PDA

View Full Version : [HNGD] - 70ies Sekova (Matsumoku?) ES-335 - inclusief wat vragen!



DemolitionColorScheme
29 augustus 2012, 18:49
Ik wou al een lange tijd een hollow body, het liefst in de stijl van een ES-335. Ik had alleen niet de behoefte om een duurdere Gibson te halen omdat ik eigenlijk al genoeg duurdere gitaren heb en ik niet zeker wist of een hollow body wel echt iets voor me was. Dat weet je toch eigenlijk past ècht als je hem over je eigen setup speelt.

Op Marktplaats zag ik dus laatst deze 70ies Sekova ES-335 voor een redelijke prijs en na wat onderhandelen besloten om hem over te nemen, inclusief koffer.

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/SekovaES-335-1.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/SekovaES-335-3.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/SekovaES-335-4.jpg
(dat lichte is een zonnestraal, geen verkleurde achterkant ;))

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/SekovaES-335-5.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/SekovaES-335-6.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/SekovaES-335-7.jpg

Hij moet nog flink afgesteld worden en wellicht moeten de fretjes vervangen worden. Daarbij is de output vrij laag. Nu weet ik niet of dit komt omdat de actie zo hoog is en de pickups vrij laag staan, òf dat het eigenlijk gewoon singlecoils zijn, wat vaker bij die oude Jappers het geval lijkt te zijn.

Mijn vragen zijn nu:
- Volgens de verkoper was dit een Matsumoku, klopt dit? Dit was voornamelijk de reden waarom ik hem gekocht heb, aangezien Matsumoku's van vrij goede qualiteit blijken te zijn. Ik kan alleen niks vinden bij Matsumoku en op internet is er maar weinig te vinden over Sekova.

- Het serienummer op de plate, kan ik dit ergens opzoeken? Ik zou graag exact weten uit welk jaar hij komt. Volgens de Matsumoku website kunnen het vaak de eerste twee cijfers zijn, dus dan zou hij uit '76 moeten komen.

- De pickups, zijn dit singlecoils in een humbucker jasje of ècht humbuckers? Ze zijn namelijk vrij helder. Niet zo dunnetjes als èchte singlecoils, maar ik zou ze ook weer niet humbucker-dik en compressed willen noemen. Aangezien de output vrij laag is neig ik toch naar singlecoils. Er is ook wat hum als ik m'n compressor aanzet, wat bij humbuckers eigenlijk gewoon niet aanwezig is.

- In het geval van singlecoils; welke humbuckers zijn aan te raden voor ES-335 style gitaren? Ik vind dat heldere wel lekker, maar zou toch wel wat meer output willen.

- De gitaar is echt licht, zowat net zo licht als m'n Fender Strat, misschien zelfs lichter. Nu realiseer ik me dat het een hollow body is, dus vraag ik me af of dit eigenlijk altijd zo het geval is of dat de mijne gewoon eigenlijk van erg licht hout is gemaakt of desnoods (ik durf het niet eens te denken) is gemaakt van multiplex?

- Is het aan te raden om de tailpiece te vervangen door een stoptail bridge?

Anyways, all in all ben ik er tevreden mee. Actie staat dus wat te hoog en de snaren zijn .009's, een beetje te dun voor mijn smaak, maar de klank zelf is erg prettig!

Mr.Fingers
29 augustus 2012, 19:24
1) heeft alle kenmerken van een Matsu, dus mij lijkt van wel
2) kan kloppen
3) doe eens open en kijk vooral zelf ;)
4) SD Antiquities
5) loopt er een houten middenbalk door, of is ze volledig hol (kun je van F-gat naar F-gat kijken)?
6) Ik vind van niet. Als ze volledig hol is kun je er zelfs geen stopbar op zetten.

