PDA

View Full Version : Strymon (Blue Sky) Pedal - Spanning op behuizing?



ruezzz
27 augustus 2012, 11:20
Ik heb het idee dat er lichte spanning op de metalen/alu(?) behuizing van mijn Strymon Blue Sky staat.
Zijn er meer Strymon owners hier die dat idee hebben bij hun pedaal?

Kieftenbelt
27 augustus 2012, 12:33
Ik heb daar zelf geen last van, gebruik je de originele voeding?

Gitaar4LifeDude
27 augustus 2012, 15:37
Ik heb er ook geen last van hier. Ik gebruik de Cioks dc10 om mijn hele board te voeden.

Buzzel
27 augustus 2012, 15:46
Spanning op de behuizing hoort nooit. Misschien is er een component los geraakt die nu lekker kortsluiting loopt te maken. En wat voor voeding gebruikt je?

Erikt
27 augustus 2012, 16:42
Niet met blote voetjes spelen en een extra laagje rubber onder je schoen > solved ;)

ruezzz
27 augustus 2012, 17:24
Originele voeding zat er niet bij, maar ik ervaar het bij meerdere soorten voeding (One Spot, Boss, PP2) dus daar ligt het niet aan lijkt me.
Als je met de vingertoppen de behuizing raakt, voel je een licht vibrerend (geen grappen graag ;-) iets, voelt als spanning o.i.d.

HaroldA
27 augustus 2012, 17:29
Als je met de vingertoppen de behuizing raakt, voel je een licht vibrerend (geen grappen graag ;-) iets, voelt als spanning o.i.d.

Meten = weten.

bass blom
27 augustus 2012, 17:38
iets waar ik me ook al over verbaas sinds ik nog maar relatief kort pedalen gebruik.
+9 volt op de behuizing.
jij voelt dat kennelijk?
raarder vind ik, het gaat dus ook naar de massa van mijn gitaar en versterker.
maar het gaat al een tijd goed dus het zal geen echt probleem zijn :D

ruezzz
27 augustus 2012, 17:50
Ik heb plenty pedalen, maar dit is de enige waar ik dat bij voel.
Moet toch nog naar mijn tech om mijn VOX AC30 op te halen (nieuwe buizen), zal het hem wel eens laten checken.

Kieftenbelt
27 augustus 2012, 19:59
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk dat die niet geaard is op het net. Het effect daarvan is dat als je inderdaad eroverheen wrijft lichte vibraties voelt. Goed, hebben wij toch nog een overeenkomst gemaakt met pedaaltjes en vibrators...
Heb hetzelfde met mijn Macbook pro, maar dat is allemaal normaal.