PDA

View Full Version : Luc-O: Rain (Vinnie Moore cover) [vid]



Luc-O
29 augustus 2012, 19:11
Wat mij betreft één van de allermooiste instrumentale gitaartracks ooit. I gave it a shot:


http://youtu.be/EyAjSsfqMeE


Grtz!

Stratman70
30 augustus 2012, 13:51
Hey Luc, superknap als iemand zich hier aan durft en KAN wagen. Jij durft en kunt dat dus ook gewoon! Ik vind het erg goed, al verschillen we van mening over wat het allermooiste instrumentale gitaarnummer ooit is. Maar mooi is het wel.

Luc-O
30 augustus 2012, 18:58
Hey Edwin, thnx! Ik ben er zelf niet 100 % tevreden over, het is veel lastiger dan ik dacht om dit nr goed en mooi te spelen. Er zijn idd veel mooie gitaarnummers, deze staat toch wel in mijn topdrie, samen met Rubina van Satriani en For the love of God van Vai. Maar Vinnie heeft ook nog genoeg andere pareltjes. En ik hoop uiteraard dat er ooit mensen gaan zeggen: 'Universal Dream' van Luc-O, haha! ;-) Welke vind jij het mooist?

Grtz!

piker
30 augustus 2012, 19:01
ik ken het origineel niet. Maar dit vind ik geweldig gespeeld. En je hebt een super sound!

Luc-O
31 augustus 2012, 08:48
@piker: dank u! 8)

benwave
31 augustus 2012, 16:10
Jammer dat het zo slecht klinkt, een beetje fatsoenlijke audio opname maken hoeft toch vandaag de dag geen vermogen te kosten.
De backingtrack heb je al , een goede camera ook zo te zien, nu nog een goedkoop opname programmaatje, de twee files bij elkaar zetten een beetje synchroniseren , en walla.

Verder wel lekker gespeeld

Luc-O
31 augustus 2012, 17:04
Jammer dat het zo slecht klinkt. Verder wel lekker gespeeld

Thanks, maar dat het slecht klinkt vind ik wel meevallen. Ik hou persoonlijk ook niet van zo'n geproceste sound, die je vaak krijgt als je je gitaar in een computer steekt. Ik hou juist wel van de organische 'live sound' en wil gewoon mijn amp horen. Bovendien, zo belangrijk vind ik het nou ook allemaal weer niet. Ik heb dus ook vaak geen tijd en zin om vanalles te gaan synchroniseren enzo. Spelen, opnemen en op YT zetten is al veel werk ;) Het is acceptabel genoeg zo, voor mij dan.

Stratman70
31 augustus 2012, 17:12
Hey Edwin, thnx! Ik ben er zelf niet 100 % tevreden over, het is veel lastiger dan ik dacht om dit nr goed en mooi te spelen. Er zijn idd veel mooie gitaarnummers, deze staat toch wel in mijn topdrie, samen met Rubina van Satriani en For the love of God van Vai. Maar Vinnie heeft ook nog genoeg andere pareltjes. En ik hoop uiteraard dat er ooit mensen gaan zeggen: 'Universal Dream' van Luc-O, haha! ;-) Welke vind jij het mooist?

Grtz!Rubina moet ik maar eens gaan beluisteren (ik ken het niet) en uiteraard staat FTLOG ook in mijn top 3 lijstje.
Eén van de allermooiste instrumentale nummers is voor mij toch 'Anybody There' van Rainbow (Of Weiss Heim is toch ook wel heel erg mooi van Blackmore). Die zou je eens moeten luisteren, is weer net even een iets andere stijl, maar ik denk dat je het wel mooi zou vinden.
Qua 'nationaal product', staat Universal Dream zeker in mijn top 3 (je hebt concurrentie van Focus met Akkerman en van Leer, dus tja... daar hoef je je niet voor te schamen, zullen we maar zeggen hahaha), maar Universal Dream blijft gewoon een enorme dijk van een instrumentaal gitaar nummer, met geweldig spel en een supoergave melodie. Dat is zondermeer waar.

