PDA

View Full Version : Guilty Pleasures op gitaargebied



Swan
14 juni 2003, 15:28
welke dingen vind je cool om op gitaar te doen maar kunnen ook het daglicht niet verdragen :-D
vind je t leuk om vader jakob te spelen met je 8×12 cab op 10? vertel ;)

de mijne: met distortion van crappy oefenamp op zn aller crappiest en daar overheen nog mt2 rare simpele White stripes achtige dingen te spelen zodat alles piept en knarst en feedbacked :oops:

Negative K3 fan
14 juni 2003, 15:34
guilty pleasure is dat ik mensen heel erg kan irriteren met lappenballerina van harry sacksioni. Zon deuntje dat je uiteindig achter elkaar door kunt spelen en waar iedereen gek van wordt, dat is eigelijk alweer bijna een jaar geleden dat ik dat deed.

koen_V
14 juni 2003, 15:34
Ik de laatste tijd mijn gitaar laten feedbacken en dan met een overdrive pedaal zo het feedbacken onder controle houden.
zo fijn hé :)
en dan met de equalizer op de pedaal nog wat aan je hoge en lage tonen prutsen :)
ik weet alleen niet of het heel goed is voor de gitaar en amp...

Bins
14 juni 2003, 15:42
"Shredden". (ik kan dus niet shredden, even voor de duidelijkheid)
Ga ik gewoon heel snel picken en dan iets van
0 3 4 5 7 volgende snaar 5 6 7 9 volgende snaar ..enz.. En dan eindig ik met een "virtuoos" tapstukje, een pickslide naar boven en een open E (met coole pose uiteraard).
Klinkt natuurlijk helemaal nergens naar, omdat mijn pick-hand veel sneller gaat dan mijn fret hand. Maar soms, heeeeeeeel soms, klinkt het echt masterlijk. Dan kijken ze je in de oefenruimte (ja daar doe ik het dus ook) aan van "so, dee jij dat?". :D

Het wordt alleenmaar mooier als ik die andere dude ook aansteek, dan staan we met zn 2en te tappen als mongolen, en de rest van de band gillen en boos kijken enzo :D

maarten
14 juni 2003, 15:46
haha ja precies!!!!!

pogingen tot "schredden" mwaaha

Negative K3 fan
14 juni 2003, 16:08
hehe met tappen kun je anderen ook boos maken ja :D

Soulflyhigh
14 juni 2003, 16:58
hehe met tappen kun je anderen ook boos maken ja :D
idd meestal vind je het zelf goed klinken en de rest van de mensen denken wat is die mongool aan het doen? Je moet de snaren toch aanslaan? :-D

Anavrin
14 juni 2003, 17:01
met m'n pitchshifter op m'n effectbank de gitaar als een gitaar laten klinken die in A is gestemd, en dan met m'n MT2 en de disto vd amp aan dempend gaan staan te spelen. Dan hoor ik gewoon de ramen in de stopverf kletteren, en dan staat m'n amp pas op 1!!! Dat is op zich nog niet zo fout of zo, maar ik weet gewoon dat m'n omgeving er gigantisch veel last van heeft, en toch doe ik het ong 1 keer in de 2 maanden ong 3 kwartier achter elkaar. :amp: (en na een half uur moet ik me dus op deze manier gaan verstoppen achter m'n amp)

Negative K3 fan
14 juni 2003, 17:05
das natuurlijk wel een goeded manier om je speakers "in te breken".

Anavrin
14 juni 2003, 17:10
ik heb een basspeakerkast, dus 'no problemo' (tenminste dat hoop ik dan maar.... :lol: )

Anders Destium
14 juni 2003, 17:55
Met een gitaar van 2000 euro op een versterker van zo'n 100 euro spelen, en dan zeiken dat de gitaar voor geen meter klinkt en mezelf afkraken omdat ik niet in staat ben om uit de versterker fatsoenlijk geluid te halen...da's de situatie waarin ik me bevind als ik bij mijn ouders ga gitaren :oops: maar daar komt deze zomer verandering in!

Wouter J
15 juni 2003, 01:36
Mijn guilty pleasure heeft niet zoveel met het spelen van bepaalde stukken te maken (Een van mijn oude band's trad eens op carnaval op verkleed als de Spice girls, ik was Sporty Spice, en we speelden punk versies van hun nummers en andere rotzooi dat toen in de hitparade stond, het leukste was dat iedereen alles mee brulde, onze zanger riep na afloop naar het publiek dat ze trots op zichzelf mochten zijn om zoveel shit van buiten te kennen.) Maar eerder met de instrumenten zelf.

