PDA

View Full Version : gitaar solo.



arnoldtims
25 augustus 2012, 18:08
Ik neem heel vaak op met mijn telefoon als ik speel, gewoon om te kijken wat ik fout of goed doe.

Nu ben ik een erg beperkte gitarist en speel bijna nooit iets foutloos en ik laat bijna nooit iets aan anderen zien
Maar deze take vond ik voor mijn doen erg geslaagd. ik kon mijn emotie van dat moment kwijt en improviseer zonder al te veel fouten te maken.

Ik zou zeggen brand maar los

http://www.youtube.com/watch?v=4jK-gKdeVtg&feature=share&list=UL4jK-gKdeVtg

barno
25 augustus 2012, 18:24
amai goede telefoon :)

en tof gespeeld! dit hoor/zie ik liever dan die clipjes met slaafs nagespeelde solo's

bass blom
25 augustus 2012, 18:42
ja, heerlijk man, niet zo verlegen doen :cheerup:

arnoldtims
25 augustus 2012, 18:52
Bedankt.

En ja ben in het gewone leven helemaal niet verlegen maar wat betreft gitaar spelen heel erg, waarom weet ik eigenlijk niet.
Pas na een tijdje weer met anderen gespeeld te hebben verdwijnt het gelukkig een stuk




ps:bij mij doet de video heel raar, ik heb een grappig effect dat de achtergrond beweegt, heb ik dat alleen?

bass blom
25 augustus 2012, 19:05
:sssh: verlegen zijn komt in de beste families voor :D

ja, dat bewegen, lachen, was met nog niet opgevallen.
ik gok er op dat je een webcam gebruikt die 'face follow' heeft.
of iets van image stabilizer ofzo :D
mooi paddo effect :p

Midwolda
25 augustus 2012, 23:24
Goed man! Jij hebt een paar clicks in de vingers die ik nog moet leren... :ok:

Volgende keer gewoon doorgaan op die modulatie he! ;)

arnoldtims
26 augustus 2012, 09:15
Bedankt again.

Ter verdediging ik stop voor die modulatie omdat Clapton daar ook stopt.
Maar voor het oefen was was het wel mooi geweest dat ik door ging, ook al omdat ik moduleren niet erg makkelijk vind.


en de achtergrond staat nu weer stil, zal wel door youtube komen, toen ik hem hier poste had ik hem pas een paar sec op youtube

avdeur
26 augustus 2012, 09:20
Prachtige improvisatie. Nix verkeerd aan, hele volksstammen dromen ervan zo te kunnen spelen... Ondergetekende incluis...... :-)

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2

arnoldtims
26 augustus 2012, 09:28
Kijk dat is nog eens een eerste post na 6 jaar :) en ook nog een android liefhebber ook (deze opname is met een Galaxy s3 opgenomen)

Bedankt voor de feedback en welkom op dit forum

Jeffrey Kroonenberg
26 augustus 2012, 09:58
Dat klinkt erg lekker en goed:D

patrick0108
26 augustus 2012, 18:54
niks mis mee klinkt lekker

arnoldtims
26 augustus 2012, 22:08
bedankt heren.

Dit is wel de eerste keer dat er geen commentaar is op mijn bends. Gaan dus de goede kant op.

arnoldtims
2 september 2012, 10:57
Ben er ook achter waarom de achtergrond bewoog. Bij video instelling gaf youtube het advies om te stabiliseren met als bij resultaat dat de achtergrond beweegt. Heb deze maar weer aan gezet, het ziet er wel grappig uit.

danielw
2 september 2012, 19:18
voor iemand die zich beperkt noemt speel je best wel erg goed vind ik!
ik kom dr niet eens bij in de buurt haha

Duhsjaak
3 september 2012, 01:02
Bedankt.

En ja ben in het gewone leven helemaal niet verlegen maar wat betreft gitaar spelen heel erg, waarom weet ik eigenlijk niet.
Pas na een tijdje weer met anderen gespeeld te hebben verdwijnt het gelukkig een stuk




ps:bij mij doet de video heel raar, ik heb een grappig effect dat de achtergrond beweegt, heb ik dat alleen?

Hi
Niet om te zeiken, maar is gitaarspelen niet het gewone leven?

