PDA

View Full Version : GT-6 op poweramp met cab eronder ? ??? (en andere vragen)



skabouter
14 juni 2003, 16:00
ik heb multi fx unit de GT-6. dat ding versterkt dus je sound zegt men. is het dan mogelijk om er een power amp op aan te sluiten, en een Cab, en dat ik dan dus een compleet werkende setup heb ? want als hij versterkt is het toch ook gelijk een pre-amp ?

en hoe zit dat met de normale effecten ? ik neem aan dat als je bijv alleen een phasertje gebruikt uit dat ding dat ie dat ook versterkt (uiteraard). dus dat moet dan kunnnen.
maar kan je dan ook een LOS pedaaltje (bijv phaser) op een poweramp aansluiten, met een Cab eronder ? of versterkt zo`n los pedaaltje niet (als pre-amp) en past ie alleen het signaal aan ?

thnx alvast

ReinoutV
14 juni 2003, 16:03
Het is louter de pre-amp uit je GT-6 die versterkt. Als je die uitschakelt en dan je phaser aan zet hoor je nog niet zo gek veel. Zo werkt het dus ook met je losse phaser. Je hebt een voorversterker nodig om sowieso iets te kunnen horen. Alleen een phaser en een eindversterker geven denk ik niet het gewenste resultaat.

lars
14 juni 2003, 19:24
Het is louter de pre-amp uit je GT-6 die versterkt. Als je die uitschakelt en dan je phaser aan zet hoor je nog niet zo gek veel. Zo werkt het dus ook met je losse phaser. Je hebt een voorversterker nodig om sowieso iets te kunnen horen. Alleen een phaser en een eindversterker geven denk ik niet het gewenste resultaat.

wel eens geprobeerd? het gaat namelijk wel, als je je gitaar gewoon direct op een poweramp inplugt heb je al geluid, met een phasertje erbij dus ook, die phaser (als ie een volume knop heeft dan, en van een batterijtje of adaptertje loopt) zal als preamp dienen. of et goed klinkt is een ander verhaal maar oke. in ieder geval alleen clean.
gt6 werkt prima, heb ik een tijd gedaan met een mesa boogie 50/50 poweramp. prima geluid.

helleke
14 juni 2003, 22:28
Ja dat kan natuurlijk wel op huis/slaapkamer niveau maar het is geen echte pre-amp.Zal best een aardig geluid uit komen zo maar het lekker meedoen met een band in de oefenruimte gaat natuurlijk nooit lukken zo. :razz: