PDA

View Full Version : Californication cover...



Braddie
27 augustus 2012, 05:38
Een vriend van me speelt deze solo sinds vanmiddag en wilde hem graag opnemen, zo gezegd zo gedaan.

Ritme gitaar/drums/bas is mijn werk, de 2e solo (Voor zover je dat een solo kan noemen) is mijn werk ook.
Vind het niet eens heel erg slecht geworden, de productie dan, voor iemand die sinds 2 weken (Na 2,5 jaar) het gitaar spelen weer oppikt vind ik het ook totaal niet slecht :)

http://www.youtube.com/watch?v=vZRgPHw3nFM

Gitaarwerk is op een Tenson Strat gespeeld door een Vox VT40+ (En er zit een Acoustische Martinez mee te spelen op het rechter kanaal.

B~Rock
27 augustus 2012, 11:16
In alle eerlijkheid: qua timing en zuiverheid houdt het niet echt over...misschien toch eerst even door oefenen tot 'ie het echt (weer) in de vingers heeft, dat geeft toch een wat bevredigender resultaat.

Braddie
27 augustus 2012, 13:02
In alle eerlijkheid: qua timing en zuiverheid houdt het niet echt over...misschien toch eerst even door oefenen tot 'ie het echt (weer) in de vingers heeft, dat geeft toch een wat bevredigender resultaat.

Hij wilde het persee opnemen, en naja.. het is een goede vriend van me dus ik probeerde het maar..
Hij vond het zelf al best wel goed klinken, hij zei dat je de solo er in ieder geval in terug hoort, en dat vond hij al heel wat.

Maar inderdaad, even dooroefenen had fijner geweest.

B~Rock
27 augustus 2012, 13:07
Volgens mij is er m.b.t. je postgedrag al genoeg gezegd in je vorige topics. Dat je het voor jezelf opneemt is wat anders, maar post het dan niet hier, hoe goed bedoeld ook.

Braddie
27 augustus 2012, 14:06
Volgens mij is er m.b.t. je postgedrag al genoeg gezegd in je vorige topics. Dat je het voor jezelf opneemt is wat anders, maar post het dan niet hier, hoe goed bedoeld ook.

Dat ging om mijn gitaarspel, de solo is (Gelukkig) niet van mij (Althans, de grote solo, dat kleine solotje wel)

Hij wilde dat ik het online gooide want hij wilde "De wereld laten zien dat hij heel wat in z`n mars heeft"

Mitch
27 augustus 2012, 15:24
Dat laatste stukje van die solo, van ruwweg 0:35 tot :40 gaat volledig buiten de maat en hij laat de laatste noot ongeveer een halve noot te vroeg uitklinken. Afgezien van die valse bends daar vlak voor is het niet heel slecht, maar het is dan ook wel een schijtmakkelijke solo vanuit technisch oogpunt. Timing en gevoel hebben we het dan maar niet over.

Mr.Fingers
27 augustus 2012, 16:12
http://www.flashreport.org/blog/wp-content/uploads/2011/07/FingernailsChalkboard.png

Pepe
27 augustus 2012, 16:26
hij wilde "De wereld laten zien dat hij heel wat in z`n mars heeft"

Daar heb je toch facebook voor?

Braddie
27 augustus 2012, 16:26
Dat laatste stukje van die solo, van ruwweg 0:35 tot :40 gaat volledig buiten de maat en hij laat de laatste noot ongeveer een halve noot te vroeg uitklinken. Afgezien van die valse bends daar vlak voor is het niet heel slecht, maar het is dan ook wel een schijtmakkelijke solo vanuit technisch oogpunt. Timing en gevoel hebben we het dan maar niet over.

Klopt, dat stukje lukte hem niet (Zelfs niet na 30+ takes) uiteindelijk heb ik hem uitgelegd dat hij bij nóg een stukje fout zat, hij deed constant een bend... en dat moest een Unison bend zijn, en je hoort ook duidelijk dat dat hem ook niet echt lekker afgaat.

