PDA

View Full Version : Bugera met infinity....



muziekschuur
30 augustus 2012, 14:38
Al een jaar of zo voert Bugera zijn versterkers uit met een auto bias systeem. Constant worden de eindbuizen gemeten en waar nodig bijgeregeld. En zijn ze versleten worden ze of uitgeschakeld of er gaat iets knipperen....

Nu ben ik dus nieuwsgierig naar eigenaren die zo'n Bugera met Infinity (vertaling=eindeloos) hebben en wat hun gebruikservaringen zijn...

Rinze
30 augustus 2012, 14:56
Zoals alles heeft Bugera dit ook waarschijnlijk ook gejat: Hughes & Ketnner en Engl hebben dergelijke systemen. Heb er verder geen ervaring mee.

snaarplukker
30 augustus 2012, 20:32
Zoals alles heeft Bugera dit ook waarschijnlijk ook gejat: Hughes & Ketnner en Engl hebben dergelijke systemen. Heb er verder geen ervaring mee.Een uitspraak van iemand die denk ik een I-phone heeft i.p.v. een Samsung Galaxy.:soinnocent:

Rinze
30 augustus 2012, 20:51
Een uitspraak van iemand die denk ik een I-phone heeft i.p.v. een Samsung Galaxy.:soinnocent:

Huh? Geen van beide :???:

Ik geef alleen aan dat Bugera niet echt iets zelf bedenkt maar concepten van anderen jat. En dit idee van eindpittenbewaking hebben ze ook vast niet zelf ontwikkeld. Vooral niet omdat die andere twee Duitse fabrikanten ook al zoiets hebben.

pasqual
30 augustus 2012, 21:12
Dit is niet helemaal hetzelfde als alleen maar pitbewaking omdat de bias automatisch wordt bijgesteld indien nodig. Dit zou de levensduur verlengen zonder meteen de geluidskwaliteit aan te tasten. Of het een goed systeem is? Volgens mij kun je dat pas over een jaar of 5 weten.

smullie
30 augustus 2012, 21:15
Zoals alles heeft Bugera dit ook waarschijnlijk ook gejat: Hughes & Ketnner en Engl hebben dergelijke systemen. Heb er verder geen ervaring mee.

De grote vraag is nu: heeft H&K het nu van Engl gepikt of omgekeerd. Want van Bugera weten we het al. Die kunnen geen slimme medewerkers hebben die zoiets zouden kunnen ontwikkelen...

Rinze
30 augustus 2012, 21:34
De grote vraag is nu: heeft H&K het nu van Engl gepikt of omgekeerd. Want van Bugera weten we het al. Die kunnen geen slimme medewerkers hebben die zoiets zouden kunnen ontwikkelen...

Zoiets ja :supercool: Bij H&K bestaat het systeem ook uit een automatische bias-bijregeling. Bij Engl alleen bewaking dacht ik.

big dooley
30 augustus 2012, 23:03
De grote vraag is nu: heeft H&K het nu van Engl gepikt of omgekeerd. Want van Bugera weten we het al. Die kunnen geen slimme medewerkers hebben die zoiets zouden kunnen ontwikkelen...

dat zou je nog wel eens erg vies kunnen tegenvallen...
overigens heeft marshall met de AFD en YJM een vergelijkbaar systeem, wat ook dient als onderdeel van de electronische attenuator... de bugera's hebben een vergelijkbare attenuator trouwens

de autobias is opgebouwd uit een opamp servo... iets wat al sinds de jaren 70 bestaat

muziekschuur
31 augustus 2012, 09:33
Heel gaaf die verdieping. Ik dacht dat er ook heel wat nederlandse ingenieurs met dit soort ontwikkelingen aan het werk zijn geweest. Maar dat betekende toen waarschijnlijk een hele print (=hogere kostprijs). Terwijl het bij Bugera waarschijnlijk 1 chip is en omdat de systemen nu niet meer terugkomen vanwege falende buizen een verlaging van de kosten...

Al met al een onwijze verbetering van de betrouwbaarheid van je versterker dunkt me. En dat in een instapklasse. Waar Engl en H&K toch meer middenklasse en hoofdklasse produkten aan de man brengen...

muziekschuur
5 juni 2014, 22:54
De Peavey valveking serie heeft nu ook een buizen meetsysteem. Maar in hun handleiding wordt er niet over auto bias gesproken.

big dooley
6 juni 2014, 08:12
bedoel je vari-class?

Bernardduur
6 juni 2014, 08:37
Op de een of andere manier vertrouw ik dit soort dingen niet..... en het haalt een stuk van je afstelling gewoon weg. Sommige ampjes lopen nu eenmaal lekkerder (persoonlijk, I know) op een net andere BIAS dan optimaal.

muziekschuur
24 juni 2014, 22:14
Valveking 2 amps hebben nu usb en een buizen auto bias systeem.
Sent from my RM-937_eu_belgium_962 using Tapatalk