PDA

View Full Version : Voodoo Lab Pedal Power 2 plus probleem



Mr10
2 september 2012, 12:36
Ik heb mijn Visual Sound OneSpot vervangen door een (tweedehands) PedalPower 2 plus, met het doel ruis en bijgeluiden te verminderen. Op zich viel het mee, maar je wilt altijd beter nietwaar? Alleen krijg ik met dezelfde opstelling een bromgeluid. Boosdoener lijkt de MXR classic 108 fuzz te zijn. Vreemd genoeg treedt de brom juist op als het pedaal UIT is. De apart aan te schakelen buffer maakt een klein verschil maar niet veel. Ik heb alle pedalen afzonderlijk getest en dat levert geen brom op. Alle switches op de PedalPwer stan op normaal. Wat zou dit kunnen zijn?

Behringer TU300 tuner> Gigfx Kilowah> MXR Dynacomp >MI Audio Blues Pro >Wampler Ecstasy > MXR classic 108 fuzz> Coron Phaser 55 > Marshall Echohead

the sure thing
2 september 2012, 13:43
Zet de PP2 eens verder uit de buurt van de Fuzz... Helpt dat? M.a.w: beinvloedt de positie van de PP2 de mate van de brom?

Mr10
2 september 2012, 17:07
Ik heb de boosdoener gevonden door nu 1 voor 1 de pedalen in mijn chain toe te voegen.. Het ging om het kabeltje tussen de Ecstasy en de Fuzz. Ik ben blij, want het geluid is nu prima, inderdaad is het verschil met de 1spot goed te horen.

the sure thing
2 september 2012, 19:19
Hoe merk je precies verschil met de one-spot?

Mr10
2 september 2012, 19:28
Zo'n omschrijving is altijd lastig. Maar er is minder ruis, en de afzonderlijke pedalen lijken beter gedefinieerd. Het voelt wat strakker aan zeg maar. Overigens is het niet zo dat je het prijsverschil ook in die verhouding merkt, dat ook weer niet.