Ik heb namelijk iets met goedkope rotzooi. Hou je Gibson Les Paul Florentine maar, Ik heb liever een jaren zeventiger El Greco Les Paul kopie uit Japan.

The Mule
15 juni 2003, 12:02
Mijn guilty pleasure is veel fundamenteler. Ik ben namelijk 1 van die personen wiens spullen het niveau van speltechniek en ervaring VERuit overstijgt. En het kan me nog niets schelen ook, als puntje bij paaltje komt zou ik zelfs supergitaren blijven kopen als ik beide handen niet meer kon gebruiken (qua speltechniek zit ik in de buurt :D ), gewoon om verlekkerd naar te kunnen kijken.

Voor mij (zie onderschrift) is het trouwens ook GUILD-ty pleasure, maar da's weer een ander verhaal...

Kitaarhiero
15 juni 2003, 13:00
Hendrix versies spelen van het Wilhelmus...
Surf versies van bekende kerstliedjes (tremolo picking)
Surf versie van vader jacob
Punkversie van Mieke heeft een lammetje.

andy
15 juni 2003, 22:07
Wij moesten een keer met onze metal band op een huwelijksfeest spelen. Een metal stelletje trouwde. Toen hebben we speciaal voor de familie leden wat Nederlandstalig spul ingestudeerd (lees Vader Abraham ed).
Onze versies waren wat harder, maar die oudjes konden toen wel ff lekker dansen. Niet verder vertellen hoor. :razz:

Mithrandir
15 juni 2003, 23:28
Ik maak de laatste veel dance achtig spul met mijn gitaar, dat wil zeggen met mijn wah, delay en gitaar eindeloos lang dezelfde vage riedeltjes spelen met kleine variaties, maar dan echt lang (vandaag een uur achter elkaar ofzo, ik was helemaal in trance) en een vette beat erachter natuurlijk.

Maar ik weet niet of het echt een guilty pleasure is :-?

Wouter J
15 juni 2003, 23:31
Om nog even op mijn opmerking van "Ik heb liever een Greco kopie dan een echte Gibson." terug te komen. Er is een klasse instrument wat wel erg hoog op mijn verlanglijstje staat en dat is zo'n prachtige Guild Acoustische Basgitaar.

Andere acoustische bassen zoals de Epiphone El Capitan en de Taylor KL komen niet eens in de buurt van de klank van deze viersnarige reus.

http://www.gbase.com/gearlist/guitar_picture.asp?guitar=455763

Wilson
15 juni 2003, 23:35
Hendrix versies spelen van het Wilhelmus...
Surf versies van bekende kerstliedjes (tremolo picking)
Surf versie van vader jacob
Punkversie van Mieke heeft een lammetje.

jaaaa wij (ik en mijn bandje) deden op optreden op school de death metal versie van mieke heeft een lammetje:

gain op 10 en A akkoord
en schreeuwen maar!

Volgende keer doen we de blues versie (die van SRV)

Negative K3 fan
16 juni 2003, 08:00
Hendrix versies spelen van het Wilhelmus...
Surf versies van bekende kerstliedjes (tremolo picking)
Surf versie van vader jacob
Punkversie van Mieke heeft een lammetje.

origineel, volgens mij ben jij gewoon een en al guilty "pleasure"...

Phoenix Rising
16 juni 2003, 14:05
Denken dat ik Michael Angelo ben en gewoon keihard op 180 bpm de chromatische scale op en neer :-D

Net zo lang tot OF ikzelf moeie handen krijg (duurt niet zo lang) OF mensen gestoord worden en roepen dat ik op moet houden. En wat eerder al werd genoemd, gewoon als een mongool gaan tappen en dan het liefste met drie vingers van mijn rechterhand niet omdat het mooi klinkt maar omdat het er cool uitziet (een spiegel is dan natuurlijk een must-have :roll: )

Waar ik ook geil van word is gewoon een beetje shred versies maken van melodietjes die ik wel gaaf vind. Laatst bijvoorbeeld een shred achtig top gun theme gespeeld, iedereen vond het verschrikkelijk :cool:

Dude
16 juni 2003, 15:05
Mijn guilty pleasure is veel fundamenteler. Ik ben namelijk 1 van die personen wiens spullen het niveau van speltechniek en ervaring VERuit overstijgt. En het kan me nog niets schelen ook, als puntje bij paaltje komt zou ik zelfs supergitaren blijven kopen als ik beide handen niet meer kon gebruiken (qua speltechniek zit ik in de buurt :D ), gewoon om verlekkerd naar te kunnen kijken.

