PDA

View Full Version : Draaiwiel werkt niet goed meer



MWB
26 augustus 2012, 18:18
Hoi,

De draaiwieltjes van zowel mijn Boss GT-5 en BR-600 hebben problemen de laatste tijd. Normaal gesproken nemen de waarden toe van het desbetreffende effect/tijd/enz dat via het draaiwiel ingesteld wordt wanneer het wieltje met de klok mee gedraaid wordt. Maar als ik te snel aan het wieltje draai, springt de waarde weer terug naar de laagst mogelijke waarde. Best vervelend dus als je van 0 naar 300 probeert te draaien en de waarde springt steeds terug naar 0.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Midwolda
26 augustus 2012, 18:45
Heee, dat doet mijn magnetron ook... kom maar op met het goede antwoord!

Dirk_Hendrik
26 augustus 2012, 18:46
Klinkt als versleten rotary encoders. Die vertonen exact dat gedrag en ja, da's bijzonder irritant. Oplossing is vervangen.

MWB
26 augustus 2012, 18:50
Hmm jammer dat er niets aan te doen is.. Dan zal ik ebay maar eens af gaan speuren, hopelijk kosten die dingen niet al te veel. Bedankt voor de info in elk geval!

Dirk_Hendrik
26 augustus 2012, 20:05
Partnummer is EVQ-WQ5F1524B voor je GT5. Als je die googled kom je 7 pagina's hits tegen waar je geen drol mee kunt (vnl brokers) maar waar ook enkele Roland hits tussen zitten. De kans is dus groot dat je BR hetzelfde ding gebruikt. Het kan zeker de moeite zijn om Roland Benelux even te mailen voor je je de tyfus gaat zoeken op ebays e.d.

MWB
27 augustus 2012, 16:09
Zoektocht op ebay heeft inderdaad weinig opgeleverd. Ik zal Roland Benelux dan maar eens mailen, hopelijk hebben ze een goedkope oplossing.