DemolitionColorScheme
29 augustus 2012, 19:38
1) heeft alle kenmerken van een Matsu, dus mij lijkt van wel
2) kan kloppen
3) doe eens open en kijk vooral zelf ;)
4) SD Antiquities
5) loopt er een houten middenbalk door, of is ze volledig hol (kun je van F-gat naar F-gat kijken)?
6) Ik vind van niet. Als ze volledig hol is kun je er zelfs geen stopbar op zetten.
1) Mooi! Je bent wel een van de kenners van dit forum, dus ik neem je woord er dan wel op!
2) Ja, ik denk ook dat hij dus uit '76 komt
3) Ik ben echt totaal niet handig betreffende datsoort dingen, dus ik blijf daar zelf van af. Hij wordt binnenkort toch weggebracht voor een beurt, dus dan komt dat wel ter sprake.
4) Ah ja! Hm ...
5) Ik kan niet van F naar F kijken. Ik snap sowieso niet hoe dat mogelijk is, haha, daar is de body te groot voor, maar ik heb er net een lichtje ingeschenen en ik zie, inderdaad, een blokje, maar een vrij klein blok. Lijkt recht onder de brug te zitten. Voor de rest zie ik niks.
6) maar nu er dus wel een blok zit is dit wèl mogelijk?

geert1976
29 augustus 2012, 20:08
Er zitten MMK PAF clones in de gitaar, die zijn prima, afmeting van het raampje is anders dan een standaard humbucker, tip: blijfer met je vingers vanaf.

Een stoptail gaat je niet lukken, de gitaar is full hollow, dus geen sustainbalk, tip: blijf er met je vingers van af.

Het is een matsumoku van midden jaren 70, body is volledig gelamineerd.

DemolitionColorScheme
29 augustus 2012, 20:11
Er zitten MMK PAF clones in de gitaar, die zijn prima, afmeting van het raampje is anders dan een standaard humbucker, tip: blijfer met je vingers vanaf.

Een stoptail gaat je niet lukken, de gitaar is full hollow, dus geen sustainbalk, tip: blijf er met je vingers van af.

Het is een matsumoku van midden jaren 70, body is volledig gelamineerd.
Ja, ik kon dat sustainblok dus ook al totaal niet vinden. Dat kleinere blokje wat ik zie is volgens mij puur voor de brugbevestiging.
Nou, 2 kenners die bevestigen dat het een Matsumoku is, dus dan geloof ik dat wel. :) Voor de rest rest me nu alleen nog even om hem ècht even goed af te laten stellen, want de actie is echt belachelijk hoog. Na heel het afstellen even verder kijken qua die pickups. Kan goed zijn dat als alles dichter op elkaar zit dus het dan sowieso meer output levert.

geert1976
29 augustus 2012, 20:18
Ja, ik kon dat sustainblok dus ook al totaal niet vinden. Dat kleinere blokje wat ik zie is volgens mij puur voor de brugbevestiging.
Nou, 2 kenners die bevestigen dat het een Matsumoku is, dus dan geloof ik dat wel. :) Voor de rest rest me nu alleen nog even om hem ècht even goed af te laten stellen, want de actie is echt belachelijk hoog. Na heel het afstellen even verder kijken qua die pickups. Kan goed zijn dat als alles dichter op elkaar zit dus het dan sowieso meer output levert.

Waarschijnlijk moet je de neck shimmen, moet wel vaker gebeuren met deze oudjes.

DemolitionColorScheme
29 augustus 2012, 20:20
Waarschijnlijk moet je de neck shimmen, moet wel vaker gebeuren met deze oudjes.
Ja, dat was het eerste waaraan ik dacht. De brug heeft de vorige eigenaar al helemaal naar beneden gezet, maar de actie gaat langzaam zo ver omhoog dat het verder op de hals gewoon niet meer bespeelbaar is.
Wat houdt het overigens in dit geval in dat de body geheel gelamineerd is? Bestaat deze uit (veel) verschillende stukken hout?

geert1976
29 augustus 2012, 20:23
Ja, dat was het eerste waaraan ik dacht. De brug heeft de vorige eigenaar al helemaal naar beneden gezet, maar de actie gaat langzaam zo ver omhoog dat het verder op de hals gewoon niet meer bespeelbaar is.
Wat houdt het overigens in dit geval in dat de body geheel gelamineerd is? Bestaat deze uit (veel) verschillende stukken hout?

Uit mijn blote hoofd meen ik mij te herinneren dat het laminaat 3 laags is.

Deze gitaren waren zo'n beetje goedkoopste Matsumoku'sop de markt.

DemolitionColorScheme
29 augustus 2012, 20:39
Uit mijn blote hoofd meen ik mij te herinneren dat het laminaat 3 laags is.

Deze gitaren waren zo'n beetje goedkoopste Matsumoku'sop de markt.
Ooh! Dat valt mee dan.