En over dit nummer: ik hoor inderdaad soms heus wel even 'wat dingetjes' (bijv. rond 2.30 wordt het even iets twijfelachtig), maar m.i. is dat een kwestie van misschien net iets te snel opgenomen en beter nog even wat meer oefenen van te voren zodat je iets meer routine had tijdens de opname, maar ik blijf erbij dat je het knap en goed speelt en dat dit ook echt wel aan jou besteed is.
Ik vind 'm goed!

Luc-O
31 augustus 2012, 17:40
Rubina moet ik maar eens gaan beluisteren (ik ken het niet) en uiteraard staat FTLOG ook in mijn top 3 lijstje.
Eén van de allermooiste instrumentale nummers is voor mij toch 'Anybody There' van Rainbow (Of Weiss Heim is toch ook wel heel erg mooi van Blackmore). Die zou je eens moeten luisteren, is weer net even een iets andere stijl, maar ik denk dat je het wel mooi zou vinden.
Qua 'nationaal product', staat Universal Dream zeker in mijn top 3 (je hebt concurrentie van Focus met Akkerman en van Leer, dus tja... daar hoef je je niet voor te schamen, zullen we maar zeggen hahaha), maar Universal Dream blijft gewoon een enorme dijk van een instrumentaal gitaar nummer, met geweldig spel en een supoergave melodie. Dat is zondermeer waar.

En over dit nummer: ik hoor inderdaad soms heus wel even 'wat dingetjes' (bijv. rond 2.30 wordt het even iets twijfelachtig), maar m.i. is dat een kwestie van misschien net iets te snel opgenomen en beter nog even wat meer oefenen van te voren zodat je iets meer routine had tijdens de opname, maar ik blijf erbij dat je het knap en goed speelt en dat dit ook echt wel aan jou besteed is.
Ik vind 'm goed!

Hey Edwin, ja Rubina moet je zeker eens luisteren, ik ga de nummers die jij noemt ook uitchecken want die ken ik dan weer niet. Je hebt zeker gelijk over dat te snel opnemen, ik trap er steeds weer in haha. Te enthousiast, geen geduld, en ook weten dat je het eigenlijk nog nét niet goed genoeg beheerst om het al op te nemen, je kent het wel. Maar ik moet ook oppassen dat ik een nummer niet helemaal 'doodspeel', want dat gaat juist weer ten koste van de inleving en het enthousiasme.
Over 'Universal' ben ik zelf ook nog steeds erg tevreden, al is het nummer inmiddels al zo'n tien jaar oud denk ik en zou ik hem nu ook anders spelen.
Grtz!

Oh, en voor de mensen die denken: 'Universal Dream', da ken ik nie: http://soundcloud.com/lucoggel/universal-dream

Duhsjaak
3 september 2012, 01:31
Hi
Heel veel van de originelen die hier worden gecovered ken ik niet. Deze maakt daarop een uitzondering. En ik vind het heerlijk dat er ook andere dingen worden gepost dan de standaard iconen.
Vinnie vind ik behoorlijk ondergewaardeerd. Laten we elkaar maar beloven dat ons dat bij jou niet laten gebeuren.
Fijn stukkie werk vriend!
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
11 september 2012, 20:15
Hey Edwin, ja Rubina moet je zeker eens luisteren, ik ga de nummers die jij noemt ook uitchecken want die ken ik dan weer niet. Je hebt zeker gelijk over dat te snel opnemen, ik trap er steeds weer in haha. Ja, dat (her)ken ik wel eigenlijk.
Ik heb nu een paar keer naar Rubina geluisterd, maar buiten het technisch zeer interessante spel, kan het mij qua emotie niet zo bekoren als bijv. Vai's Tender Surrender (die ook gewoon bij de allerbeste instrumentale nummers hoort). Weet je, ik moet geraakt worden door mooie notenkeuze, melodie, interessante opdrukken en vibrato. Dat mis ik toch wat in Rubina. Het is een mooi nummer hoor, maar er is zoveel mooiers in mijn beleving!