PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar aangeschaft



D-air
2 september 2012, 14:55
Na een periode van 3 maanden waar ik mij georiënteerd heb wat ik zou willen spelen heb ik sinds eergisteren besloten een nieuwe western gitaar aan te schaffen. Gezien mijn budget hiervoor niet al te ruim is heb ik in de eerste instantie gekozen voor een Eastman AC222. Deze klonk naar mijn mening voor zover ik het kan bepalen erg prettig en voelt ook goed aan. Ook zag ik de Eastman AC122CE (semi) staan en vond deze ook best goed klinken maar wat dunner dan de AC222 (tenminste zo heb ik het ervaren...maar of dit ook zo is?).

Ik heb al enig ervaring in de muziek (keyboards, sequencers)wat midi en productie betreft. Nu ben ik nog geen virtuoos om mij hier druk om te hoeven maken maar vraag mij af wat een goede beslissing zou zijn aan te schaffen met het oog op de toekomst. Volgens de verkoper zou de AC222 "meer gitaar" zijn voor het geld dan een AC122CE qua materiaal.

Iemand ervaring met Eastman uit deze klasse? en kan iemand daar wat over vertellen? ik ben 1 en al oor:)

Ik neem volgende week vrijdag mijn beslissing en stel alle reacties op prijs! ik heb er in ieder geval erg veel zin in :)

beruk
2 september 2012, 15:27
Voorzover ik het kan beoordelen zit het verschil in het hout aan de achter en zijkanten van de klankkast. Én niet te vergeten dat in die ac122 ce een versterkings element is.
Daar kies je voor als je je gitaar wil uitversterken. Helemaal niet nodig en je moet van de klank er van houden. De 122 heeft een achter en zijkant van sapele laminaat, die 222 van rosewood laminaat.
Als ik een gitaar uit probeer kijk ik eerst naar de prijs, dan ga ik erop pielen, dan pas van wat voor hout die gemaakt is.
De gitaar die je het mooist vind klinken, als die in je budget past, koop je. Eastman gitaren zijn beslist goede gitaren qua prijs kwaliteit, daar ga je je geen buil aan kunnen vallen.

D-air
2 september 2012, 15:56
Oke, bedankt voor je reactie en informatie. Dan ga ik toch voor de AC222 want het gevoel bij deze was het beste ;)

D-air
5 september 2012, 21:55
Wat kan het soms toch raar lopen... Ik heb vandaag mijn gitaar opgehaald.. maar het is geen AC222 geworden maar een AC320! Toch wel behoorlijk klank verschil, veel precence en warm. Ik had geluk want deze was maar een paar tientjes duurder dan de AC222 omdat hij occasion was.. maar slechts 2 maanden oud, bij dezelfde winkel aangeschaft. dus had nog wat over... Kon het niet laten om de Vintage VUS50 Laka mee te nemen :) .. daar kan ik al aardig op spelen en is kwalitatief erg fijn en leuk om op te spelen. De kids zijn super enthousiast hier in huis en willen tegenwoordig de sprookjes gezongen hebben voor het slapen gaan haha..

Eric van Esch
5 september 2012, 21:57
Goede keuze die AC320, ga je veel plezier aan beleven. Dus...heel veel plezier ermee, ook voor de kinderen ;)

Brewskie
5 september 2012, 22:02
Goede keuze die AC320, ga je veel plezier aan beleven. Dus...heel veel plezier ermee, ook voor de kinderen ;)
Dat van die kinderen ging volgens mij over de ukelele.

D-air
5 september 2012, 22:15
haha inderdaad... maar de AC320 was ook een vrij imposante binnenkomer toen ze terug uit school kwamen :)