En ja, dat verklaard ook waarom er echt zowat niks te vinden is van Sekova. Desalniettemin, na een goede afstelbeurt weet ik zeker dat ik veel plezier van dit ding ga hebben! :)

Little Jay
29 augustus 2012, 20:48
- De gitaar is echt licht, zowat net zo licht als m'n Fender Strat, misschien zelfs lichter. Nu realiseer ik me dat het een hollow body is, dus vraag ik me af of dit eigenlijk altijd zo het geval is of dat de mijne gewoon eigenlijk van erg licht hout is gemaakt of desnoods (ik durf het niet eens te denken) is gemaakt van multiplex?



Yep, je Matsumoku is zeer zeker wel van multiplex! Maar troost je, dat is de Gibson ES-335 ook! ;-)

(Of bedoelde je of je Strat van multiplex is?)

Eigenlijk is dit meer een ES-330 dan een ES-335.......

DemolitionColorScheme
29 augustus 2012, 20:54
Yep, je Matsumoku is zeer zeker wel van multiplex! Maar troost je, dat is de Gibson ES-335 ook! ;-)

(Of bedoelde je of je Strat van multiplex is?)

Eigenlijk is dit meer een ES-330 dan een ES-335.......
Haha, nee, m'n Strat is sowieso niet van multiplex, of Fender moet multiplex gitaren hebben gemaakt. ;)
En mwah, ik zou het eerder een hybrid noemen. Een ES-330 is voor mij toch echt een P-90 gitaar, maar - inderdaad - wel geheel hollow. Deze heeft humbuckers, dus misschien maar een ES-333,141 592 653. ;)

Little Jay
29 augustus 2012, 21:29
Nee, ik heb zelf een ES-333 en die heeft een middenbalk hoor!
Oh, achter de komma... :D

Ok, een ES-330 met humbuckers dan, zoals Emily Remler bespeelde.......

Mr.Fingers
29 augustus 2012, 21:33
http://www.youtube.com/watch?v=Ks9juw00T-M

Die schreeuwlul van Fretted Americana heeft hier anders wel een "factory equiped" ES330 met buckers.

DemolitionColorScheme
29 augustus 2012, 21:33
http://www.youtube.com/watch?v=Ks9juw00T-M

Die schreeuwlul van Fretted Americana heeft hier anders wel een "factory equiped" ES330 met buckers.
Ah, ja! Toevallig al wel een keer dit filmpje gezien. Can't stand the guy! :D

Little Jay
29 augustus 2012, 21:53
Schreeuwlul of niet, hij speelt toch wel aardig en tovert een prima sound uit dat die gitaar...

Ik moet meer schreeuwlul worden geloof ik.... :-(

Mr.Fingers
29 augustus 2012, 21:54
Jammer dat de "clean"* review altijd maar 23 nanoseconden duurt, en er dan keihard gescheurd wordt...

* (clean: gewoon nog altijd een dikke crunch)

maar dit geheel terzijde.

wietse
30 augustus 2012, 06:13
Yep, je Matsumoku is zeer zeker wel van multiplex! Maar troost je, dat is de Gibson ES-335 ook! ;-)

(Of bedoelde je of je Strat van multiplex is?)

Eigenlijk is dit meer een ES-330 dan een ES-335.......

nee hij is gemaakt van triplex, multiplex wordt alleen gebruikt voor solidbody's.
wees blij dat het een bolt on is in dit geval dan kan je de hals shimmen .

Midwolda
30 augustus 2012, 07:12
http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/SekovaES-335-6.jpg


Dat "steel adjustable neck" ken ik ook alleen van de Matsumoku's. Goede lettertype, goede layout... yep.
Het serienummer volgt de codering zoals in die tijd in "alle" Japanse fabrieken gebruikelijk was: MYYxxxx
dus de jouwe zou dan van januari 1976 zijn. Tuners zijn ook correct.
Pickups kunnen zomaar Super 70's of Maxon's zijn... effe tsjekke.
Ik vind het een mooie gitaar en denk dat je er een fijn ding aan hebt!
Oh, en stoptail: niet doen.

Little Jay
30 augustus 2012, 07:25
Jammer dat de "clean"* review altijd maar 23 nanoseconden duurt, en er dan keihard gescheurd wordt...

* (clean: gewoon nog altijd een dikke crunch)

maar dit geheel terzijde.

Ja, zeker waar. Maar tegenwoordig hoor ik zowiezo maar weinig cleane gitaren, jammer genoeg.

