
- analogman sunface fuzz
- t-rex delay
- mojo vibe pedal
- octavian
- wha wha
- volume pedaal goodrich

En ik wil een voodooab pedalpower 2 plus kopen, en las op het internet dat die ook een bepaalde
'sag' functie heeft voor bijv. een fuzz pedaal.
Kan iemand mij uileggen hoe ik het optimale uit de voodoolab haal.

Alvast bedankt.

DemolitionColorScheme
2 september 2012, 15:29
Je hebt daar een aantal vrij dure specifieke boutique pedalen en dan ga je aan anderen vragen wat de volgorde zou moeten zijn? De enige die dat kan beslissen ben jij. Ik neem aan dat je die pedalen niet voor niets hebt besteld. Met zoveel drive pedalen zou ik wel in m'n hoofd hebben hoe ik die wil stacken.

Pepe
2 september 2012, 16:03
Het hebben van dure pedalen geeft je niet automatisch meer kennis over sensible stacken.

Afgezien van wat je zelf lekker vindt klinken, je moet rekening houden met buffer vs TB en er is zoiets als time based na drives.
De germaniums willen liever geen buffer voor zich zien dus dan begin je met de Sun Face en een compressor is effectiever voor een drive maar smaak overruled alles.

Al die drives op je board geven min of meer weg dat je geen live gigging gitarist bent en in de slaapkamer maakt het al helemaal niet uit wie voor of achter.

DemolitionColorScheme
2 september 2012, 16:55
Het hebben van dure pedalen geeft je niet automatisch meer kennis over sensible stacken.

Al die drives op je board geven min of meer weg dat je geen live gigging gitarist bent en in de slaapkamer maakt het al helemaal niet uit wie voor of achter.
Sorry, maar dat vind ik persoonlijk wel zo ogen. Als je datsoort pedalen koopt, dan denk ik dat je vrij serieus bezig bent met 'je sound' en dat je ditsoort dingen al redelijk bedacht hebt.

Daarbij als tip: als je alles binnen hebt, ga er dan gewoon mee zitten en kijk wat je zèlf het fijnst vindt. Simpeler en leuker kan niet! ;)