PDA

View Full Version : VOX Tony Bruno TB18C1 issue.......



guitarguru
1 september 2012, 16:36
Had gisteren een gig in Amsterdam. Alles opgebouwd, amp tijdje laten opwarmen, even later de Master omhoog, en................brommmmmm........ Toen weer even weg, paar tellen later weer die brommmmm... :???:
Blijkt dus de inputs te zijn. Als je een plug insteekt dan hoor je al geknetter, alsof er stroom opstaat. Gebeurt zowel bij de low als de high input. Sjit! Heb toen maar de gig afgewerkt met een Fender transistor 2x12 bak van mijn collega slaggitarist...... wat nog best meeviel eigenlijk..

Heb hem nu open geschroefd (21 schroeven!), en zie niks eigenlijk. Zit een grote printplaat boven, die al weg zou moeten. Wat zal ik doen? Heb hem net 2 maanden via Baxshop.nl (dozen allang weggegooid, en rijden naar Goes......pfff). Toch zelf even rommelen? Printplaat eraf schroeven en gaan verder kijken? Kan wel enige tips gebruiken......... thanks.

Hendriks
1 september 2012, 16:51
Had gisteren een gig in Amsterdam. Alles opgebouwd, amp tijdje laten opwarmen, even later de Master omhoog, en................brommmmmm........ Toen weer even weg, paar tellen later weer die brommmmm... :???:
Blijkt dus de inputs te zijn. Als je een plug insteekt dan hoor je al geknetter, alsof er stroom opstaat. Gebeurt zowel bij de low als de high input. Sjit! Heb toen maar de gig afgewerkt met een Fender transistor 2x12 bak van mijn collega slaggitarist...... wat nog best meeviel eigenlijk..

Heb hem nu open geschroefd (21 schroeven!), en zie niks eigenlijk. Zit een grote printplaat boven, die al weg zou moeten. Wat zal ik doen? Heb hem net 2 maanden via Baxshop.nl (dozen allang weggegooid, en rijden naar Goes......pfff). Toch zelf even rommelen? Printplaat eraf schroeven en gaan verder kijken? Kan wel enige tips gebruiken......... thanks.

Toch terugsturen denk ik , zit garantie op en als je zelf gaat sleutelen , raak je die garantie kwijt.

Mitch
1 september 2012, 17:05
Daarom bewaar ik mijn dozen altijd een jaar :makeup: Jij hebt ook echt geen mazzel met je amps.

guitarguru
1 september 2012, 18:55
Daarom bewaar ik mijn dozen altijd een jaar :makeup: Jij hebt ook echt geen mazzel met je amps.

Ja, ben nog altijd te goed van vertrouwen. Jemig, alle buizen weer verwisselen (nog verder uit mekaar slopen dus, Beamblocker weer verwijderen), en dan zien dat ik hem netjes krijg ingepakt :???: Wat een gelul zeg! Alleen al om dit soort dingen had ik gewoon bij boetiek bouw moeten blijven...

Mitch
1 september 2012, 19:18
Nou ja, ook hand bedraad kan er wel eens iets los zitten of kapot gaan. En ook dan moet het terug. Zo lang je in de garantie zit ben je met beide in ieder geval verzekerd van vervanging of reparatie. In dit geval dus vervanging, neem ik aan.

guitarguru
1 september 2012, 19:24
Ja okay, maar hand bedrade amps zijn makkelijker te repareren. Kijk, ik kan best een los draadje of zo solderen, maar bij deze pcb bak zie ik het gewoon niet.

muziekschuur
2 september 2012, 12:05
Als je hem toch open hebt met (smoes naar Vox (beamblock verwijderen) kun je ze mailen en vragen of dit een los draadje kan zijn wat je zelf kan repareren. (Dat je dat met hun toestemming ook kan doen). Dan hoor je snel genoeg van hen of dit bekend (en makkelijk te fixen issue) is of dat dit hun zo ernstig voorkomt dat ze liever hebben dat je hem terug stuurt. Het kan heel goed zijn dat ze zelf verbaast zijn en je een ticket sturen om hem naar Engeland te sturen... (willen ze zelf de diagnose stellen). Afhankelijk van hun goodwill krijg je dan een nieuwe amp terug of zul je moeten wachten...