En dat terwijl hij, zonder dollen... arpeggios from hell wel weer kan spelen, op 170BPM welliswaar, maar hij kan die dan weer wel vlekkeloos...

bass blom
27 augustus 2012, 17:57
arghh ik heb het ongeveer 10 seconden aan kunnen horen.
maargoed, het kan nog veel erger :D

Pepe
27 augustus 2012, 19:13
En dat terwijl hij, zonder dollen... arpeggios from hell wel weer kan spelen, .

Wow, dat is niet mis man, dan moet ie wel enorm goed zijn
post daar eens een filmpje van en misschien kan ie dan het een en ander uitleggen, een paar tips geven.


http://www.youtube.com/watch?v=JYQ8C05Q_0E

benwave
27 augustus 2012, 20:10
..................:).................lol

Braddie
27 augustus 2012, 23:25
Wow, dat is niet mis man, dan moet ie wel enorm goed zijn
post daar eens een filmpje van en misschien kan ie dan het een en ander uitleggen, een paar tips geven.


http://www.youtube.com/watch?v=JYQ8C05Q_0E

Hij speelt hem ook niet op volle snelheid (ongeveer de helft) maar zonder fouten (Afgezien van Bends..)

Braddie
27 augustus 2012, 23:25
Daar heb je toch facebook voor?

Daar staat het ook op..

Pepe
27 augustus 2012, 23:28
Hij speelt hem ook niet op volle snelheid (ongeveer de helft) maar zonder fouten (Afgezien van Bends..)

Nee nee, geen valse bescheidenheid. Posten die hap!

peter_heijnen
28 augustus 2012, 10:18
Hey Braddie ik hoop dat je nog veel gaat oefenen. Niet omdat je zo slecht zou spelen maar juist omdat me eerder ook al is opgevallen dat je ondanks je beginnersnivo toch sfeer weet op te roepen. Stel je voor wat er gebeurt als je je nivo weet op te krikken! ;)

MichaelSS
28 augustus 2012, 10:56
En bedankt he! Proberen wij die jongen duidelijk te maken dat iets minder ook wel "ok" is, kom jij eraan met je peptalk :p. Proguitar89 is mijn held.

peter_heijnen
28 augustus 2012, 12:47
Iemand met dat enthousiasme verdient peptalk! :)

Braddie
28 augustus 2012, 13:19
Hey Braddie ik hoop dat je nog veel gaat oefenen. Niet omdat je zo slecht zou spelen maar juist omdat me eerder ook al is opgevallen dat je ondanks je beginnersnivo toch sfeer weet op te roepen. Stel je voor wat er gebeurt als je je nivo weet op te krikken! ;)

Dit spel ben ik niet, wat al aangegeven was, dit is een vriend van me, ik kan namelijk wél een fatsoenlijke bend, en ik heb niet *Naja.. niet echt* de timing van een zak aardappels.

Ik krijg mijn Squier straks binnen, dan zal ik wel even wat referentie materiaal posten(ook van deze solo)

peter_heijnen
28 augustus 2012, 13:41
Jij was toch de tweede? Die vond ik de betere.

Bleak
28 augustus 2012, 18:01
Ik wou dat ik net zo'n gaaf kapsel had als meneer Malmsteen.

Pepe
28 augustus 2012, 19:04
... apperggios from hell gives you hair from hell

Braddie
29 augustus 2012, 00:51
Jij was toch de tweede? Die vond ik de betere.

Ik deed het ritme werk het bas werk en inderdaad ook de 2e solo, wil niet zeggen dat het echt goed is, het was een one taker en hij was sloppy maar goed, als we er nu maar over uit zijn dat ik NIET de eerste solo heb ingespeelt...

dat niveau had ik ongeveer 1,5 jaar terug....

peter_heijnen
29 augustus 2012, 09:52
Ik ben klaar met asparagus from hell vanwege de piss from hell.

Mr.Fingers
29 augustus 2012, 17:25
"De lat lager leggen is de lat ingraven?"