PDA

View Full Version : HNGD: Gibson Les Paul Standard 98, wine red



soundbound
1 september 2012, 22:13
vandaag mijn DD strat ingeruild tegen een 98'er Les Paul, niet omdat het nodig was, welnee, maar omdat een GAS aanval weer eens niet te stoppen was. In de poging het toe te lichten: ik ben een tijdje geleden in het bezit gekomen van die Dick Dijkman strat, waar ik al een tijdje op aan het azen was. Die gitaar beviel erg goed, waardoor ik nog een tele van DD op de kop heb getikt (via Marktplaats). Daar kwam ik helemaal niet uit de voeten, waardoor ik naar Dick Dijkman ben gegaan en de tele heb ingeruild tegen een nieuw te bouwen strat met vintage spec's. Die heb ik een paar maanden geleden gekregen en dat was meteen helemaal goed. Daar haal je dat lekker bluesrock geluid uit zoals ik dat zocht (vooral in combinatie met een HOOK R40 een waar feestje). Ik had ook nog een Les Paul en die twee gitaren gaven mij het spectrum dat ik zocht. Niets aan de hand dus, maar spelenderwijs merkte ik wel dat ik mij comfortabeler voel op de Les Paul dan op de strat en toen ik deze Les Paul bij de Fellowship of Acoustics zag staan, was er geen houden meer aan. Dus vanmiddag naar Bergentheim, waar een aantal gear fanatici bij elkaar een prachtige middag hadden en ik een goede deal kon maken en met de Les Paul naar huis reed. Hij is goed ingespeeld (de frets moesten wel een beetje gevlakt worden) en klinkt ietwat warmer dan mijn andere les Paul (die uit 1999 komt). De toets was gortdroog, dus eerst goed schoongemaakt (voor een keer met een heel klein beetje wasbenzine, ook al schikt dat menig forumlid af, maar het was echt nodig). Daarna goed in de olie gezet (je hoorde het in de poriën zuigen), drogen, nieuwe snaren en spelen maar. Het is in feite niet beter dan de DD, maar het heeft op een of andere manier meer karakter. Die DD was een top 100 coverband gitaar, waarmee veel verschillende sounds waren te bereiken, maar niet die eigenheid van een Les Paul heeft.

maar goed, even een paar pics
http://i116.photobucket.com/albums/o14/soundbound/DSC02694.jpg

dan de prachtige top die erop zit
http://i116.photobucket.com/albums/o14/soundbound/DSC02696.jpg

Hij speelt erg licht, is nog een beetje te scherp afgesteld, maar de finetuning zal de komende dagen wel gebeuren. Ik denk dat ik dit weekend nog wel de nodige minuten zal maken en dan maandag in bandverband en de R40 (ook een puike combinatie overigens).

Montecristo
1 september 2012, 22:56
Verdomme wat een beauty! Echt een gitaar waar je door ernaar te kijken zin krijgt om te rocken. Ik ben niet bekend met DD strats, dus ik kan de ruil niet beoordelen... doet er in dit geval ook niet toe...beauty!

Mr. Dynamite
2 september 2012, 11:46
Prachtig ding, ooit moet er hier toch ook nog eens zo'n wijnrood monster komen :satisfie:

JaKemp
3 september 2012, 16:26
Pràchtige gitaar, maar ik moet zeggen dat ik even ongerust werd.
Ik heb namelijk deze week een afspraak om exact dezelfde gitaar, ook uit '98 te kopen. Ik dacht dat de verkoper hem ondanks de afspraak toch aan iemand anders had verkocht :crazyhappy:
Nu ben ik helemaaal niet meer te houden, ik kan niet wachten tot ik de mijne heb! Bloedmooie gitaar!

Toch nog even een vraagje, die neck die erop zit, zou je zeggen dat dat een dikke 50's neck is of eerder een dunnere 60's?

soundbound
3 september 2012, 18:40
Ah, die heb ik ook gezien op marktplaats, kan dat kloppen? De hals heeft een 'near 59' profiel volgens de verkoper, wat volgens mij dan op een 50's neck zou wijzen. Ik vind de hals in ieder geval prettig aanvoelen, stevig, maar comfortabel te spelen. Veel plezier ermee i ieder geval (en ik zie de pics gaarne tegemoet :-) )

JaKemp
4 september 2012, 00:24
Ah, die heb ik ook gezien op marktplaats, kan dat kloppen? De hals heeft een 'near 59' profiel volgens de verkoper, wat volgens mij dan op een 50's neck zou wijzen. Ik vind de hals in ieder geval prettig aanvoelen, stevig, maar comfortabel te spelen. Veel plezier ermee i ieder geval (en ik zie de pics gaarne tegemoet :-) )

Dat kan kloppen! Ik zou ze normaal deze week moeten gaan ophalen ;)

En die pics komen er zeker aan!

Midwolda
4 september 2012, 08:59
Helemaal goed. Niets meer aan doen. :cooler:

macwilliams
4 september 2012, 09:13
Dat is zeker een mooie:ok:

Jasper.
4 september 2012, 09:28
Een strat voor een Les Paul. Kan niet mis gaan toch? Altijd goed :) Mooi exemplaar ook

mikeyaxeman
4 september 2012, 11:19
Blijft een superkleur!
Heb zelf ook een Standard in Winered ;)
Gefeliciteerd ermee! :ok:

YannickH
4 september 2012, 20:42
wow die is prachtig!:o

pietvanbuiten
4 september 2012, 20:58
Dat is een hele mooie gibson dude, have a good time with it......

sideburns
6 september 2012, 09:51
Prachtig !! Zeer smaakvol ja

pietvanbuiten
24 september 2012, 15:47
Vandaag kwam ik em weer tegen, nog steeds vet........

soundbound
25 september 2012, 19:31
en hij speelt als een tierelier! Het is echt een waanzinnige gitaar met dito looks!