PDA

View Full Version : Help help help



gitaargek1
2 september 2012, 10:55
Beste

Kunt U mij vertellen of ik een origineel cuenca 40 R spaanse gitaar heb gekocht !!!!!.


http://www.youtube.com/watch?v=ZPznEbVXpTI&feature=plcp

Indien u weer gaat schelden en mij afbreken en aan eerroof gaat doen, gelieven dan niet te reageren op deze dit filmpje A.U.B.

Groetjes.

bass blom
2 september 2012, 11:24
hee beste CID, welkom terug :cheerup:

Salvador
2 september 2012, 12:06
hee beste CID, welkom terug :cheerup:

Ik snap dit niet, is er iets mis met die gast ofzo?

bass blom
2 september 2012, 12:11
Ik snap dit niet, is er iets mis met die gast ofzo?

en wie is salvador dan die mij een PM stuurt met alleen 1 . :???:
en een vriendschapsverzoek?

:dontgeti:

Mitch
2 september 2012, 12:18
Beste gitaargek,

kijk anders eens op dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=lTWJsreDBlw
review van dezelfde gitaar, met de stemsleutels op dezelfde plaats als op uw model.
Sowieso heeft de exacte plaatsing van de stemsleutels niet echt een dramatisch effect op de gitaar, ik zou me daar geen zorgen over maken.
EDIT: o wacht, ik zie het nu op de site van cuencaguitars.com: daar zit gewoon een extra stukje versiering op.

gitaargek1
2 september 2012, 12:30
Beste gitaargek,

kijk anders eens op dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=lTWJsreDBlw
review van dezelfde gitaar, met de stemsleutels op dezelfde plaats als op uw model.
Sowieso heeft de exacte plaatsing van de stemsleutels niet echt een dramatisch effect op de gitaar, ik zou me daar geen zorgen over maken.
EDIT: o wacht, ik zie het nu op de site van cuencaguitars.com: daar zit gewoon een extra stukje versiering op.

Juist en dit heb ik niet op deze van mij :-)

Mitch
2 september 2012, 12:34
Als je het een probleem vindt kun je Cuenca of beter: de winkel, vragen om een harpje om erbij te plakken?

bass blom
2 september 2012, 12:35
bij welke winkel heb je hem gekocht? is dat een betrouwbaar adres?

lijkt het nou maar zo of heeft die gitaar nou echt een mega brede hals?

gitaargek1
2 september 2012, 12:40
Als je het een probleem vindt kun je Cuenca of beter: de winkel, vragen om een harpje om erbij te plakken?

kijk dat is nu juist niet mogelijk omdat zoeen stemsleutel plaatje met de keys uit een stuk is gemaak het orgineel dan he.

gitaargek1
2 september 2012, 12:45
bij welke winkel heb je hem gekocht? is dat een betrouwbaar adres?

lijkt het nou maar zo of heeft die gitaar nou echt een mega brede hals?

Ik denk bas dat die kerel mij gefuckt heeft en er een andere op geplaatst heeft, toen ik hem vertelde dat ik een e-mail heb gedaan naar cuenca, vertelde hij mij kom donderdag maar een andere "oud model ophalen" wat ik onzin vind als er hier niks vuil aan de hand was zou die niet zo reageren, je haald van een BMW auto ook niet het logo af en zet er een van volvo. indien die kerel er niet de orgineel spansleutels op zet heeft die een probleem met mij.

gitaargek1
2 september 2012, 12:50
bij welke winkel heb je hem gekocht? is dat een betrouwbaar adres?

lijkt het nou maar zo of heeft die gitaar nou echt een mega brede hals?

Ja die hals is breed, en die winkel is in België, Micks Muziekgamma stationstraat te Sint-truiden, maar een ding weet ik goed de dag dat er de orgineel stemsleutels op staan is het, het laatste wat IK daar gelocht heb.

gitaargek1
2 september 2012, 13:03
Beste

Dit is nu een foto van de 40R gitaar.

http://www.crazy7.net/cuenca40R.png

groetjes

Mitch
2 september 2012, 13:04
Ik denk dat je eigenlijk bedoelt: heb ik teveel betaald voor een goedkoper model? Dat is geen rare vraag. Maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze over zijn gegaan op een ander merk stemsleutels. Da's ook niet raar hoor en dan zou de verkoper gewoon gelijk kunnen hebben.

