PDA

View Full Version : Musicomlab repareren



qwertyuiop
31 augustus 2012, 10:03
Hallo,

Mijn musicomlab doet al een tijdje vreemd; loop 5 werkt niet. Nu heb ik 'm al twee keer teruggestuurd naar de verkoper (looperparadise.de) en iedere keer komt-ie terug met de mededeling "hij doet het weer", en dat doet-ie het dus niet. Als ik dan ga bellen is het: "ja vreemd, hier deed-ie het wel...", alsof het mijn schuld is dat-ie dan direct bij het uitpakken/aansluiten weer kapot gaat.... Yer, right!
Anyhow: daar ben ik dus een beetje klaar mee. Kennen jullie iemand in Nederland die ernaar wil kijken/repareren?

LordRiffenstein
31 augustus 2012, 15:13
Probeer eens bij Paul Lenders, hij heeft wel ervaringen met die toestellen.

peter_heijnen
31 augustus 2012, 15:53
Dat moet erg frustrerend zijn qwerty!

Stuur anders nog een keer het apparaat terug met erbij een filmpje van het gebrek. Daar zullen ze toch niet omheen kunnen?

Als zij dan een filmpje terugsturen zonder het gebrek dan weet je iig dat ze niet liegen.

HaroldA
31 augustus 2012, 15:56
Wat is er "kapot" aan?

qwertyuiop
2 september 2012, 16:12
zeker frustrerend ja.

ik ben nu aan het mailen met Dirk-Hendrik, misschien dat hij er iets mee kan. En anders is Paul lenders inderdaad ook nog wel een optie, goed idee!

tja, wat is er kapot aan... loop 5 geeft wel droog signaal door, maar geen "wet" signaal. Als ik vraag wat ze dan gerepareerd hebben, komt er een vaag verhaal over moeren van switches die los trillen in de loop van de tijd waardoor er speling op komt, en als je er dan op trapt, zou de electronica eronder kapot gaan. Nu ja, je begrijpt, dat ik van een dergelijk duur apparaat niet verwacht dat dat zomaar kan gebeuren. Nog los van het feit, dat ik regelmatig alle moertjes van switches check of ze niet toevallig los zijn gaan zitten. ook van andere pedalen en apparatuur.

maar goed, Misschien dat Dirk-Hendrik iets weet en anders Paul lenders maar eens contacten. Ik ben in ieder geval een beetje klaar met een apparaat wat gewoon niet goed werkt (gebeurde binnen de garantietijd), en vervolgens niet gerepareerd wordt, en de reparateur/importeur mij niet duidelijk kan aangeven wat hij nu precies gedaan heeft tijdens die twee keer dat de musicomlab daar is geweest, en wat er dan eventueel kapot was.
Je zou bijna denken aan een onherstelbare fabricagefout, maar dan verwacht je binnen de garantietermijn gewoon een nieuwe toch?

wordt vervolgd....ben ik bang...

peter_heijnen
3 september 2012, 10:11
Je zou bijna denken aan een onherstelbare fabricagefout, maar dan verwacht je binnen de garantietermijn gewoon een nieuwe toch?
Met alle respect voor -held- Dirk_Hendrik en Paul Lenders: niet het apparaat naar toe sturen als de garantie je lief is.

Bijkomend probleem in deze kan zijn dat de verkoper in het buitenland zit ivm ev procedures, maar mij lijkt toch dat garantie echt garantie moet zijn.

Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad met thomann: een apparaat dat steeds weer gerepareerd werd en binnen no time weer hetzelfde euvel vertoonde. Maar na de zoveelste keer kreeg ik dus wel een nieuw apparaat dat prima werkt. Steeds als ik het kapotte apparaat terugstuurde, mailde ik ook een filmpje van het defect in werking naar thomann. Uiteindelijk is het netjes opgelost.

Garantie houdt niet alleen in dat een defect gerepareerd wordt, maar dat het apparaat na reparatie VOORAL OOK blijft werken. Als loopers.de dat niet kan garanderen verkopen ze ondeugdelijk materiaal. De prijzen van musicom zijn pro, dus daar mag je ook wel iets voor terug eisen.

Angel
3 september 2012, 21:17
Heb je al eens gekeken naar de voeding?
Heb hetzelfde(dacht wel met loop 6 maar dat durf ik niet meer echt te zeggen) aan de hand gehad. Had hem toen aangesloten op een 9V-adapter. Nu sluit ik hem enkel aan op mijn pedalpower met de line6 aansluiting.

Johannes
3 september 2012, 22:05
Heb je al eens gekeken naar de voeding?
Heb hetzelfde(dacht wel met loop 6 maar dat durf ik niet meer echt te zeggen) aan de hand gehad. Had hem toen aangesloten op een 9V-adapter. Nu sluit ik hem enkel aan op mijn pedalpower met de line6 aansluiting.

Ik moest ook meteen aan voeding denken. Slechte/verkeerde/ontoereikende power supply kan vreemde dingen veroorzaken. Een schakelende voeding kan soms ook voor problemen zorgen (heb ik een keer gehad met een boss rotary sim)