@ Wietse: ja, drie laagjes is strikt genomen triplex idd.

On topic: ik vind het een mooie gitaar en ondanks dat het destijds misschien één van de goedkopere modellen was, vind ik 'r wel degelijk kwaliteit uitstralen!

Ben wel benieuwd of het bovenblad naast het blokje onder de brug nog op een andere manier verstevigd is, bijvoorbeeld met zangbalken. Mijn Japanse Condor ES-175-kopie bijvoorbeeld heeft dat helemaal niet, die heeft ook alleen een "stapel" onder de brug. Ziet er best kwetsbaar uit, maar houdt toch al zo'n 30-40 jaar.... Is ook een triplex-gitaar (net als een Gibson ES-175 ;-) dus Japans triplex was kennelijk zo slecht nog niet.........

barno
30 augustus 2012, 07:53
Ben ben geen kenner maar ik zou denken dat het sc pu's zijn in hb behuizing: het is een 330 cloon, het is budget gitaar.
Je kan de pu er even uithalen en checken maar een fijne methode is ook: luisteren hoe ze klinkt ... ;)

Bernardduur
30 augustus 2012, 08:09
Mooi ding man! Ik gebruik mn B&CH ES steeds vaker en gotta love em! Ga binnenkort er Novatrons in proberen (Wizard pickups) omdat ik net wat meer 'cut' wil hebben en het karakter van echte HB's steeds minder waardeer.......

DemolitionColorScheme
30 augustus 2012, 08:17
nee hij is gemaakt van triplex, multiplex wordt alleen gebruikt voor solidbody's.
wees blij dat het een bolt on is in dit geval dan kan je de hals shimmen .
Okay, maar hoe zit dat nu? Waar zijn die originele ES-3xx's van gemaakt dan? Wat zijn de voordelen en nadelen van multiplex en triplex?

En ja, ben blij dat dat het geval is, want anders was ik echt fucked.


Dat "steel adjustable neck" ken ik ook alleen van de Matsumoku's. Goede lettertype, goede layout... yep.
Het serienummer volgt de codering zoals in die tijd in "alle" Japanse fabrieken gebruikelijk was: MYYxxxx
dus de jouwe zou dan van januari 1976 zijn. Tuners zijn ook correct.
Pickups kunnen zomaar Super 70's of Maxon's zijn... effe tsjekke.
Ik vind het een mooie gitaar en denk dat je er een fijn ding aan hebt!
Oh, en stoptail: niet doen.
Ja, die plate gaf mij ook de doorslag, maar je weet maar nooit hè ... Je kunt er alles opschroeven. :D
De pickups klinken nice, dus ik denk inderdaad dat ik die gewoon laat. Als de neck geshimmed is en de pickups wat hoger staan, dan zal de output prima zijn en dan zie ik geen reden om ze te vervangen.
Het stoptail idee heb ik laten varen, maar ... ik heb lopen denken; zou een Bigsby mogelijk zijn?



On topic: ik vind het een mooie gitaar en ondanks dat het destijds misschien één van de goedkopere modellen was, vind ik 'r wel degelijk kwaliteit uitstralen!

Ben wel benieuwd of het bovenblad naast het blokje onder de brug nog op een andere manier verstevigd is, bijvoorbeeld met zangbalken. Mijn Japanse Condor ES-175-kopie bijvoorbeeld heeft dat helemaal niet, die heeft ook alleen een "stapel" onder de brug. Ziet er best kwetsbaar uit, maar houdt toch al zo'n 30-40 jaar.... Is ook een triplex-gitaar (net als een Gibson ES-175 ;-) dus Japans triplex was kennelijk zo slecht nog niet.........
Ja, voor mij voelt 'ie ook niet cheap, alleen wel ècht licht, maar stiekem is dat wel fijn.
Qua versteviging, geen idee, zover kan ik helaas niet naar binnen kijken. ;)


Ben ben geen kenner maar ik zou denken dat het sc pu's zijn in hb behuizing: het is een 330 cloon, het is budget gitaar.
Je kan de pu er even uithalen en checken maar een fijne methode is ook: luisteren hoe ze klinkt ... ;)
Als ik de andere zo hier hoor lijken me het geen SCs, maar je weet maar nooit. Ik zal het allemaal wel vragen en checken als hij volgende week z'n beurt krijgt.