Lijkt me overigens wel een kicku versterker.... ben benieuwd naar jouw mening...

guitarguru
2 september 2012, 15:06
Weet eigenlijk niet zeker of het wel de inputs zijn... Als ik met een jack plug op verschillende punten op de faceplate tik is de brom er of stopt weer...... Heel apart dit :mad:

Heb Vox UK een mailtje gestuurd, maar zal hem wel naar leverancier moeten terugsturen.

guitarguru
2 september 2012, 15:21
Nou, schiet mij maar lek! Heb nu het hele chassis losgehaald, en tik op de buizen..... dan weer wel dan weer geen geen brom. Het kan nou overal aan liggen............

guitarguru
2 september 2012, 15:33
Denk toch dat ik het gevonden heb. Je wordt toch snel op het verkeerde been gezet kennelijk. Het gehele chassis was dus 'gevoelig', en niet alleen de inputs, daar waar ik natuurlijk eerst mee ging prutsen, en waar het probleem dus ook leek te zitten.
Ik heb nu dus het buisje op V1 verwisseld met een ander exemplaar, en nu lijkt alles weer normaal. Ik juich nog niet te vroeg, maar dat lijkt het toch te zijn. :crazyhappy:

guitarguru
2 september 2012, 19:54
Tja, tijdje zitten spelen en de amp doet het gewoon geweldig! Was dus een verrot preamp buisje. Als ie gaat brommen terwijl je er pluggen in en uittrekt, dan is de illusie zo levensecht en helder........

Mitch
2 september 2012, 19:58
Gefeli! :ok:

Misery Signals
2 september 2012, 21:23
Sowieso als je garantie hebt: fikken af en terug naar de winkel. Wordt daar vaak verholpen of gewisseld.
Lukt in praktijk veel beter met grote winkels als Music Store en Thomann dan met lokale kleinhandels heb ik al ondervonden.
Buisjes kan je natuurlijk wisselen, maar de rest moet je gewoon niet zelf doen.

MS

Mr. Dynamite
2 september 2012, 21:51
Mooi dat je 't gevonden hebt, zou zelf ook eerst even kijken.
Even een preamp buisje vervangen is heen hoop minder rompslomp dan het hele ding retour sturen.

Buiten dat, hoe klinkt dat ding? Kende hem niet maar ziet er wel vet uit.

guitarguru
2 september 2012, 22:24
Buiten dat, hoe klinkt dat ding? Kende hem niet maar ziet er wel vet uit.

Uhm, ik hem hem nu 2 maanden, en heb er 1 buitenoptreden mee gedaan. Festivalletje, alles snel snel opzetten. Heb er nauwelijks iets van meegekregen eerlijk gezegd. Mijn 2e gig afgelopen vrijdag ging ie dus van tevoren stuk.
Ken hem dus nu alleen van thuis er geregeld op spelen. Mooie cleane amp, beetje tussen Fender en Vox in. Mastervolume werkt zeer goed. Ook de midboost en dark switch zijn zeer bruikbaar. En je kunt er dus lekker mid indraaien, wat bij mijn Toneking niet ging. Die middip ging me uiteindelijk tegenstaan. Deze Vox heeft toch dat heldere clean, maar je kunt er desgewenst dus lekker mid bij inregelen. Verder vind ik de digitale galm heel behoorlijk klinken. Zeer veelzijdig ampje dus. Heb hem alleen nog niet echt in de band goed kunnen uittesten nog. Ik ga hem morgen voor het eerst meenemen naar de oefenruimte...

Ik gebruik hem overigens als clean platform voor mijn pedalenbak. Vind de vervorming van de amp zelf wat rafelig, maar dat kan ook aan het huiskamervolume liggen. Misschien moet ie gewoon lekker opengegooid kunnen worden.

muziekschuur
2 september 2012, 23:21
"rafelig"

Kan heel goed aan dat buisje hebben gelegen... Zou es wat ECC83(europese benaming)=12ax7's (amerikaanse benaming ook de 72 nog wat(zie oude fenders (= zelfde buis met meer tolerantie meetwaarden of zoiets)..) inslaan. Kun je op je gemakje eens wat experimenteren. En dan neem je een brooddoosje met schuim mee (achterin de versterker) met daarin de buisjes... Heb je backup.

lespaulnmarshall
3 september 2012, 11:45
"rafelig"

Kan heel goed aan dat buisje hebben gelegen... Zou es wat ECC83(europese benaming)=12ax7's (amerikaanse benaming ook de 72 nog wat(zie oude fenders (= zelfde buis met meer tolerantie meetwaarden of zoiets)..) inslaan. Kun je op je gemakje eens wat experimenteren. En dan neem je een brooddoosje met schuim mee (achterin de versterker) met daarin de buisjes... Heb je backup.

7025 bedoel je.

@Guru, gefeliciteerd met het maken van je amp!

guitarguru
3 september 2012, 11:59
Allemaal nog bedankt voor jullie meedenken! :) Was ook weer een lesje in zuivere analyse. Niets is wat het lijkt....