Voor mij (zie onderschrift) is het trouwens ook GUILD-ty pleasure, maar da's weer een ander verhaal...

idd, ik ken het

gibson les paul studio
79 fender stratocaster
83 marshall jcm800 + 1960AX
80's fender concert

en moeite hebben met de alive solo uit pearl jam.....

damn im not worth the gear !

Bates15
16 juni 2003, 16:28
Hahaha. Tappen tot je en zelf gek van wordt is idd een goeie. Eindeloos met echo spelen is ook gaaf, voor je zelf dan. Anderen worden er vaak heel snel moe van.....

BLOK182
16 juni 2003, 16:37
Ja tappen en shredden (poging tot) met een vette delay en flanger en scheur, das redelijk irri voor mun bandleden. Of dat riedeltje wat bij de elementen van SD wordt gebruikt 6 min lang spelen, ook melig. Oh ja, met dat nummer van die uitvaartsverzekering van tv (m-nogwat) kloot ik ook al veel te lang :-)

Phoenix Rising
16 juni 2003, 16:51
Of zelf een riedel verzinnen en de twee, drie uren daarna alleen nog maar dat spelen omdat je het zo goed vindt.... en daarna zo veel variaties er op verzonnen te hebben dat je het "origineel" niet meer weet...... :P

Kitaarhiero
17 juni 2003, 11:54
The final Countdown is ook behoorlijk irritant...

sleep_to_saturate
17 juni 2003, 12:13
Ik kan het soms niet laten het riedeltje van "Just the way I do" van di-rect achter elkaar te spelen in de oefenruimte, gewoon omdat ie erg fout is.
Het intro van Inspector Gadget met Octave, maar die is wel cool.
En als band vinden we het nogal aanstekelijk om een stukje uit Vamos van de Pixies eindeloos door te spelen, telkens om de beurt "Ha" in de microfoon te bleren. schijnt ook wel op de zenuwen te werken.. :lol:

Ic3gl0vE
17 juni 2003, 12:22
für elise spelen! en dan met flink veel distortion erachter. En het leuke is dat ik nog steeds niet weet hoe 'ie nou èigenlijk moet.

En ook is het leuk om pinch harmonics te oefenen (uiteraard op 1 fret) wanneer m'n zus aan het leren is 8-)

green_day
17 juni 2003, 12:27
ik speel altijd erg graag 10x achter elkaar Busted - Year 3000.. maar niet doorvertellen heh! :sssh:

Phoenix Rising
17 juni 2003, 14:06
Altijd leuk om overal doorheen te pinchen, zeker met een dikke vibrato erbij :)

sunday violence
17 juni 2003, 15:55
ik speel altijd dat melodietje van die ouwe lach of ik schiet filmpies van benny hill (volgens mij is het van chet atkins) ik weet ff niet hoe hij heet maar iedereen kent 'm. als ik die lekker snel speel word ik helemaal geil van mezelf! 8-)

Dude
17 juni 2003, 16:38
DUDE

Swan
17 juni 2003, 19:16
Of zelf een riedel verzinnen en de twee, drie uren daarna alleen nog maar dat spelen omdat je het zo goed vindt.... en daarna zo veel variaties er op verzonnen te hebben dat je het "origineel" niet meer weet...... :P

dat komt me bekend voor :D

BLOK182
17 juni 2003, 19:23
of ELKE keer dat je oefent een paar keer smoke on the water er doorheen gooien op een asociaal volume :-)

SiNiSTRaL
17 juni 2003, 21:43
hehe, ja, dat had ik daarnet met highway to hell 8)

SiNiSTRaL
17 juni 2003, 21:43
Altijd leuk om overal doorheen te pinchen, zeker met een dikke vibrato erbij :)

yeah, vraag maar aan iceglove naar mijn 'coole zakk-achtige pinches' zoals hij het noemde :D

Ic3gl0vE
17 juni 2003, 21:45
sinistral heeft coole zakk wylde pinches.

is er toch nog ìets cool aan hem!

Negative K3 fan
17 juni 2003, 21:46
ik lees hier wat van die nummertjes/riffjes.

kunnen die mensen dat misschien een stukje uittabben zodat ik voor de komende meeting nog wat speelvoer heb :) dus dan bedoel ik die-rect, fijnal countdown etc.

