PDA

View Full Version : EBS MultiDrive - Ook awesome op gitaar!



DemolitionColorScheme
26 augustus 2012, 20:20
Ik had van de week een EBS MultiDrive gekocht voor op bass, maar ik speel ook vrij veel in B Standard, dus vrij laag. Nu probeerde ik dit pedaal op m'n Gibson LP Custom Classic Ltd. en het is echt een awesome ding voor op gitaren!

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/539064_526077120742298_2052186423_n.jpg

Je kunt hem gebruiken als clean boost, of een erg lichte low gain OD tot medium OD tot all-out sputtery fuzz. Ik had niet verwacht dat dit ding zo veelzijdig zou zijn. De meeste gitaar-OD's snijden wat laag weg en soms is dat gewenst, maar soms ook niet. Al het laag blijft bij dit pedaal intact en hij kan echt erg doom-ig / sludgy klinken! Het grappige is, zelfs met de gain helemaal open blijft hij op lichte strums gewoon geheel clean en met wat meer kracht gaat hij geheel over the top. "Dynamisch" - een hype woord, maar bij dit pedaal wel erg van toepassing, eigenlijk meer dan ik in andere pedalen heb ondervonden, zelfs bij pedalen als een Timmy!

Waarschijnlijk niet voor iedereen, want echt heel erg smooth is hij niet op hogere gain settings, maar op lage gain settings vult 'ie het geluid netjes op en geeft je lichtelijk wat 'hair' - dus breed inzetbaar. Hij kan niet zo high gain gaan als bijv. een Muff, maar het leuke is dat hij de aanslag intact houdt. Het lijkt net of er parallel een beetje clean doorkomt.

Kortom, ook al is hij eigenlijk voor bass, op gitaren werkt hij net zo lekker, wellicht wel lekkerder.

Mitch
26 augustus 2012, 21:16
Ook wel eens mee gespeeld, klinkt inderdaad prima. Ontzagwekkend zou ik het dan weer niet noemen :D De chorus/flanger uit die serie is ook een prima ding, ook voor gitaar.

DemolitionColorScheme
26 augustus 2012, 21:19
Ik vind 't wel z'n eigen sound hebben, om eerlijk te zijn. Jij speelt waarschijnlijk niet zo laag, maar menig OD pedaal wat ik heb gehad snijd simpelweg laag weg en dat is bij dit ding totaal niet. Hij is bedoeld voor bass, dus daar zal het dan ook wel aan liggen. Dat gain karakter is dan ook anders dan bij de meeste gitaar OD's.

En ja, ik geloof graag dat die chorus/flanger ook wel degelijk is.

Mitch
26 augustus 2012, 22:12
Nee, lager dan drop D is voor ons niet nodig. Maar daar hoor ik al verschil in overdrivepedalen, dus dat zal met B nog duidelijker zijn. Ik vind het ook juist vet als een drive laag behoudt en dynamiek en tóch netjes door de mix heen beukt. Lastige combinatie, leuk als die EBS dat ook goed doet.

DemolitionColorScheme
26 augustus 2012, 22:15
Ja, precies. Een aangename verassing. Ben benieuwd waar ik het het allemaal voor ga gebruiken.

vinni
31 augustus 2012, 20:21
Zo-wie-zo is de Dynsverb een goed ding.
Begrijp niet zo goed dat ze zich niet meer richten op de gitaarmarkt met dat ding.


Vinni