Afijn. Spelen met een rauw rafeltje. Klinkt heerlijk!
Vriendelijke groet, Gus

arnoldtims
3 september 2012, 07:32
bedank bedank mannen.

Tja dat verlegen zijn gaat zijn eigen leven leiden.
Ik ben helemaal niet verlegen maar op de een of andere manier moet ik over een drempel heen als ik gitaar speel waar anderen bij zijn.
En ik noem mij een beperkte gitarist omdat ik al meer dan 20 jaar gitaar speel en hier mensen dingen hoor spelen na een paar jaar die ik nog steeds te moeilijk vind.
Dit was niet bedoeld als valse bescheidenheid.

Stratman70
3 september 2012, 08:56
Ik neem heel vaak op met mijn telefoon als ik speel, gewoon om te kijken wat ik fout of goed doe.

Nu ben ik een erg beperkte gitarist en speel bijna nooit iets foutloos en ik laat bijna nooit iets aan anderen zien
Maar deze take vond ik voor mijn doen erg geslaagd. ik kon mijn emotie van dat moment kwijt en improviseer zonder al te veel fouten te maken.


Bedankt.

En ja ben in het gewone leven helemaal niet verlegen maar wat betreft gitaar spelen heel erg, waarom weet ik eigenlijk niet.
Pas na een tijdje weer met anderen gespeeld te hebben verdwijnt het gelukkig een stuk



bedank bedank mannen.

Tja dat verlegen zijn gaat zijn eigen leven leiden.
Ik ben helemaal niet verlegen maar op de een of andere manier moet ik over een drempel heen als ik gitaar speel waar anderen bij zijn.
En ik noem mij een beperkte gitarist omdat ik al meer dan 20 jaar gitaar speel en hier mensen dingen hoor spelen na een paar jaar die ik nog steeds te moeilijk vind.
Dit was niet bedoeld als valse bescheidenheid.

Tjonge, als ik zo deze posts lees en het stukje gitaarwerk bekijk...zo herkenbaar, ik heb dat ook! Ik herken mezelf er helemaal in.
je bent toch niet stiekem mijn alterego ofzo waar ik niks van af weet he? Spooky... :-D

Maar over je vid: mooi gespeeld dus!

Fusion
3 september 2012, 17:05
Klinkt lekker hoor! Fijn gespeed, mooie sound, goede techniek.

arnoldtims
3 september 2012, 17:20
Klinkt lekker hoor! Fijn gespeed, mooie sound, goede techniek.

Tja Stratman wat zal ik zeggen, ben niet de enige die er zo in staat dus. Maar bedankt voor je compliment.

Eerst word het feit dat ik verlegen ben groter gemaakt dan dat het is (mede door mij zelf) en nu ben ik ook nog aan de speed.:stop: lol
Maar natuurlijk jij ook bedankt. Wel grappig dat je zegt "goede techniek" dat vind ik nu juist een van mijn zwakke plekken, gebruik bv mijn pink veel te weinig

univibesessions
25 december 2012, 13:02
Ik mis de soul in je gitaar spel. En aan je bendings moet je ook erg werken, die zijn soms echt te overdreven waardoor de desbetreffende noot in het niets verdwijnt. Ik weet niet waarover je speelt? Maar je sound is vrij iel. En dat heeft niet alleen met je strat te maken maar ook vanwege je techniek. Nu klinkt de solo niet meer dan een kale-zolder-hobby-kamer tune. Probeer te werken aan je soul, bendings en je techniek.

Dit is pure gitaar kritiek, neem het zoals het is. Als je niet kritisch naar jezelf kunt kijken kom je natuurlijk nooit ver met de gitaar. Ik weet ook niet of je ooit beter zult worden, na 20 jaar zou het kwartje toch eindelijk moeten vallen toch?

arnoldtims
25 december 2012, 15:43
Als ik hier wat post dan kan ik kritiek verwachten.
Maar op zo'n zuur stukje heb ik helemaal geen zin om te reageren.
je komt wel lekker binnen op dit forum zo, en dat ook nog op eerste kerstdag.