Tabula Rasa
2 september 2012, 13:22
Oh mijn god. Monteren ze die gitaren nu af met stemmechanieken zonder harpje erop? Je mist dus extra massa aan de kop en heel het frequentiebereik schuift dan een stuk op. Hij zal echt anders resoneren dan dat de bedoeling is.


Heb je de winkel al gebeld? Zijn dit gewoon de nieuwe tuners die gebruikt worden? Kan je ermee leven? Moet je persé harpjes hebben? Mag je hem nog ruilen? Is het echt zo'n drama?

gitaargek1
2 september 2012, 13:33
Oh mijn god. Monteren ze die gitaren nu af met stemmechanieken zonder harpje erop? Je mist dus extra massa aan de kop en heel het frequentiebereik schuift dan een stuk op. Hij zal echt anders resoneren dan dat de bedoeling is.


Heb je de winkel al gebeld? Zijn dit gewoon de nieuwe tuners die gebruikt worden? Kan je ermee leven? Moet je persé harpjes hebben? Mag je hem nog ruilen? Is het echt zo'n drama?

Kijk ik verwacht gewoon dat ik een spaanse gitaar koop die er uit ziet zoals ze op de fabrikant zijn site te zien is, niet meer of minder aan de klank zal dit niets af doen, maar wel aan de look van deze gitaar. Ik vind deze orgineel stemsleutels mooie en dus wil ik deze ook zien staan op deze gitaar. Een MODEL is gewoon zoals ze op de site te zien is, anders is cuenca verplicht deze foto van hun site te gooien anders maken ze misbruik van het vertrouwen van de klanten, dus die foto weg en de foto van hoe ze er nu uit ziet op de site.
Dan heb ik hier geen probleem meer bij, maar ik denk dat er wel een hoop mensen denken zoals ik. Klank of geen klank heeft hier niets mee te maken.

Groetjes

Mitch
2 september 2012, 13:34
maar ik denk dat er wel een hoop mensen denken zoals ik.

Ik denk dat dat wel meevalt.

bass blom
2 september 2012, 13:35
het maakt mij wel benieuwd of er ook van die harpjes te krijgen zijn voor op mijn oude les paul.
wil ik best wat voor betalen :satisfie:
lijkt me meer doen voor het geluid dan die groene tape :ok:

Tabula Rasa
2 september 2012, 13:37
Ik denk dat dat wel meevalt.
Ik weet wel 100% zeker dat dat wel meevalt.

Maar, TS, heb je de winkel al gebeld? Kan je hem ruilen? Of geld terug? Of is er een andere oplossing van hun kant geboden om dit, kennerlijk zeer groot, probleem te verhelpen?

LGK
2 september 2012, 13:49
Pff, waar maakt een mens zich toch druk om..

Als ie toch gewoon goed klinkt en voor der rest is ie gewoon hetzelfde... Dan .. Naja laat maar...

Succes

Rizz
2 september 2012, 13:56
Pff, waar maakt een mens zich toch druk om..

Als ie toch gewoon goed klinkt en voor der rest is ie gewoon hetzelfde... Dan .. Naja laat maar...

Succes

Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, dus bedankt! :)

CID, eerst die winkel bellen voordat je een hoop heisa gaat trappen.. En laat je knuppel thuis.. Je kan beter met honing smeren dan met stront smijten.. Dat kan altijd nog..

Succes!

stijnkenens
3 september 2012, 15:52
Er worden waarschijnlijk honderden, zo niet duizenden van die gitaren gemaakt in die fabriek.
Als ze dan door een bepaald model stemsleutels heen zitten, of ze zijn niet meer te krijgen, nemen ze gewoon een ander model.

Ik zou meer verbaasd zijn als de gitaar ineens een sparren top zou hebben, of palissander toets. Maar stemsleutels, daar moet je je nu eens niet druk om maken.

Ik vind degene die op jou gitaar zitten zelfs mooier dan die klassieke harpjes !



s.

JaKemp
3 september 2012, 17:14
Ik denk dat de meesten het totaal verkeerd begrijpen. Het gaat 'gitaargek' helemaal niet om de sound of zoiets maar eerder om de vraag of de muziekwinkel in kwestie hem een goedkoper model heeft aangesmeerd dan waar hij voor betaald heeft.

Zelf principe als je bijvoorbeeld een Gibson les paul standard koopt om dan thuis te merken dat er een trussrodcover van een studio opzit. Dat maakt op zich geen ene flikker uit maar als je er niet zoveel van af kent en je dus niet uit de details van de gitaar kan opmaken of het nou een studio of een standard is dan maak je je wel zorgen of je niet belazerd bent.

