PDA

View Full Version : Eigen jazz standard gemaakt + Solo



DTmaster
28 augustus 2012, 00:58
Hallo,


ik ben geen jazzer maar probeer in de buurt te komen :)


Enjoy



https://www.box.com/s/85osyebjcjcekitm1ga1

ruudjes
28 augustus 2012, 04:56
Hoezo geen jazzer, lekker gespeeld man. Ik vind het een vrolijk stuk muziek.;)

arnoldtims
28 augustus 2012, 08:05
ben aan het wakker worden met dit op de achtergrond, lekker hoor mooi relax gespeeld. Dat geluid is om te smullen.

terrasbeest
28 augustus 2012, 09:13
Mooi hoor : Waarom zou je niet eens een 'echte standard' proberen. :ok:

Ernest01
28 augustus 2012, 11:08
Mooi nummer en goed gespeeld.
De opname is ook prima. Al met al een goed resultaat.

B~Rock
28 augustus 2012, 11:24
Klinkt lekker en fijn soundje ook.

DTmaster
28 augustus 2012, 16:04
Thanx ..., hier is de tab btw https://www.box.com/s/001cne724uvtdayyiipr ik ben geen jazzer dus als er mensen zijn die snappen wat ik heb gedaan theoretisch dan vind ik het altijd leuk om te horen WAT ik heb gedaan hahahah ;)



Bedankt voor de comments!

MichaelSS
28 augustus 2012, 16:08
Hoort het nummer zo hakkelig te klinken?

Het lijkt alsof je bij ieder akkoord zoekt na de juiste houding, of lijkt dat zo? Jazz moet toch heel "smooottthhh" gaan??

Klink goed verder. Mooie sound ook.

Bleak
28 augustus 2012, 17:54
Lekker gespeeld!


Hoort het nummer zo hakkelig te klinken?

Het lijkt alsof je bij ieder akkoord zoekt na de juiste houding, of lijkt dat zo? Jazz moet toch heel "smooottthhh" gaan??

Ik denk dat hij dat expres gedaan heeft als intro.

DTmaster
28 augustus 2012, 18:03
Intro was wat stroef omdat ik het op nylon deed en daar heb ik niet zoveel ervaring mee maar toen de solo begon was het makkelijk want dat was de slag die gewend was !

pasqual
28 augustus 2012, 21:38
Mooi hoor! Eindelijk weer eens een goeie opname van jouw want na je laatste opnames had ik er weinig vertrouwen in ( video's met een iel en koud geluid ). Dat je kan spelen was me al duidelijk maar schijnbaar kan je ook een mooi geluid en balans neerzetten. Meer van dit kaliber!

DTmaster
28 augustus 2012, 23:21
Yes ik heb weer je vetrouwen terug gewonnen.... mijn dag is weer goed hahaha ;)

Hoe dan ook, ja dat komt ook door die crappy camera die ik heb... nieuwe is onderweg!

Luke-wannabe
28 augustus 2012, 23:38
Aan je nootkeus kun je wel horen dat je geen echte jazzer bent en dat je niet écht weet wat er allemaal gebeurd. Toch heb je best een redelijk gehoor geloof ik. Je elektrische gitaartoon vind ik daarentegen wél heel mooi. Klinkt niet als een hollowbody? Waar is dit op gespeeld?

Little Jay
29 augustus 2012, 07:51
Mooi gedaan!

Meer jazz op het forum yeah!

DTmaster
29 augustus 2012, 09:10
Well nu komt die een ibanez sa 160 ala rock gitaartje ;)

En ja ik doe maar wat haha

DTmaster
30 augustus 2012, 10:49
Dus Tja je hoeft dus geen 1000en euros's uit te geven voor een killer tonen hahahahahaha 300 euro is al genoeg ;)

arnoldtims
30 augustus 2012, 11:05
Is die solo gespeeld op een ibanez sa 160?
Dat bewijst dan dat je overal een vette toon uit kunt krijgen idd

DTmaster
31 augustus 2012, 17:27
Yep Ibanez SA 160 en POD XT haha

Luke-wannabe
1 september 2012, 00:57
Dat meen je niet. Geweldig! Dit bewijst hoe je overal een overtuigende sound uit kunt halen met een paar oren in je kop en een goed stel vingers!

DTmaster
4 september 2012, 12:20
Dank je , en ja een goeie afstelling help ook en had er ook nieuwe snaatjes opgedaan (ernie ball geloof ik) maar dat doet er niet maar ja "het zit hem in de goedkope gitaartjes" :)

Duhsjaak
4 september 2012, 14:20
Hi
Niet voor het eerst heb ik een tamelijk afwijkende mening of hanteer ik afwijkende uitgangspunten.

Ik zal proberen die puntje voor puntje duidelijk te maken.

@TS
Je geeft te kennen je even te hebben bewogen binnen een taal/idioom die/dat vreemd is voor jou. Je hebt jezelf vrijheden gepermitteerd. Ik mag niet zeggen dat ik een echte jazzer ben (alhoewel mijn roots daar ten dele liggen), maar naar mijn smaak is dat precies waar het bij jazz om gaat. Het nemen van vrijheden en het onderzoeken van verschillende mengvormen. Dat heeft tot hersenbeschadigende piep en knars muziek geleid, maar het is tenminste wel geprobeerd.
Gabor Szabo heeft daar jarenlang een sport van gemaakt. Zoals vakantiekiekjes telkens dezelfde kinderen met een andere achtergrond zijn; zo waren die pracht LP's iedere keer een andere entourage met Gabor's prachtgitaar.