Toch nog even inhoudelijk. allereerst pretendeer ik niet dat ik erg goed kan spelen.
De dunne toon komt van de opname met mobile telefoon.
Ik speel al meer dan 20 jaar op pure thuis aankloot nivo en heb ook helemaal geen grote ambities. Maar heb er wel lol in en ben zeker niet van plan om er mee te stoppen omdat iemand vind dat ik niet goed genoeg ben.
Begin steeds bozer te worden en kap er dus maar mee voordat ik begin te schelden op kerstdag.

univibesessions
25 december 2012, 17:42
Ik snap het alleen niet dat je wel kritiek levert op anderen, terwijl je zelf er ook maar op aan kloot. Dat is net zo zoiets als Lil Wayne tegen Guthrie Govan gaat zeggen, **Dat doe je dus helemaal fout** Leer eerst is naar jezelf te kijken....
Ik zeg ook niet dat je moet stoppen, dat is onzin.

arnoldtims
25 december 2012, 17:50
Dan toch maar even voordat ik aanschuif aan het kerst maal.
Jij post hier pas sinds vandaag zonder je voor te stellen en gaat gelijk al in de aanval zonder mij te kennen.
Dan ben je wat mij betreft een EIKEL en een TROL gvd

univibesessions
25 december 2012, 18:03
eeen eikel en trol? Zow, jij bent niet meer dan een zielige oude talentloze intrieste waardeloze nep gitarist. na 20 jaar nog steeds zo slecht, en niet tegen kritiek kunnen. Heel hypocriet

LGK
25 december 2012, 18:57
Vrolijk kerstfeest!




:seriousf:

Henri H
25 december 2012, 20:19
Vrolijke kerst.

*pakt de popcorn(, want kerstmaal is al op)*

Ik vind het ook een beetje vreemd dat je eerste post een redelijk zoutloze kritiek is, en toch heb je wel enigszins gelijk.
Ik zou het anders gebracht hebben....

De bends kunnen beter, de tone is inderdaad iel, maar kan aan de opname kwaliteit liggen.
Ik vind het verder wel ok, weet niet of ik het beter zou kunnen, maar écht inspirerend is het niet, beetje gewoontjes.

grayfink
25 december 2012, 20:27
@arnoldtims: Joh, let it go. Dat is nu eenmaal het risico als je hier iets plaatst.

arnoldtims
25 december 2012, 20:44
Ik weet dat ik kritiek kan krijgen en dat maakt ook niet uit. ik weet ook dat ik niet de beste gitarist ben maar de beschuldiging dat ik anderen erg zou bekritiseren is gewoon niet waar. Het ging mij om de toon en de persoonlijke aanval van iemand die hier net binnen komt vallen.

"Ik mis de soul in je gitaar spel. En aan je bendings moet je ook erg werken, die zijn soms echt te overdreven waardoor de desbetreffende noot in het niets verdwijnt. Ik weet niet waarover je speelt? Maar je sound is vrij iel. En dat heeft niet alleen met je strat te maken maar ook vanwege je techniek. Nu klinkt de solo niet meer dan een kale-zolder-hobby-kamer tune. Probeer te werken aan je soul, bendings en je techniek"

Dit is niet erg vriendelijk gebracht maar goed daar kan wat ik mee.

"Dit is pure gitaar kritiek, neem het zoals het is. Als je niet kritisch naar jezelf kunt kijken kom je natuurlijk nooit ver met de gitaar. Ik weet ook niet of je ooit beter zult worden, na 20 jaar zou het kwartje toch eindelijk moeten vallen toch?"

Dit is slaat nergens en hier gaat mijn reactie dan ook over. Mr had trouwens mij ook even een pm gestuurd waarin hij ook nog even duidelijk wou maken dat hij het ruk vond.
Dat speelt dus ook nog mee in mijn kwaadheid.

any way Zalig Kerstdagen iedereen:B

grayfink
25 december 2012, 21:05
Ik snap het. :D

terrasbeest
25 december 2012, 21:56
univibesessions gaat hier clips posten waarvan onze kin tot op de grond zal zakken van verbazing en bewondering.

Duhsjaak
26 december 2012, 10:27
Hi
Vind de reactie van Uni behoorlijk zouteloos en op de persoon gericht.

En behoorlijk afwijkend van wat de meeste posts aan berichten oplevert.

Ik ben altijd behoorlijk ingenomen met mensen die vertellen als iets niet deugd, want dwarsliggers houden de rails bij elkaar. Het hele stuk staat bol van anti globalisten teksten. Zij hebben vaak best een punt, maar slagen er geen moment in om over te schakelen van 'ik vind het niks', naar 'wat zullen we doen om het te verbeteren'.
Helaas ook de makke van occupy, die daarmee de aanvankelijke giga goodwill helemaal hebben verspeeld.