Maar ja inderdaad, gewoon de muziekwinkel contacteren of nog beter Cuenca zelf om te vragen of ze ook dergelijke stemsleutels hebben gebruikt op de 40R reeks.

stijnkenens
3 september 2012, 17:33
Als er op het etiket 40R staat, dan mag je er vanuit gaan dat het een 40R is.
Een etiket verwijderen uit een gitaar en een nieuw erin lijmen zal niet snel gebeuren, dat duurt veel te lang en is omslachtig.

Stemmechanieken zijn NIET de referentie voor een goedkoper / duurder model.

Als de houtsoorten overeen komen met de beschrijving op de site, evenals (misschien) de rozet, afmetingen van de klankkast, breedte van de topkam en zadel, dan kan je er vanuit gaan dat het hetzelfde model is.



s.


P.s. het zijn trouwens de stemmechanieken van de 'professional' serie, ik zou niet klagen !

Tabula Rasa
3 september 2012, 17:38
Instrument voldoet niet aan de verwachtingen van koper. Wordt op de site anders mee geadverteerd, dus terug naar de winkel en vragen om een exemplaar met harpjes erop of geld terug.....

Hoe bizar het verhaal ook is, en hoe weinig anderen, incl mijzelf het zou boeien..... als jij het belangrijk vind... Mij zou het werkelijk aan mijn reet roesten.... maar ik ben CID-Gibson niet.

Salvador
3 september 2012, 17:43
en wie is salvador dan die mij een PM stuurt met alleen 1 . :???:
en een vriendschapsverzoek?

:dontgeti:

Ja, dat was verkeerd, sorry ze!

Tabula Rasa
3 september 2012, 17:44
Als er op het etiket 40R staat, dan mag je er vanuit gaan dat het een 40R is.
Een etiket verwijderen uit een gitaar en een nieuw erin lijmen zal niet snel gebeuren, dat duurt veel te lang en is omslachtig.

Stemmechanieken zijn NIET de referentie voor een goedkoper / duurder model.

Als de houtsoorten overeen komen met de beschrijving op de site, evenals (misschien) de rozet, afmetingen van de klankkast, breedte van de topkam en zadel, dan kan je er vanuit gaan dat het hetzelfde model is.



s.


P.s. het zijn trouwens de stemmechanieken van de 'professional' serie, ik zou niet klagen !

Precies.... als je ford mondeo andere vloermatten heeft.... dan is het nog steeds een ford mondeo, zolang dezelfde motor voor dezelfde brandstof, dezelfde lak, dezelfde uitrusting etc... erop zit.... harpjes op tuners is voor mij zoiets als vloermatten in een auto..... Het is maar net wat je onder "pietluttig" verstaat. Voor mij is dit "pietluttig"....


Heeft de winkel of de fabrikant al inhoudelijk gereageerd?

gitaargek1
3 september 2012, 18:01
Precies.... als je ford mondeo andere vloermatten heeft.... dan is het nog steeds een ford mondeo, zolang dezelfde motor voor dezelfde brandstof, dezelfde lak, dezelfde uitrusting etc... erop zit.... harpjes op tuners is voor mij zoiets als vloermatten in een auto..... Het is maar net wat je onder "pietluttig" verstaat. Voor mij is dit "pietluttig"....


Heeft de winkel of de fabrikant al inhoudelijk gereageerd?

Beste

Ik wacht nog op de reactie van de fabriekant en op de reactie van de distributeur van deze cuenca gitaren in de benelux.

Groetjes .

Tabula Rasa
3 september 2012, 18:07
Beste

Ik wacht nog op de reactie van de fabriekant en op de reactie van de distributeur van deze cuenca gitaren in de benelux.

Groetjes .

Cool.. ben benieuwd wat die hierop gaan zeggen.... Ik denk dat ze zullen zeggen: Tuners met harpjes waren op, dus gelijkwaardig model gebruikt met een iets ander uiterlijk...

Dat verandert voor jou natuurlijk niet veel, want jij een wil een R40 met harpjes hebben. Ben benieuwd wat ze gaan doen voor je.

Hoe dan ook... Succes.

grayfink
3 september 2012, 18:11
Gewoon een tijd en plaats afspreken met die verkoper en het als mannen afhandelen. :ok:

Tabula Rasa
3 september 2012, 18:15
Gewoon een tijd en plaats afspreken met die verkoper en het als mannen afhandelen. :ok:

achter de fietsenstalling ouderwets op zijn muil rossen?

gitaargek1
3 september 2012, 18:19
Sorry,

Ik heb vandaag een e-mail gehad van de fabriekant cuenca.