Wilson
17 juni 2003, 23:38
of ELKE keer dat je oefent een paar keer smoke on the water er doorheen gooien op een asociaal volume :-)

wat hebben jullie toch allemaal met die smoke on the water riff??

(ja ok het is ubersimpel en ook nieteens mooi, maar toch, dat zijn wel meer dingen)

SiNiSTRaL
17 juni 2003, 23:52
smalls like teen sprit bijvoorbeeld...

SiNiSTRaL
17 juni 2003, 23:57
o wat ook leuk is om met je amp hard te spelen de hele tijd is dat blije orgelriedeltje uit het intro van RivFader (van finntroll)

Negative K3 fan
17 juni 2003, 23:59
of blink - whats my age again :D

ibbie
18 juni 2003, 08:16
het is lekker om sweet child o'mine van guns 'n roses te spelen gewoon een lekker blij riedeltje :)

ReinoutV
18 juni 2003, 09:32
Randstad Uitzendbureau-au!!!!!!!!!

[tab:7ab2ce8501]|-0--0--3\2-0--0-----10b12-|
|-0--0--3\2-0--0-----------|
|--------------------------|
|--------------------------|
|--------------------------|
|--------------------------|[/tab:7ab2ce8501]

Ic3gl0vE
18 juni 2003, 09:38
o wat ook leuk is om met je amp hard te spelen de hele tijd is dat blije orgelriedeltje uit het intro van RivFader (van finntroll)

oeh das wel heel blij ja

Nifter
18 juni 2003, 10:00
euh...strat > rotte wah > Big muff > valvestate met overdrive...toonknoppen op gitaar helemaal dicht vs helemaal open, met een slide boven de pups, al wah-end de pickupswitch heen en weer flippen = ROES

sleep_to_saturate
18 juni 2003, 10:42
Randstad Uitzendbureau-au!!!!!!!!!

[tab:6656a904fe]|-0--0--3\2-0--0-----10b12-|
|-0--0--3\2-0--0-----------|
|--------------------------|
|--------------------------|
|--------------------------|
|--------------------------|[/tab:6656a904fe]

haha ja die doe ik ook vaak! Of als ik stem "dit is de vara".
|--------------|
|-------------------|
|---------0-1----------------|
|--2---2---------------------|
|----2----------------------|
|--------------------------|[/tab:6656a904fe]
:D

sleep_to_saturate
18 juni 2003, 10:53
Inspector gadget:
[tab:ec3ac1ae48]------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
---------------------------------------2-1 (of 4)----
---------0-2---1---0------------0-2----------------
--0-2-3-----3---2---3---0 2 3----------------------
------------------------------------------------------

------------------------------------------------
------------------------------------------------
------------------------------------------------
---------0-2---1---0---------------------------
--0-2-3-----3---2---3---------------------0---------
-----------------------------5 4 3 2 1---0 --------[/tab:ec3ac1ae48]

Wilson
18 juni 2003, 11:38
c1000!

[tab:dbe1e88179]
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
----------------0-----3------0-----------------------------------------------
---0-----3--------------------------0-------3---------------------------------[/tab:dbe1e88179]

je moet het wel met wat leuke hammeron/offs spelen en een leuke bend in de 2e noot is ook leuk.

Swan
18 juni 2003, 19:12
ja k heb n doommetal variant op inspektor gadget gemaakt :D

Rubenios
18 juni 2003, 22:26
postbank tune is ook altijd leuk :)


E ----------------------------
B --15--------------------------
G --14b16b14-12-14----------
D ----------------------14------
A ----------------------------
E ----------------------------

joeycape
20 juni 2003, 13:04
mijn favoriete stukje om andere bandleden te irriteren:)

stukje bouree van bach met overdrive spelen (leidt gegarandeerd tot ergernis van je bandleden:)

?echo
20 juni 2003, 13:43
Oh man ik heb dikke lol es gehad... had ik es voor de grap de echo en delay tegelijk aan staan en dan iron maiden in mezlf depressief spelen.. dat houdt dus in dat je elk riffje 4 tonen hoger speelt en dan het "oude" riffje erover laat klinken doormiddel van een delay WOEII ik had een pret dat wil je gewoon niet weten whahahaha :-D

Minder leuk was et dat de man achter de keys al me solos in de songs overnam voor straf, gevolg: ik speel gewoon lekker arrogant het 4 tonen hoger mee :razz: