PDA

View Full Version : jackson x series king v



Mr Orange
28 augustus 2012, 06:17
ik ga zeer wsl een king v jackson kopen van de x series. Ik vroeg me alleen af of iemand van dit forum reeds zo'n gitaar heeft en wat zijn/haar ervaringen ermee zijn
ik wil uiteraard de gitaar zelf testen voor ik hem koop , met name de tremelo maar ook even het geluid want het youtube filmpje maakt me niet extreem enthousiast terwijl ik best een liefhebber ben van de emg 81 -85

http://www.youtube.com/watch?v=KAx5Tt9lxMI

http://www.rockpalace.com/product/Jackson-KVMG-King-V-Black

YannickH
28 augustus 2012, 16:55
ik snap niet waarom jackson nu van dat kl#te basswood gebruikt in de X series...
waarschijnlijk zit het geld van goed hout nu in de binding aan de headstock en neck:(

Johannes
28 augustus 2012, 18:28
Ik heb geen ervaring met de gitaar of andere modellen uit deze serie. De specificaties zien er in ieder geval goed uit, hoewel lindehout niet ieders smaak is. Het wordt vaak geassocieerd met goedkopere gitaren, toch zie je het ook bij merken als PRS, Suhr en Anderson.

Op papier lijkt de X series een prima plank! Snel proberen dus :P

Mr Orange
30 augustus 2012, 23:54
Ik zal ff een verslagje neergooien zodra ik hem getest heb :zz:

Mr Orange
2 september 2012, 21:47
zaterdag even langsgeweest maar ze hadden hem niet in voorraad :mad:

Mr Orange
19 maart 2015, 14:35
ik wil hem godver nog steeds ! inmiddels iemand al weer ervaring met een model uit deze serie?

universe777
19 maart 2015, 15:13
Heb een paar modellen van de X serie in mijn handen gehad. Voelden best solide aan. Een van de Soloist modellen had een wat zwabberige hals. Ik kon heel erg makkelijk de hals licht buigen door er op te drukken.. (Dat merkte ik in de eerste instantie toen ik bukte om een kabel die onder de kruk zat te verleggen.) Met duikvluchten bewoog hij ook meer dan voor mijn gevoel normaal is als je zo abrupt de snaarspanning verlaagd.
Verder zien ze er wel heel gelikt uit. Zou best een warrior uit die serie willen hebben.

JGD
19 maart 2015, 16:08
Alle Grobbebollen nog an toe, blijven toch altijd gave gitaren hè, Jackson....

Zou ooit nog wel een classy witte Dinky willen, 22 frets en Sharkfin inlay. Lekker oldschool Thrash