PDA

View Full Version : Nieuw eigen liedje: Another thoughtless thought. Feedback?



Herman
1 september 2012, 21:20
Mensen!

Nog niet zo lang geleden nog een liedje gepost hier maar heb weer een nieuwe af die ik graag wil laten horen. Ben er zelf best blij mee, maar misschien is mijn visie ietwat subjectief. ;)

In tegenstelling tot sommige andere liedjes die ik opgenomen heb vind ik deze ook akoestisch erg goed werken.

Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden dus zeg het maar, acceptabel of prullenbak. :)


http://www.youtube.com/watch?v=NX73fJdCz60

Luc-O
1 september 2012, 22:19
Ik vind 'm te gek!

nak
1 september 2012, 23:44
Acceptabel of prullenbak Beide nogal een understatement vind ik.
Veel meer dan acceptabel zou ik zeggen.
Toch mijn fantasie even de loop gegeven hoe dit nummer met een band zou kunnen klinken ala direct/racoon en daar zie ik heel heel veel potentie in.
Betreft akoestisch mis ik toch wel iets. Hoe zou het klinken vanaf 2.35 met getokkel ipv downstrokes?, of iets afwijkende slagtechniek in de chorus.
Interessant vind ik het zeker.

Herman
2 september 2012, 15:52
Bedankt heren!

@ Nak, ik denk dat die bridge waar jij op doelt ook beter tot z'n recht komt in bandverband, maar eigenlijk heb ik er ook nog niet op een andere manier echt tegen aangekeken. Misschien best eens een idee om daar nog eens naar te kijken met inderdaad iets van een tokkeltje, of wellicht dubbelen met een tokkeltje oid. Thanks!

Duhsjaak
3 september 2012, 01:08
Hi
Even jezelf de vraag voorleggen of je het stuk inderdaad met de band wil spelen en welke mate van vrijheid je ze daarbij wilt geven.

Voor een aanzet tot een nieuw nummer, vind ik de mate waarin het is uitgewerkt al tamelijk ver. Je laat de band nog wel wat vrijheid, maar....
Ga je het verder te voren uitwerken, dan gaat dat laatste restje ook eraf. Het is maar wat je wilt.

Ik zou het helemaal niet verkeerd vinden om (in een band) met een idee als dit aan de slag te moeten. Klinkt als veelbelovend. Ik ben alvast benieuwd naar het eindresultaat.
Vriendelijke groet, Gus

muziekschuur
3 september 2012, 02:36
Ga eens rechtop staan. Leg je hand op je buik en kijk schuin omhoog. En zing nu eens... Dat heet buik ademhaling. Dat tijdens je zingen geeft je geluid meer body...

Mooie song. En goed engels ook. Let wel een beetje om je uitspraak. "ANOETHER" hoor ik bijvoorbeeld. Terwijl je daarvoor het wel goed uitspreekt... Verder mooie song... Paar vakanties naar engeland...

Rizz
3 september 2012, 06:48
Ik vind het ook een goed liedje, mooie intro! Het enige wat ik vind, en het verbaast me dat het niet eerder naar voren is gekomen, is dat je wel wat rustiger mag spelen in het begin, ik krijg het idee dat je je gitaar bijna in 2en mept.. Misschien komt het omdat ik uitsluitend met m'n handen speel, dat klinkt sws wat milder. Ik mis toch een beetje opbouw. Voor de rest: prima, een dikke duim!

Fusion
3 september 2012, 15:07
Ik vind m ook gaaf! Ik hoor een band er fantastisch zomers pop rock liedje van maken, beetje indy sound, heel licht punky. Kort de bridge wat in en je het een hit.

Herman
4 september 2012, 17:34
Bedankt leute! Tof om te lezen!:)

@ Duhsjaak,
Er is inmiddels in grote lijnen ook al een bandversie, die qua opbouw ook ietsjes anders is hoor. Iedereen heeft in principe even veel invloed op de nummers die we spelen met de band, alleen lever ik in dit geval dus een wel een compleet geraamte voor een liedje aan. Iedereen die het vervolgens toffer kan maken doet dat, op die manier werkt het tot dusver vrij goed. Voor de duidelijkheid, ik zeg dus tegen niemand wat ze moeten spelen, ik kom hooguit met een suggestie, die vervolgens net zo goed weer afgeschoten kan worden. ;)

@ Muziekschuur,
Haha, je hebt ongetwijfeld helemaal gelijk. Ik heb geen idee hoe ik moet zingen en zou in de toekomst graag nog wat zanglesjes willen. Mocht je wat tips voor zingen in het algemeen hebben hoor ik ze graag, of wellicht via PM?:) Bedankt in elk geval!

@ Rizz,
Kan goed kloppen ook hoor.. Ik heb er sowieso al een handje van "enthousiast" aan te slaan, en om de een of andere reden wordt dat er niet beter op als ik zo'n camera voor m'n neus zet. Met de band hebben we hier trouwens wel rekening mee gehouden en proberen we in het algemeen ook zo veel mogelijk met dynamiek te werken.

@ Fusion,
Thanks! Mooi compliment.:)