PDA

View Full Version : Bedradingschema 51 nocaster hulp nodig.



Rudy Meijer
1 september 2012, 21:04
Hallo ik ben vandaag begonnen met het bedraden van me gitaar ik heb 51 custom nocaster pickups en ik wil hem graag bedraden zoals orginele 51 nocaster schema.(blend pot) dat er bij geleverd is . maar ik kom er niet helemaal uit . heeft iemand hier ervaring mee , die mij zou kunnen helpen met behulp van foto of iets dergelijks?

Rudy Meijer
1 september 2012, 21:38
en ik krijg in de stand naar helemaal naar links 1ste stand dus geen geluid.

thomm
15 maart 2013, 13:36
hallo Rudy, ik had dezelfde problemen, heb jij het opgelost?

jantje38
2 maart 2014, 07:23
welke pot's gebruiken jullie?
de switch is ook van belang, waar haalde je die? is het de oude fender switch of van die nieuwe.

mvg,
jantje38

Gearjunkie
2 maart 2014, 09:25
Heb je de neckpup aan de onderzijde van de switch wel aan de output-kant vastgezet? Post eens een foto...
Verder denk ik persoonlijk dat je van de originele wiring spijt gaat krijgen, of je moet geen bassist hebben in je band.

Gebruik je dit plaatje?
http://www.seymourduncan.com/forum/attachment.php?attachmentid=6392&d=1173107301&thumb=1

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

jantje38
2 maart 2014, 10:10
Met deze tekening moet je oppassen want die switch is dit nog zo gemaakt?
vongens mij zijn de nieuwe anders, je moet de schakelaar dan in bovezicht zien als je de klemmen wil juist zien.
of vergis ik mij?

waar zit de common links en rechts op deze tekening?
volgens mijn schakelaar zit de common links onderaan en rechts bovenaan

mvg,

Gearjunkie
2 maart 2014, 11:41
Niet moeilijker maken dan het is: je kan zien omdat het een open schakelaar is, welke de common aansluitingen zijn als ook welk lipje in elke stand hiemee contact maakt.
Op het plaatje is de commom rechts boven, door het eyelet- oogje gesoldeerd.

Deze misschien duidelijke voor je:
http://home.provide.net/~cfh/bcastwir.jpg

Maar, blijf je afvragen of je deze manier van schakelen echt wil ipv de normale telecaster manier.