Dear Rohnny,



Thank you very much for your e-mail and the pictures.



After checking the serial number you have provided us, I can confirm you the guitar is a 40R Cuenca model shipped to our Cuenca distributor in Belgium.



If you need any further information, do not hesitate to contact



Best regards,

Silvia Cantó

Dus is het wel een orgineel maar in de toekomst gaan dus de harpjes eraf.

Nu ben ik tevreden,

http://www.crazy7.net/cuenca.png

gitaargek1
3 september 2012, 20:00
Bass

Voor op je zonnebril hebben ze die ook dan kan je zo doorgaan voor Elton John of Eddy Wally :soinnocent:

lol Prutser :crazyhappy:

jazzie1
3 september 2012, 21:00
CID je hebt je gelijk gekregen en nu gauw je Cuenca 40R wegzetten achter slot en grendel want je bent n.a.w. de eerste met deze "nieuwe sleutels"!!. Op zich een felicitatie waard en nu weer gauw een andere gitaar zoeken..

Mr.Fingers
3 september 2012, 21:26
Gewist. Er is geen reden om persoonlijk te worden
LaurentB

gitaargek1
3 september 2012, 21:49
Ja kan je niks meer aan doen he :soinnocent: welcom to the club :lp:

En nu eens eerlijk wie kan van zichzelf nu vertellen dat hij na een jaar of twee niet meer dan een gitaar heeft gekocht, iedereen denk ik wel, of niet :metal:

gitaargek1
3 september 2012, 23:20
achter de fietsenstalling ouderwets op zijn muil rossen?

Da moet nu niet meer maar zou wel een gebaar van echte liefde voor muziek zijn. :B

gitaargek1
5 september 2012, 22:30
Hoi

Ik zoek een goede TAB voor het Toccata Van J.S Back kan iemand mij dit bezorgen. ?

Ik Kan dus alleen TAB: lezen, ik zoek dus deze van Bach, een PDF is ook goed als het kan.?

Iemand op zoek naar TAB: van AC/DC heb alle nummers voor de Leading Gitaar en achtergrond muziek.

Groetjes.

aaronstonebeat
5 september 2012, 23:24
Bedoel je die in Dm, Toccata & Fuga?
Ik speel die wel in Em (met de gitaar moet je soms creatief zijn om te kunnen spelen wat je wil spelen), althans de eerste paar minuten; maar ik heb er nooit een tab van geschreven. Misschien ga ik binnenkort eens met GuitarPro aan de slag, je brengt me op een idee.

nickofzo
6 september 2012, 02:13
ik zal eens zoeken en er een tab van maken (maar niet nu) heb em ooit gespeeld in Dm .. (toccata)

gitaargek1
6 september 2012, 13:42
Bedoel je die in Dm, Toccata & Fuga?
Ik speel die wel in Em (met de gitaar moet je soms creatief zijn om te kunnen spelen wat je wil spelen), althans de eerste paar minuten; maar ik heb er nooit een tab van geschreven. Misschien ga ik binnenkort eens met GuitarPro aan de slag, je brengt me op een idee.

Beste

Ik heb dit programma ook, de 6 het is een heel goed programma, zou je heel dankbaar zijn moest je dit voor mij doen. Ik ben nog niet zo goed dat ik die dingen zelf kan schrijven. En ja deze bedoel ik, ik speel hem nu nog op een snaar lol, kan ook de 1e moet kunnen maar ik heb ze al eens zien spelen op een hoop maar snaren, ik speel het op mijn nieuwe spaanse :) klinkt in ieder geval heel mooi.:B

Groetjes...

LaurentB
6 september 2012, 17:41
On topic, ik wens hier geen rare uit de hand lopende discussies. Klachten doe je maar via PM naar de moderator.
LaurentB

grayfink
6 september 2012, 18:47
http://youtu.be/9SmIxb3DkUQ

Ga er maar aan staan. :eek:

stijnkenens
6 september 2012, 19:20
Zalige performance ...

Chapeau als je dat in tabs kan uitschrijven !!!


s.

Han S
6 september 2012, 19:29
Ja en nu is het genoeg. Je lokt de man gewoon uit en hoopt dat hij de schuld krijgt. Slotje en de moderator van dit forum mag bepalen of hij weer open gaat of dicht blijft.

Don Capo
6 september 2012, 21:31
ben je ff weg.....