PDA

View Full Version : Fulltone Fulldrive 2 voor VOX-AC30 C2



Didaa
30 augustus 2012, 21:37
Ik heb een VOX-AC30 C2. Nou ben ik opzoek naar een goed overdrive/distortion pedaal en ben ik terecht gekomen bij de Fulltone Fulldrive 2. Ik lees hier veel goede dingen over en ook dat 'ie goed past bij de VOX-AC30. Heeft een van jullie er misschien ervaring mee? Of een andere aanrader voor een VOX?

humbucker
31 augustus 2012, 09:47
Ik had hem een tijdje terug op m'n toenmalige AC15 en heb hem snel weer weggedaan. Vond het niet echt lekker klinken, maar er zijn er genoeg die mijn mening hierin niet delen :). Tegenwoordig heb ik een fulltone OCD (voor high gain) en een Mad Professor sweet honey overdrive (voor low gain) voor mijn AC30 hangen en dat klinkt lekker!

the sure thing
31 augustus 2012, 16:34
Wat voor gitaar heb je en welk soort geluid wil je mwt de Fulldrive bereiken?

Didaa
31 augustus 2012, 16:43
Ik heb een fender telecaster met humbuckers, en een fender stratocaster. Ik wil graag n lekker dik en vol geluid. Richting de Foo Fighters sound :P

humbucker
31 augustus 2012, 16:54
Moet met die Tele zeker lukken. Fulldrive staat momenteel ook op Chifflet zn plank dacht ik. Vroeger had ie er ook een Menatone Red Snapper. Kan je ook eens checken :)

Didaa
31 augustus 2012, 16:57
Ja ik had 'm inderdaad bij de gearlist van Chris Shifflet gezien haha! Ik zal die dan ook 'ns checken ja ;)

the sure thing
31 augustus 2012, 17:09
Eeehhhh.... Foo Fighters geluid met een fulltone? Dacht t niet...

Brum
31 augustus 2012, 17:25
Ja, toch wel. Het Foo Fighters geluid bestaat tegenwoordig uit drie gitaristen en dat van Chris Shiflett is er maar een deeltje van.;) Echt veel gain gebruikt die man niet hoor.

the sure thing
1 september 2012, 09:40
De fulldrive vind ik een uitstekend pedaal en op een VOX ook n uitstekende partner. Maar: beschouw het als een 1 kanaals pedaaltje dat heel veelzijdig instelbaar is.

Didaa
2 september 2012, 14:41
De fulldrive vind ik een uitstekend pedaal en op een VOX ook n uitstekende partner. Maar: beschouw het als een 1 kanaals pedaaltje dat heel veelzijdig instelbaar is.

En wat bedoel je daar precies mee? :P

the sure thing
2 september 2012, 16:40
Dat de meeste mensen de fulldrive kopen vooral vanwege de boostfunctie. En die vind ik nou minder lekker: bij sommige settings leidt de boost niet tot een volume-toename. En koop zeker niet de mosfet-versie. Ik heb beiden, maar de niet-mosfet klinkt echt beter.

Brum
2 september 2012, 21:16
Lijkt me niet dat mensen de Fulldrive alleen voor de boostfunctie kopen, gezien die stand-lone niet te gebruiken is, letterlijk niet. Die is alleen in combinatie met het drive kanaal te gebruiken, anders doet ie het niet.

Die Mosfet, die hoef je niet te gebruiken op de Mosfet versie he, die kun je ook op de normale stand zetten, zoals de oudere Fulldrive versie. Ik zou de Mosfet versie er niet voor laten liggen.

the sure thing
2 september 2012, 23:08
... Ik meen toch verschil te horen tussen mijn gewone fulldrive 2 en de mosfet-versie in de niet-mosfet stand...