PDA

View Full Version : Line 6 POD GX knispert allen maar? Probleem?



Humbuckie
25 augustus 2012, 22:39
Beste Forummers,

Allereerst excuses als ik hier een thread begin die misschien allang ergens besproken is...ik heb me gek gezocht in dit forum maar kon niets vinden over dit specifieke onderwerp.

Ik heb al jaren een kleine POD GX van Line 6 in huis, waarmee ik met veel plezier over mijn PC speel.

Echter....nu heb ik de POD GX geinstalleerd op mijn Laptop (Acer Aspire 6530 met Windows 7 Ultimate 64 bits) en het enige wat ik aan geluid eruit krijg is.....tja, moeilijk te omschrijven...een soort van geknisper....

Ik heb al van alles geprobeerd...upgraden van de Firmware van PODFARM (1.12), met Line 6 Monkey alles geupdated naar laatste versies.....zelfs de systeem geluiden van Windows disabled......maar het blijft alleen maar knisperen.

Als ik mijn laptop opstart zonder POD GX aangesloten lijkt er iets verbetering op te treden. Ik sluit mijn PODJE aan, start PODFARM en kan eventjes gitaar spelen (ik heb geen latency problemen o.i.d., dat werkt allemaal goed).....echter.....na een paar minuten kraakt het spulletje ineens en hoor ik alleen nog maar geknisper.

Ik heb ook via www.ASIO4ALL.com al de laatste asio drivers geinstalleerd....zonder resultaat.

Wat zou het kunnen zijn?
Op een " echte" PC heb ik geen probleem (die zijn overigens uitgerust met hetzelfde OS, ook 64 bits)......het is alleen op de laptop.

Iemand hier al eerder ervaringen mee gehad?

groetjes, Paul

harrie-beton
26 augustus 2012, 13:25
asio for all moet je altijd bij USB geluidskaarten links laten liggen.

Je laptop is er 1 uit 2008 * en zou het moeten doen: er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn:

1. De laptop heeft verkeerde drivers.
2. De laptop heeft op de achtergrond allerlei software draaien waardoor de laptop geen CPU tijd over heeft voor de GX
3. USB poort defect

* http://tweakers.net/pricewatch/223564/acer-aspire-6530g-703g32mn.html#tab:info

Probeer eens andere usb poort en andere kabel.
Probeer alle drivers die naar line6 ruiken te verwijderen en installeer nieuwe drivers na een reboot.
Zoek uit met CONTROL ALT DEL welke dingen allemaal in het geheugen zitten en kijk eens in MSCONFIG welke programmas allemaal opstarten. Dit is een heel gedoe, test ook eens met MBAM of je spyware hebt of virussen.

Terminus
26 augustus 2012, 15:32
Je hebt hem toch wel goed aangesloten he? Dus met de koptelefoonuitgang op je speakers/ koptelefoon en niet met een of andere dradenbende terug je PC in?