PDA

View Full Version : Welke versie van de lgxt heb ik?



musicmannetje
30 augustus 2012, 22:57
Onlangs heb ik gemerkt dat er een verschil zit in de versies van de LGXT gitaren van Godin. Op de site hebben alle modellen een signature van Godin boven het begin van de hals, op de body. Die van mij heeft dat niet. Ik heb m al een jaar of 12 dus wellicht is dat iets wat in de loop van de jaren is aangepast.
...of zit er een andere reden achter?

http://img.tapatalk.com/bc8e4e45-d2b3-65c5.jpg

Patrick.

BorisA
3 september 2012, 21:04
Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken hoor.
De godin gitaren zijn door de jaren heen iets gewijzigd. Niet enkel het logo op de body is erbij gekomen, maar ook het logo op de headstock werd aangepast.
Naast deze kleine aanpassingen in de looks zijn ook de pickups een paar keer gewijzigd. De seymour duncan's op de jouwe zaten ook op de eerste serie van de LG (die ik heb). Dus ik veronderstel dat je lgxt ook de allereerste versie is.
Ik herinner me vaag een site met de evoluties van de LG(xx) door de jaren heen, maar ik vind em niet direct terug. Misschien heb jij meer geluk met googlen.
De LGX's zijn alleszins pracht gitaren! Helaas had ik er als student het geld niet voor en is het toen een lg geworden.

frekie
3 september 2012, 21:15
Nooit een Godin vastgehouden maar ik vind het een leuk merk, lekker eigenwijs. Mooie gitaren en ze hebben bij de GS ready gitaren de electronica netjes ingebouwd. Heel wat beter dan die losse Roland spullen op je mooie gitaar!

musicmannetje
4 september 2012, 13:39
Dank je wel!
Im was niet echt ongerust hoor, vond alleen het verschil zo frappant.
Volgens het serienummer is de mijne (lgxt) uit '99 dus dat zal dan wel een eerste versie zijn. Nog volledig origineel, op een kleine potmeter mod na om de SA compatible te maken met de gk3. Ik zal eens gaan zoeken naar die site, lijkt me wel interessant om de ontwikkeling van dat model te zien.
Godins zij heerlijke gitaren en heb dan ook, naast mijn lgxt ook nog een sdxt gekocht, ooit..

....using talpatalk