Mooi ding man! Ik gebruik mn B&CH ES steeds vaker en gotta love em! Ga binnenkort er Novatrons in proberen (Wizard pickups) omdat ik net wat meer 'cut' wil hebben en het karakter van echte HB's steeds minder waardeer.......
Thanks, brah! :D
En ja, misschien sowieso wel een goed punt. Deze klinken meer als een P90. Maar goed, ik kan er nog geen uitsluitsel over geven omdat hij gewoon nog niet afgesteld is, maar het kan alleen maar beter worden. :)

Nog wat vragen qua upgrades:
- Wat valt er nog te upgraden? Tuners zijn niet echt stemvast, lijkt nu.
- Misschien bridge vervangen? Plastic zadeltjes lijken me ook niet al te je van het.
- Andere dingen? Electronica?

barno
30 augustus 2012, 08:39
Als ik de andere zo hier hoor lijken me het geen SCs, maar je weet maar nooit. Ik zal het allemaal wel vragen en checken als hij volgende week z'n beurt krijgt.



Nog wat vragen qua upgrades:
- Wat valt er nog te upgraden? Tuners zijn niet echt stemvast, lijkt nu.
- Misschien bridge vervangen? Plastic zadeltjes lijken me ook niet al te je van het.
- Andere dingen? Electronica?

ja, de fake sc zijn in dit soort gitaren meestal wat hotter gewonden en dan heb je dus een P90 :)

- ontstemming ligt bijna nooit aan de tuners, maar kwaliteitstuners zijn altijd een goede upgrade.

- brug / zadels vervangen zeker de moeite

- pots etc. je moet al voldoende gemotiveerd zijn om die te vervangen bij dit type gitaar, doenbaar maar altijd een avontuurtje om dat via de f gaten te doen. al kan het bij deze wsch gemakkelijk via het pu gat wegens hol.

DemolitionColorScheme
30 augustus 2012, 08:53
ja, de fake sc zijn in dit soort gitaren meestal wat hotter gewonden en dan heb je dus een P90 :)

- ontstemming ligt bijna nooit aan de tuners, maar kwaliteitstuners zijn altijd een goede upgrade.

- brug / zadels vervangen zeker de moeite

- pots etc. je moet al voldoende gemotiveerd zijn om die te vervangen bij dit type gitaar, doenbaar maar altijd een avontuurtje om dat via de f gaten te doen. al kan het bij deze wsch gemakkelijk via het pu gat wegens hol.
Tuners vervangen ga ik denk sowieso doen, brug ook, en pots ... Ja, ik weet 't. Het is een hele hassle bij hollow bodies, dus misschien dat maar gewoon laten. Als ze werken, waarom dan vervangen hè.

zoon van Piet
30 augustus 2012, 09:34
ja, de fake sc zijn in dit soort gitaren meestal wat hotter gewonden en dan heb je dus een P90 :)


Persoonlijk vind ik deze uitspraak een belediging voor Gibson's mooiste pick up..
Want ik heb al heel wat van die singlecoilquasihumbuckers aangehoord in mijn leven, maar nooit nooit nooit heeft een ervan me met zijn slappe karakterloze toontjes in de verste verte kunnen laten denken aan de P 90.:???:

barno
30 augustus 2012, 10:41
Persoonlijk vind ik deze uitspraak een belediging voor Gibson's mooiste pick up..
Want ik heb al heel wat van die singlecoilquasihumbuckers aangehoord in mijn leven, maar nooit nooit nooit heeft een ervan me met zijn slappe karakterloze toontjes in de verste verte kunnen laten denken aan de P 90.:???:

En toch bestaan ze... en wel deze: beetje bij toeval ben ik gekomen tot een setje sc valco ri pu's (in hb behuizing) met de output van een P90. Ik ben zelf behoorlijk zot van gibson p90's en heb ze in drie gitaren. maar die valco/airline whatever reissue is dus echt goed!

zoon van Piet
30 augustus 2012, 10:54
En toch bestaan ze... en wel deze: beetje bij toeval ben ik gekomen tot een setje sc valco ri pu's (in hb behuizing) met de output van een P90. Ik ben zelf behoorlijk zot van gibson p90's en heb ze in drie gitaren. maar die valco/airline whatever reissue is dus echt goed!

