PDA

View Full Version : tab gezocht the god machine



michke
29 augustus 2012, 05:17
Hey allemaal,

Ik weet niet of hier ook fans zijn van The God Machine, een soort noise rock band uit de begin jaren 90.
Ik vind ze alvast geweldig maar hun tabs zijn o zo moeilijk te vinden, ik vind wel een paar tabs online maar niet diegene die ik zoek.
Ik zoek namelijk de tabs van het nummer "i've seen the man"
http://www.youtube.com/watch?v=olQhcAzhGBo

misschien kan iemand me helpen,

dank alvast
Michke

harrie-beton
29 augustus 2012, 12:58
kan het niet op je oren? Ik hoor voornamelijk één herhalende riff.

michke
29 augustus 2012, 16:11
hey harrie-beton, het is inderdaad steeds hetzelfde riif, ik probeer wel wat maar ik speel nog maar een dik jaar gitaar, mijn ervaring is echter nog te klein om het op mijn oren te zoeken. Soms speel ik iets dat erop lijkt maar het is toch niet helemaal wat ik wil bereiken.

HenriVlot
30 augustus 2012, 22:40
Je kan proberen Reaper te downloaden en het daarmee te vertragen zonder de pitch te veranderen (:

CrossroadsJM
31 augustus 2012, 00:03
Ja ,als je nog maar een jaar speelt is dat moeilijk. Ik speel nu bijna 3 jaar,en ben sinds 3 maanden via gehoor gaan spelen.Je moet waarschijnlijk nog een heleboel ervaring opdoen met toonladders,songs naspelen via tablatuur. Het beste zijn de toonladders,akkoorden theorie. En die gebruiken bij het jammen,want dan train je heel precies om de juiste noten te kunnen vinden over je hele hals van de gitaar.
Dan zul je de noten ook makkelijker vinden in songs.

Maar ik wil wel kijken voor je hoe je het moet spelen,zou toch leuk voor je zijn.

michke
1 september 2012, 00:34
dat zou ik inderdaad wel erg leuk vinden , ik heb even die "reaper" bekeken op google en gevonden maar veel snap ik daar niet van hoor :-) Ik speel vooral simpele covertjes via tabs, maar van The god Machine vind ik maar weinig tabs online...

HenriVlot
3 september 2012, 09:18
Haha snap ik. Het is eigenlijk een programma om te producen en dus je eigen nummers op te nemen. Een vriend van me rade het me aan omdat ik eerst programma's als audacity gebruikte om m'n spul op te nemen. Maar je kan de sporen dus ook vertragen zonder dat het geluid vervormd, zodat je meer tijd hebt om de juiste noten te zoeken op je hals. Dat is echter inderdaad lastig als je nog maar een jaar speelt ;)