PDA

View Full Version : GODIN LGX3 wie ervaring? (oorspr. duckbuckers missen polen)



iam
14 juni 2003, 13:37
wie heeft ervaring met deze gitaar?


http://users.pandora.be/iam/Mvc-002f.jpg



http://users.pandora.be/iam/Mvc-008f.jpg

heeft iemand ervaring met die duckbuckers? op de site van SD klinken ze niet slecht
maar blijkbaar zijn deze elementen te breed voor de snaren en dus missen ze de polen... is dit erg?
(het zijn wel de originele elementen die godin in die gitaar stop(te))

meer foto's op http://users.pandora.be/iam/godin.htm

Hankey
14 juni 2003, 16:30
Verschil in geluid merk je niet. Het is slechts een cosmetisch detail...

Anavrin
14 juni 2003, 16:37
:???: :???: :???: hoezo missen ze de polen? Ik zie ze duidelijk, of heb je het over een ander element dan dat er op dat plaatje staat????

iam
14 juni 2003, 16:40
als je goed kijkt zie je op de foto dat de bovenste snaren de polen missen met een paar mm...

heb wat reviews gelezen en dit blijkt altijd zo te zijn :-?

iam
14 juni 2003, 16:41
Verschil in geluid merk je niet. Het is slechts een cosmetisch detail...

verklaar u nader... ik bedoel, de afstand van de snaar tot de pool moet toch een effect hebben? of is dat niet zo? :???:

Anavrin
14 juni 2003, 16:54
als je goed kijkt zie je op de foto dat de bovenste snaren de polen missen met een paar mm...

heb wat reviews gelezen en dit blijkt altijd zo te zijn :-?
ooooooooh bedoel je het zo, da's niet zo erg, da's bij mijn Jaguar ook het geval, tenminste, bij het brugelement zit de hoge E net boven de pool, en bij het halselement loopt ie er midden over. Als de pooltjes alleen effect zouden hebben boven de pooltjes en je dus heel hard aan zou slaan, dan zou het geluid bij het bewegen vd snaar dus ook in volume moeten fluctueren, en dat is niet zo. Die pooltjes hebben een magnetisch veld, wat redelijk groot is. Wat wel een groot verschil is in geluid (=volume), is als je je element hoger/ lager zet, omdat de snaren dan dichter bij/ verder van de spoel komt.

iam
14 juni 2003, 16:55
wat vind je trouwens van de gitaar?

Negative K3 fan
14 juni 2003, 16:57
er is niets mis mee hoor.

Anavrin
14 juni 2003, 17:14
bij de jack zit een beetje een rare hoek in de kast, de gaten voor de pu's zijn groot en die gleuven boven de lage E vind ik ook niet mooi, maar die finish is wel supermooi.

iam
14 juni 2003, 17:16
bij de jack zit een beetje een rare hoek in de kast, de gaten voor de pu's zijn groot en die gleuven boven de lage E vind ik ook niet mooi, maar die finish is wel supermooi.

rare hoek is omdat er 2 uitgangen zijn... (mag en piezo)

gaten zijn idd wel wat groot :-?

gleuven boven lage E zijn de equaliser van de piezo (vol, treb, mid en bass)

Hankey
14 juni 2003, 17:41
Verschil in geluid merk je niet. Het is slechts een cosmetisch detail...

verklaar u nader... ik bedoel, de afstand van de snaar tot de pool moet toch een effect hebben? of is dat niet zo? :???:

Minimaal verschil (onhoorbaar), aangezien de pickup de op en neer gaande beweging van de snaren registreert en de zijdelingse afstand tot de polen daarom niet zo heel veel boeit. Je zal daarom ook geen verschil in geluid horen... Ik heb hetzelfde op mijn gitaar bij de brug humbucker en de nek single coil (vervangen) en ik heb geen problemen ondervonden...

Anavrin
14 juni 2003, 18:28
bij de jack zit een beetje een rare hoek in de kast, de gaten voor de pu's zijn groot en die gleuven boven de lage E vind ik ook niet mooi, maar die finish is wel supermooi.

rare hoek is omdat er 2 uitgangen zijn... (mag en piezo)

gaten zijn idd wel wat groot :-?

gleuven boven lage E zijn de equaliser van de piezo (vol, treb, mid en bass)
Zulke dingen vermoedde ik al wel. Dat met die 2 uitgangen hadden ze ook wel met 2 losse jacks kunnen doen, waardoor die rare hoek er niet in hoeft, en die piezo controlls zou ik liever zien zoals bij een acoustische gitaar, gewoon bovenop (als je 'm om heb hangen), maar ja, met zulke eisen sturen ze je naar een customshop :lol:

Mitch
14 juni 2003, 22:21
Joh, koop lekker een shamray :D
Nee, serieus: qua bouw en afwerking zijn de Godins echt top. Vind je die elementen uiteindelijk niet geweldig, dan kun je die later, na enig sparen, altijd nog vervangen.
Je moet goed afwegen wat je belangrijker vindt ! Ik weet niet wat voor deze gitaar gevraagd wordt, maar de hals is geweldig en die sleuven vind ik persoonlijk juist erg stoer !

Waarom die polen niet helemaal uitkomen begrijp ik niet, dat soort dingen zitten normaal gesproken wel goed, maar inderdaad: het is een theoretisch verschil, hier ga je echt geen last van krijgen.

iam
14 juni 2003, 22:25
met welke andere gitaar kan je de hals vergelijken?
zou liefst een dunnere hals hebben... lijkt me nogal LP achtig...

maar blijf toch in de verleiding hoor...

maar moet nog informeren bij de douane of je ook op 2dehands artikelen invoerrechten en btw moet betalen :-?

Mitch
14 juni 2003, 23:28
De foto's op je site werken niet en ik weet nog steeds niet wat er voor gevraagd wordt :roll:
Ik weet niet uit welk jaar deze is: heeft -ie het dunne (nieuwe) of dikke lettertype op de kop staan ? Als je wil weten wat het dunne is moet je even op de site kijken.

Dik lettertype: dunne hals.
Dun lettertype: iets dikker, maar zeker niet log. Ab-so-luut geen LP nek.
Mijn persoonlijke favoriet.

iam
15 juni 2003, 10:57
nu zou de site moeten werken...

er wordt 850$ voor gevraagd + verzending...
maar mss kan er wel wat vanaf...

ben iig serieus aan het twijfelen... maar ik kan hem niet testen... ook niet in belgie :???:

iam
15 juni 2003, 12:30
ik zie dat ik geen foto's heb van de hals (mail zat vol, heb drie foto's moeten verwijderen :-?)

http://www.godinguitars.com/godinlgx3specsp.htm

zijn dat de dunne letters of dikke?

Mitch
15 juni 2003, 21:32
Zoals ik al zei :roll: op de site kun je zien hoe het nieuwe, dunne lettertype eruitziet en die types hebben de betere hals Asymmetrisch, iets dikker bij de lage snaren. Theoretisch betere klank (zal wel....) maar vooral net iets betere grip.
Prijs is OK, maar ja, die tax hè ?