PDA

View Full Version : Tips omtrent aanschaf goedkope kwaliteit gitaar richting Fender Strat, of telecaster



Parmentier
27 augustus 2012, 20:41
Beste Leden,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Victor en ik speel nu zo 7 jaar af en aan gitaar, ik ben student, 23 jaar.Mijn Gitaar is een Ibanez RG en een namaak Epiphone. Daarnaast produceer ik veel muziek op de computer.

Ik heb een vraag betreffende mijn volgende aankoop. Namelijk, omdat ik steeds meer begin te soleren merk ik dat een Fender zich veel beter leent voor de sound en wensen qua techniek. Echter, een Fender is mij, omdat ik een student ben nog iets te duur. Ik soleer vooral veel blues en jazz als in Roy Buchanan en Hendrix. Maar voornamelijk jamm en improviseer ik er op los!

Omdat ik niet houd van het idee om te wachten tot ik genoeg geld heb om mijn elementen te veranderen of een echt goede Fender te kopen wil ik jullie vragen of jullie misschien tips hebben omtrent een goede tweedehandse of nieuwe Telecaster of Stratocaster. En waar kan ik deze het beste zoeken. Ik ben dan vooral op zoek naar een gitaar met een stuk smallere en het liefst ongelakte hals in tegenstelling tot mijn Ibanez. Het gaat om de sound maar ook zeker om het speelgemak. Mijn versterker is een bassman kloon uit de jaren 70 ( transistor ) en een line-6 flextone stereo.

Ik zat zelf te denken om gewoon een squire te kopen op marktplaats maar misschien ben ik voor hetzelfde geld wel beter uit met een onbekender merk of, omdat ik geen ervaring heb met marktplaats, kan ik beter hier op zoek gaan naar een leuke tweedehands. Krasjes of deuken maken mij ook niets uit. Het gaat echt alleen om de sound en feel van de gitaar. Ik zoek tussen de 200/300 euro. Ik hoor graag van jullie!

Alles best en tot in dit forum

Victor

DemolitionColorScheme
27 augustus 2012, 21:00
Hey Victor,