PDA

View Full Version : Tame Impala-ish, nieuw liedje!



titzenpitzer
26 augustus 2012, 14:23
Ik loop al een drietal jaren zot van tame impala, een Australische band die een leuke psychedelische sound weet neer te zetten. Dat de gitaarformule niet meer is dan wat delay/reverb en de smallstone wist ik al, 't was meer het geheel waar ik niet aan uit geraakte.

't Is niet de bedoeling om gladdeloos te kopiëren; ik hou van de sound en dus ben ik bezig mijn eigen hoekje te zoeken.

http://soundcloud.com/sodaskye/cloudsurfer-part-i

Dingetjes:

Ritme gitaren zijn een telecaster thinline 69 door de smallstone, boss dm3 en SHO in de overstuurde vox AC4C1-bl.

Solo gitaar door de prescription electronics experience fuzz, boss dm3 en SHO in de overstuurde vox AC4C1-bl. Daarna nog een tiet reverb erbij.

Fender Mustang bass gaat door de SHO in de overstuurde vox.

Snaardozen opgenomen met een shure sm57, zo in de Edirol FA66.

Zang staat gepanned, 2 tracks, elk met wat reverb. Opgenomen met een Behringer B1 condensator, zo in de Edirol FA66.

Synth die je praktisch niet hoort is een Unique van Sugar Bytes.

Daarnaast nog een bende vulgitaarlijntjes, die gingen enkel door de SHO en de boss dm3, geloof ik.

pasqual
26 augustus 2012, 15:09
Ik ben niet thuis in deze stroming en het klinkt alsof het is opgenomen in een kathedraal maar ondanks dat vind ik het eigenlijk best wel leuk en zeker apart. Of dat louter jouw verdienste is of van tame impala, dat laat ik in het midden want ik ken deze band niet.
De gitaarsolo klinkt lekker vet en had ook kunnen doorgaan voor een vette analoge synthsolo. Goeie sound.