PDA

View Full Version : Goede metal solid-state rack amp



ZakHooi
1 september 2012, 19:10
Hoi,

Ik gebruik een ENGL Powerball over en 412 Pro en ik zoek een 19" solid-state amp als backup en dan het liefst eentje die qua sound zo dicht mogelijk de Powerball benadert.

Zo te zien zijn bijna alle solid-state amps of losse heads of combo's maar ik kan geen goede 19" amp vinden.

Heeft iemand ervaring met deze bakken en wat raad je me aan?
Nogmaals, het gaat om een amp voor in nood gevallen mocht er iets mis met de Powerball zijn (nog nooit voor gekomen maar toch...)

Fenks!
Zakhooi

caliban
1 september 2012, 19:38
Waarom per se solidstate? ENGL e530 met een solidstate poweramp bijvoorbeeld lijkt me leuker.

Liquid_Metal
2 september 2012, 14:29
Waarom per se solidstate? ENGL e530 met een solidstate poweramp bijvoorbeeld lijkt me leuker.

+1. Topdingetje en zit zelfs een (kleine) poweramp in. Dan heb je een geluid da t nog enigzins vergelijkbaar is met de Powerball.

Remork1970
2 september 2012, 14:32
Rath-amp 5050, wel moeilijk te vinden.

interessander
2 september 2012, 15:04
Een complete rackhead in solid state wordt denk ik moeilijk, dan kom je waarschijnlijk eerder bij een Randall terecht.

Ik heb zelf een Rocktron Chameleon als backup, samen met een Valvestate eindtrap. Samen in een rackbag lekker licht en geschikt als backup voor beide gitaristen. De chameleon heeft ook nog effecten aan boord dus je kunt in een keer ompluggen zonder extra FX-loops e.d.

Weet zo niet of de Chameleon bij een ENGL in de buurt komt, hij is in ieder geval vrij veelzijdig in te stellen en heeft meer dan genoeg gain aan boord. Hier een clipje van een metal sound met een Chameleon (met een dikke mesa eindtrap, dat wel) http://youtu.be/bLEAex3fVWI

Rinze
2 september 2012, 15:10
AMT heeft sinds kort een SS (rack?-)head voor metal: klik (http://amtelectronics.com/products/power_amplifiers/sh-50-4/)

lespaulnmarshall
2 september 2012, 17:20
Een valvestate poweramp is erg goed en licht voor het geld zoals al is gezegd, en zoals ook al is gezegd, die engl 530 pre heeft de engl sound wel goed

ZakHooi
3 september 2012, 08:48
Waarom per se solidstate? ENGL e530 met een solidstate poweramp bijvoorbeeld lijkt me leuker.
Vanwege het gewicht. Aangezien het een backupsysteem betreft moet het dus altijd mee en niet te zwaar zijn.... vergelijk het met de 'thuisbrenger' het reservewiel van je auto ...

De E530 heb ik zelf gehad en had ik juist weg gedaan omdat ik over wilde op een head/cab combo...

caliban
3 september 2012, 11:42
De e530 is helemaal niet zo zwaar toch, het zware aan een lampenamp zit hem veel eerder in zijn poweramp, met die grote transfos. Nu wil je terug van head/cab naar rack, dus waarom geen e530? Je kan met een kleine mod hem trouwens wat zwaarder laten klinken, meer powerball-style zullen we zeggen :)