PDA

View Full Version : Opnemen met peavey vypyr 100



daan161
26 augustus 2012, 23:24
Heey!

Ik heb al een poosje de bovenstaande versterker.
Deze versterker heeft een usb output voor opnemen direct naar de pc.

Ik ben van plan om een nummer (dat ik heb ingestudeerd op mijn gitaar) op te nemen.
Nu heb ik bij deze versterker de software Reaper gekregen.
Ik ben hier vanmiddag mee wezen stoeien maar heb geen idee hoe dit werk.
Als ik mijn versterker aan de computer sluit hoor ik wel dat geluid dat de computer hem leest, maar verder kan ik m nergens vinden.
In het programma kan ik ook niet iets vinden om contact te maken met mijn versterker.
Ik krijg er ook een handleiding bij van 405 pagina's dus ook niet erg handig :P
Waarschijnlijk is dit een te uitgebreid programma om mee te beginnen.

Simpel weg is eigenlijk mijn vraag: is er een software dat heel simpel is en een redelijk tot een goeie kwaliteit heeft.
Ik ben niet van plan om een interface en mic te kopen dus graag zou ik willen weten of dit dan ook gaat werken zonder al die stuf.

Alvast mijn dank

Terminus
26 augustus 2012, 23:48
REAPER is echt niet ingewikkeld. Als je computer al geluid ontvangt van je versterker hoef je alleen een nieuwe track te maken (Track > insert track), op de record arm knop te drukken bij dat kanaal (rond, met een R) en dan op de opnameknop (zoals op een TV) te drukken. Misschien moet je bij het kanaal kiezen wat je wilt opnemen, maar verder ben je er al vrij snel mee opweg.

daan161
27 augustus 2012, 00:05
misschien heb ik het niet helemaal duidelijk verteld, maar dat geluid dat ik dan heb is dat geluidje dat je krijgt als je de usb aansluit.
ik krijg geen geluid via mijn boxen van mijn gitaar.

Terminus
27 augustus 2012, 00:31
Ja dan zou ik toch eerst kijken of er een inhoudsopgave in die handleiding zit en dan het goede hoofdstuk zoeken.

harrie-beton
27 augustus 2012, 14:21
Tijdens opnemen moet je de koptelefoon uitgang gebruiken om te monitoren. Zie handleiding:

17 - USB Record Out Not available on the VYPYR 15 or 30
The VYPYR USB Record out requires no drivers.

Just plug a standard USB cable into your computer and it will detect your VYPYR as an audio device. Open your favorite recording program and start recording. Don’t worry, the output is microphone/cabinet simulated and will sound great right into your computer.

NOTE: Speaker is intentionally muted when USB output is in use although the headphone
output is active for real time monitoring.

BRON http://www.peavey.com/products/download.cfm?file=/literature/manuals/116749_10067.pdf&name=Vypyr_Manual_(English).pdf

daan161
31 augustus 2012, 09:59
bedankt allen,

ik ben er zo'n beetje achtergekomen hoe het werkt.
nu dat programma maar eens even lekker uitpluizen.

laters