Dat geloof ik meteen. een keer in mijn leven heb ik op zo'n originele ouwe Airline gespeeld en toen voelde ik me voor even een echte bluesman ;)
Maar die pickups hebben niets gemeen met de seventies Jap sc pickuppies met hun dunne priegelsoundje.

wietse
30 augustus 2012, 17:07
Okay, maar hoe zit dat nu? Waar zijn die originele ES-3xx's van gemaakt dan? Wat zijn de voordelen en nadelen van multiplex en triplex?
voordelen is vooral dat het veel stabieler is dan normaal hout, klankgewijs is het iets minder maar niet schokkend, voor de fabrikant heeft het een voordeel dat je triplex met behulp van warmte en een pers gemakkelijk een arch kan geven geen arbeidsintensief snijden zoals met een massieve top het geval is.

en multiplex heeft eigenlijk behalve het stabiel zijn gedeelte niet veel voordelen, ja het is goedkoop, door de vele lijm er in zijn de tooneigenschappen slechter.



Het stoptail idee heb ik laten varen, maar ... ik heb lopen denken; zou een Bigsby mogelijk zijn?
ja dat is geen probleem



Als ik de andere zo hier hoor lijken me het geen SCs, maar je weet maar nooit. Ik zal het allemaal wel vragen en checken als hij volgende week z'n beurt krijgt.
je kan heel simpel checken of het echte humbuckers zijn of niet zonder de boel open te halen, je neemt een schroevendraaier en houdt die eerst op de pooltjes en je voelt dan hoe sterk er aan getrokken wordt, dan hou je de schroevendraaier op het gladde deel waar normaal een andere spoel zit, is de pull daar weinig tot niks dan is het een SC, wordt er wel aan getrokken maar minder dan bij de polen dan is het een humbucker.

tuners kan je altijd wel vervangen voor een verzamelaar niet leuk maar als je hem wilt gebruiken onoverkoombaar.

DemolitionColorScheme
30 augustus 2012, 17:11
Thanks! Heel duidelijk!
Ik ga eens rondkijken voor een leuke Bigsby die erop past. Betreffende de veranderingen en de verzamelwaarde: ach, het is geen duur verzamelding, dus daar maak ik me bij deze geen zorgen om.

Mr.Fingers
30 augustus 2012, 17:28
De enige die erop past is de B3

DemolitionColorScheme
30 augustus 2012, 17:29
De enige die erop past is de B3
Thanks! Wat moet men zonder jullie! :D

barno
30 augustus 2012, 17:48
Okay, maar hoe zit dat nu? Waar zijn die originele ES-3xx's van gemaakt dan? Wat zijn de voordelen en nadelen van multiplex en triplex?
?

Volgens mij zijn alle thinline ES gitaren van Gibson multiplex, ook de 175. "laminated" klinkt wat chiquer.

twee dingen: v

Vol hout trilt feller, ergo: snel feed back.

En vooral: kosten. dat weet je als je ooit zelf een top uit vol hout hebt gecarved. da's zijn heel wat skilled labour hourkes...

Mr.Fingers
30 augustus 2012, 19:03
Iedere gibson ES is van "gelamineerd" (triplex) maple gemaakt, de dure L5, L4,... zijn met een massief sparren top.

DemolitionColorScheme
21 september 2012, 13:36
Na een professionele setup en veel gedoe is de Sekova eindelijk klaar. Er waren helaas wat problemen ... De headstock was qua hout zo licht en dun dat er een probleem was gaan ontstaan tijdens het boren. De headstock is dus geheel gevlakt en opnieuw gelakt. Er staat nu helaas geen logo op, maar ik weiger er iets zoals Gibson of wat dan ook op te zetten en aangezien Sekova niet echt bekend is zijn daar natuurlijk ook geen decals van.

Anyways, nieuwe Gotoh bridge, Grover tuners, flink geshimmed, fretjes licht gevlakt, nieuwe switch en Tesla Vibration Dampers erop geplaatst en hij klinkt beter dan ever! Akoestisch echt 3x luider dan dat hij voorheen was. De pickups zijn helaas nogsteeds vrij zwak en hebben een erg lage output, dus ik overweeg nog om er nieuwe pickups in te doen, al zou ik bij god niet weten wat ik hierin moet stoppen ... Iemand?

Anyways, pics or it didn't happen!

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/303850_537467186269958_1975036410_n.jpg

Kim Wilson
21 september 2012, 13:55
Ik zou zonder twijfel een set P90's erin kwakken! Dat worden in jouw geval dan P90's in hb-formaat.