PDA

View Full Version : Help! Looppedal/microfoon/gitaarmicrofoon/PA monitor aan elkaar koppelen....



yvonnefeijten
28 augustus 2012, 22:12
Help help, ik heb een partijtje nieuwe spullen gekocht maar kom er toch achter dat het wel wat ingewikkeld is allemaal. Wie kan me helpen?...

Ik heb:

Digitech Jamman delay/looper pedal
Behringer eurolive B205D Active PA monitor/speaker
Microfoon voor zang
AKG C 411 PP microfoon voor gitaar

Mijn bedoeling:

Zowel zang en gitaar via het looppedaal naar de monitor/speaker te leiden om zo én zang én gitaarspel te kunnen loopen en afspelen. EN daarnaast ook 'live' hier overheen kunnen spelen.

Alleen ik weet nog niet helemaal hoe ik dit moet aanpakken.
-Ik kom er net achter dat de microfoon voor m'n gitaar fantoomvoeding nodig heeft. (dat heeft m'n speaker wel en daar speelt het prima via, maar het werkt niet op m'n pedaal)

Wie o wie weet hoe ik dit moet aanpakken, alle hulp wordt zéér gewaardeerd!

Alvast bedankt!!

Gr Yvon

tommus42
28 augustus 2012, 23:52
Behringer mixertje en rustig een avondje de routings bestuderen:D.

Als je nog een loop-pedaaltje aanschaft (een parallel-looper zoals een Boss line-selector, Behringer heeft er ook een) en een dynamische microfoon (zonder fantoomvoeding) is het misschien ook zonder mixer te doen:ok:.

Leuk plan, lastig te realiseren, succes!

DemolitionColorScheme
28 augustus 2012, 23:53
Zoals je het nu hebt: niet. Ik heb net naar die Behringer gekeken en die lijkt geen externe uitgang of wat dan ook te hebben. Eerst dacht ik: beiden mics aansluiten op de mixer/speaker zodat je daarna de output van dat naar de looper kon sturen om dat daarna weer de speaker in te gooien, maar dat gaat hier niet lukken, dènk ik.

Ik zie wèl dat hij een Thru aansluiting heeft, maar ik weet niet wat dat in dit geval doet. Als dat een soort van output is, probeer dan het volgende:
- Sluit beiden mics voor op de speaker
- Sluit de Thru connectie aan bij de looper's input en stuur de looper's output naar de ingang achter op de speaker. Wellicht dat dat gewoon werkt.

Zo niet, dan kun je er een kleine mixer bij kopen.

peter_heijnen
29 augustus 2012, 10:08
Ik zie wèl dat hij een Thru aansluiting heeft, maar ik weet niet wat dat in dit geval doet. Als dat een soort van output is, probeer dan het volgende:
- Sluit beiden mics voor op de speaker
- Sluit de Thru connectie aan bij de looper's input en stuur de looper's output naar de ingang achter op de speaker. Wellicht dat dat gewoon werkt.

Gaat niet werken, aansluitingen zijn om door te lussen.

DemolitionColorScheme
29 augustus 2012, 10:43
Gaat niet werken, aansluitingen zijn om door te lussen.
Daar was ik dus al bang voor.