PDA

View Full Version : Telecaster Deluxe: goede keuze?



xSophie
26 augustus 2012, 20:30
Ergens komende dagen heb ik de mogelijkheid om een Squier Telecaster Deluxe te kopen. Het betreft een Squier Vintage Modified Telecaster Deluxe in het zwart. De gitaar heeft Fender Wide Range humbuckers.
Nu vraag ik mij af, ik wil een beetje rock spelen als Franz Ferdinand, Blood Red Shoes, en een beetje dat soort bandjes. Dus niet echt metal of keiharde hardrock, maar wel hard op z'n tijd maar soms ook wel lief.
Mijn vraag is dus, zou deze gitaar dat kunnen?

JaKemp
26 augustus 2012, 20:48
Met Wide Range Humbuckers kan de gitaar dat zeker aan, ik speel ook Franz Ferdinand met een SSS Stratocaster dus die Tele Deluxe met humbuckers zal zeker volstaan.

Ik heb verder geen ervaring met de gitaar dus over of het een goede gitaar in se is dat zal iemand anders je moeten vertellen!

DemolitionColorScheme
26 augustus 2012, 21:17
Hebben die Squiers Wide Range humbuckers? De Mexicaanse Fenders hebben nieuwe Widerange HB's, maar die klinken helaas niet zo nice als de originele, maar goed, bij Squiers moet je vooral niet al teveel verwachten. Ik moet wel zeggen dat de Vintage Modified series best degelijk is! Ik heb daar een bass van en die is eigenlijk best nice.

Wat je eventueel kunt doen als je die Tele binnen hebt is kijken of je er 500k pots op kan zetten. De Fenders zijn vrij geknepen qua sound en missen wat hoog. Ik neem aan dat dat bij de Squiers ook wel zo zal zijn dan. Franz Ferdinand en datsoort bandjes zijn vrij vaak aardig clean, lekker twangy, dus dat is wel aan te raden. Ik denk dat het best prima zal werken. Datsoort 'indie bandjes' gebruiken vaak een Tele Deluxe.

Mr.Fingers
26 augustus 2012, 21:24
Het ziet eruit als widerange buckers, maar onder de kapjes zit een gewone Gibson-like humbucker (de WRHB had een speciale constructie om het patent van Gibson op de gewone humbucker, dat bij het ontwerpen van de WRHB nog niet verlopen was, te omzeilen).

Die squier tele is goed, niet super, maar zeker geen bagger, en zeker geschikt voor de muziek die je opnoemt.

DvU
26 augustus 2012, 22:18
Heb hier zelf een fender tele deluxe met symour duncan hums erin. En wij spelen ook enkele van deze nummers. Gaat goed, en klinkt vet.

DemolitionColorScheme
27 augustus 2012, 07:19
Het ziet eruit als widerange buckers, maar onder de kapjes zit een gewone Gibson-like humbucker (de WRHB had een speciale constructie om het patent van Gibson op de gewone humbucker, dat bij het ontwerpen van de WRHB nog niet verlopen was, te omzeilen).

Die squier tele is goed, niet super, maar zeker geen bagger, en zeker geschikt voor de muziek die je opnoemt.
Precies, dat dacht ik dus ook. Ik heb een originele Seth Lover en dat klinkt echt totaal anders dan die tegenwoordige reissues. Maar goed, zoals je al zei, o.a. ander material. Die oude waren van CuNiFe.