@MichaelSS
Meestal volg ik je inzichten. Hier ben ik het alleen niet mee eens. Het al te hoge smooth gehalte is er (gok ik) om de gemoorde kreten van de klanten te smoren. Komt er weer zo'n gast binnen in een begrafenistenue, hij tilt een Romeinse helm van een schotel en dan komt er een blikje kattenvoer in zicht waarmee je je maag mag zien te vullen. Niet zelden zit er op de hoek bij zo'n restaurant een snackbar/frituur. Een keer raden waarom.

@Pasqual
Helemaal eens. Talent genoeg die rukker en nu laat ie ons daar weer eens van genieten. Heel fijn.

@ Luke-Wannabe
Gisteren lag er een schip afgemeerd in Amsterdam, waarop 500 man van een bepaalde beroepsgroep.
Daar heb ik tot hilariteit van de aanwezigen aan de hand van een quote van Einstein geïllustreerd, waarom ik van mening ben dat er een keiharde noodzaak tot vernieuwing is.
Dat ik dit voorbeeld hier ook geef, heeft dus absoluut geen betrekking op jou persoonlijk, laat staan dat het een aanval is aan jouw adres.

Het illustreert alleen een algemene opvatting. In de hard rock doen wij dat altijd zo. In de singer-songwriterhoek is dit de norm.

Ik snap maar 1 stelling van Einstein. Voor de rest ben ik niet slim genoeg. Die ene stelling is de volgende:
'There is nothing
that is a more certain sign of insanity
than to do the same
thing over and over
and to expect
the results to be
different'.

Met andere woorden, ik verwelkom DT's andere aanpak. Ik vind het een tikkie weerbarstig en alleen daarom al erg jazzy.
Als ik al een advies zou kunnen geven aan iemand die dit in huis heeft: Zoek bewust naar je sterke punten en maak daar je vingerafdruk/je eigen persoonlijke geluid van. Ga weg van de middelmaat en blijf daar weg. Kunnen wij (jijzelf in de eerste plaats) nog veel plezier van hebben.

Vriendelijke groet, Gus

Little Jay
4 september 2012, 14:54
Hi
Niet voor het eerst heb ik een tamelijk afwijkende mening of hanteer ik afwijkende uitgangspunten.

Ik zal proberen die puntje voor puntje duidelijk te maken.

@TS
Je geeft te kennen je even te hebben bewogen binnen een taal/idioom die/dat vreemd is voor jou. Je hebt jezelf vrijheden gepermitteerd. Ik mag niet zeggen dat ik een echte jazzer ben (alhoewel mijn roots daar ten dele liggen), maar naar mijn smaak is dat precies waar het bij jazz om gaat. Het nemen van vrijheden en het onderzoeken van verschillende mengvormen. Dat heeft tot hersenbeschadigende piep en knars muziek geleid, maar het is tenminste wel geprobeerd.
Gabor Szabo heeft daar jarenlang een sport van gemaakt. Zoals vakantiekiekjes telkens dezelfde kinderen met een andere achtergrond zijn; zo waren die pracht LP's iedere keer een andere entourage met Gabor's prachtgitaar.

@MichaelSS
Meestal volg ik je inzichten. Hier ben ik het alleen niet mee eens. Het al te hoge smooth gehalte is er (gok ik) om de gemoorde kreten van de klanten te smoren. Komt er weer zo'n gast binnen in een begrafenistenue, hij tilt een Romeinse helm van een schotel en dan komt er een blikje kattenvoer in zicht waarmee je je maag mag zien te vullen. Niet zelden zit er op de hoek bij zo'n restaurant een snackbar/frituur. Een keer raden waarom.

@Pasqual
Helemaal eens. Talent genoeg die rukker en nu laat ie ons daar weer eens van genieten. Heel fijn.

@ Luke-Wannabe
Gisteren lag er een schip afgemeerd in Amsterdam, waarop 500 man van een bepaalde beroepsgroep.
Daar heb ik tot hilariteit van de aanwezigen aan de hand van een quote van Einstein geïllustreerd, waarom ik van mening ben dat er een keiharde noodzaak tot vernieuwing is.
Dat ik dit voorbeeld hier ook geef, heeft dus absoluut geen betrekking op jou persoonlijk, laat staan dat het een aanval is aan jouw adres.

Het illustreert alleen een algemene opvatting. In de hard rock doen wij dat altijd zo. In de singer-songwriterhoek is dit de norm.

Ik snap maar 1 stelling van Einstein. Voor de rest ben ik niet slim genoeg. Die ene stelling is de volgende:
'There is nothing
that is a more certain sign of insanity
than to do the same
thing over and over
and to expect
the results to be
different'.

Met andere woorden, ik verwelkom DT's andere aanpak. Ik vind het een tikkie weerbarstig en alleen daarom al erg jazzy.
Als ik al een advies zou kunnen geven aan iemand die dit in huis heeft: Zoek bewust naar je sterke punten en maak daar je vingerafdruk/je eigen persoonlijke geluid van. Ga weg van de middelmaat en blijf daar weg. Kunnen wij (jijzelf in de eerste plaats) nog veel plezier van hebben.

Vriendelijke groet, Gus

Don't try to blend in if you were born to stand out........!

DTmaster
6 september 2012, 01:55
Thanx voor de inhoudelijk brief ;)

Thanx allemaal voor het luisteren, en ja ik doe altijd maar wat bedenk on the spot waar ik naar toe gaan, ik improviseer alleen maar eigenlijk maar ja das nou eenmaal mijn ding.

Mvg

Roderick ala DTmaster ;)

Comfortably Daniel
14 september 2012, 18:37
Ik vond 't een erg fijn stukje muziek! Lekker gespeeld en een heerlijke sound :)

Stratman70
15 september 2012, 01:03
Ik vond 't een erg fijn stukje muziek! Lekker gespeeld en een heerlijke sound :)
Ik sluit me hier volledig bij aan!