PDA

View Full Version : Fabrieks snaren Epihpone dr-100 vraagje.



daniel20
30 augustus 2012, 22:24
Beste,

Kan iemand mij vertellen welke snaren er standaart op een epiphone dr-100 worden geleverd? Ik heb al op verschillende sites gekeken maar kom er niet echt achter.

Wil namelijk mijn snaren vervangen, en zoek ongeveer dezelfde dikte kwa snaar.

Alvast bedankt, hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg, Daniel

Plant
31 augustus 2012, 13:00
.012 - .052 volgens deze pdf (http://images.epiphone.com.s3.amazonaws.com/Media/Manuals/StringGauges.pdf) op de Epiphone site (downloads - manuals - string gauges).

daniel20
31 augustus 2012, 13:23
.012 - .052 volgens deze pdf (http://images.epiphone.com.s3.amazonaws.com/Media/Manuals/StringGauges.pdf) op de Epiphone site (downloads - manuals - string gauges).

Kijk eens aan! Super .pdf bestandje. Had wel op de Epiphone site gekeken, maar dit had ik niet gevonden!

Nu even kijken welke snaren ik moet gaan halen haha, te veel keuze!

D'Addario of Elixir snaren een goede keus?

Plant
31 augustus 2012, 13:31
Ja, teveel keuze. Zelf hou ik niet van Elixirs (de coating die ze gebruiken), maar er zijn mensen die niet anders willen. Er zijn hier hele topics over.

D'addario vind ik persoonlijk wel goed, Martin ook.

Rizz
31 augustus 2012, 13:35
Kijk eens aan! Super .pdf bestandje. Had wel op de Epiphone site gekeken, maar dit had ik niet gevonden!

Nu even kijken welke snaren ik moet gaan halen haha, te veel keuze!

D'Addario of Elixir snaren een goede keus?

Een wereld van verschil.. Probeer ze eens uit en zoek wat jou het beste bevalt.. Heb op de 1 .011 martins liggen, op en ander .012 - .056 Rotosound en weer op een ander .012 - .053 D'addario Tis maar net wat je mooi vinden en wat je gitaar lekker vind..

daniel20
31 augustus 2012, 14:46
Bedankt voor jullie reacties, maar ik begrijp wel dat ik ze moet uit proberen, maar moet ik dan bijvoorbeeld 5 verschillende setjes kopen, en deze (bv) om de week moet vervangen om te kijken wat het beste bij mij past?

Of kan ik het beste de lokale gitaarboer afgaan en wat bespelen?

bvd

Rizz
31 augustus 2012, 14:52
Bedankt voor jullie reacties, maar ik begrijp wel dat ik ze moet uit proberen, maar moet ik dan bijvoorbeeld 5 verschillende setjes kopen, en deze (bv) om de week moet vervangen om te kijken wat het beste bij mij past?

Of kan ik het beste de lokale gitaarboer afgaan en wat bespelen?

bvd

Nou, zou het bij twee setjes houden en bespeel ze idd voldoende tijd om een oordeel te vellen.. Elixirs gaan flink wat langer mee, dus dat wordt dan een dure grap.. Ik doe het zo iig.. En soms weet je het heel snel.. Heb 1 x elixirs op 1 van de gitaren gehad, die lagen er binnen het uur weer vanaf.. Maar nogmaals, trek je hier niets van aan, want dit is erg persoonlijk...

Op andere gitaren snaren testen zou ik niet doen, want dan zullen ze anders klinken, geen gitaar is hetzelfde en de akoestiek is anders als bij jou thuis.. Het is een beetje een zoektocht, maar vinden doe je ze wel.. En heb je jouw snaren gevonden, kan het nog geen kwaad om af en toe wat anders te proberen!

daniel20
3 september 2012, 13:57
Bedankt voor jullie reacties, Ik heb nu deze snaren gekocht;

MARTIN 80/20 BRONZE LIGHT (012-016-025-032-042-054)

Iemand ervaring met deze snaren? Of uberhaupt Martin 80/20? (weet niet zo goed waar 80/20 voor staat) en of bronze goed is. want je hebt ook silk en gold enzo geloof ik.

Alvast bedankt
mvg

Rizz
3 september 2012, 15:04
Martin maakt in principe goede snaren, heb goede ervaringen met de FX serie.. Maar nogmaals, dat is persoons- en gitaarafhankelijk.

Hier (http://first-guitarstring.blogspot.com/2011/01/unspoken-mystery-behind-acoustic-guitar.html) kan je wat lezen over akoestische snaren en hun samenstellingen (80/20, 92/8, enz)