Je moet mooier zingen, je moet beter op je saxofoon blazen, je moet oefenen op je bends: allemaal loos gelul. Wat niet is duidelijk; wat wel is er niet bij.

Als je er niet bij vertelt wat (naar jouw mening - dat is het hè, niks meer en niks minder dan een mening) TS zou kunnen proberen om het mooier te maken kun je er niks mee.

En mijn pure kritiek op de gitaar is dat het weer zo'n kut strat modelletje is, terwijl ik catwalkmodelletjes doorgaans lekkerder vind.

Ook terug kijkend ben ik te mild geweest. Ook ik had Tims effectief de dingest moeten schelden. Kort klote stukkie weer hè? Had er graag langer van genoten.
Vriendelijke groet, Gus

arjanb01
26 december 2012, 10:36
Prima solootje toch ? Dmineur pentatonisch gewoon lekker gespeeld, ik snap in dit geval de hele azijn zeikerij niet echt. Als we echt allemaal geniaal waren en beroemd zaten we niet met z'n allen op een forum te kwaken ! Fijne feestdagen allemaal !

arnoldtims
26 december 2012, 10:45
Sinds kort heb ik een multieffect met een looping functie van 40 sec. daarmee heb al leuke stukjes muziek gemaakt. Die stukjes heb ik maar niet opgenomen want ik dacht al dat vind Gus vast niet goed, muziek stukjes van 40 sec. lol

Blijft er nog wat over van mijn eindejaarsuitkering dan ben ik van plan om mijn Gibson Es op te laten knappen.
Dus post in de toekomst misschien wel een mooi lang stukje op een Gibson ES.

Duhsjaak
27 december 2012, 04:35
Hi A
Hoop dat je daarmee doorgaat met dat muziek maken.

Op 'stel je voor' (of hoe dat ook heet) en op effectpedalen zit een gast met een vraag over loop stations. Misschien dat jij hem zou kunnen adviseren?

Ik weet echt te weinig van die stationnetjes af. Ik wil daar wel eens naar gaan kijken en ben begonnen met een vocalist pedaal, dus die voor gitaar zal er ook nog wel eens komen.

Je bent een fijne gozert! Succes met het (laten) opknappen. Je komt hem toch wel showen/laten horen hè?

En bij een wat langer stukje muziek, komt het minder op dat ene minuutje aan. Is het wat meer ontspannen en kom je meer toe aan het vertellen van het verhaal.
Vriendelijke groet, Gus

da Liks
27 december 2012, 09:52
univibesessions gaat hier clips posten waarvan onze kin tot op de grond zal zakken van verbazing en bewondering.

dat mag ik hopen voor em.. wat een zak!

tomheerkens8
28 december 2012, 22:16
Erg mooi gespeeld klink gewoon lekker op het spel heb ik niks aan te merken , maar ik zou de volgende keer als je iets post niet zeggen van ik speel soms niet goed enzo, zo geef je de mensen die vaak negatief zijn extra motivatie om iets slechts over je te zeggen terwijl het helemaal niet slecht is.
gr tom

Duhsjaak
29 december 2012, 03:29
Erg mooi gespeeld klink gewoon lekker op het spel heb ik niks aan te merken , maar ik zou de volgende keer als je iets post niet zeggen van ik speel soms niet goed enzo, zo geef je de mensen die vaak negatief zijn extra motivatie om iets slechts over je te zeggen terwijl het helemaal niet slecht is.
gr tom


Hier sluit ik mij moeiteloos bij aan.

Kijk eens naar Later with Jools of de oudere uitzendingen van The Old Grey Whistle test.
Ik heb nog helemaal nooit iemand horen zeggen dat het niet veel is. Sterker: Ze zijn
- zeker niet foutloos
- niet voor niks artiest
- het is dus normaal dat een ander de moeite neemt om het op te nemen
- arrogant is slecht nieuws
- waardig gedrag, dus zelfbewust zonder kapsones is de norm

Ik durf nog een stap verder te gaan: Wat jij ervan vind zal mij (ik behoor tot het publiek) jeuken. Voor mij telt wat ik ervan vind. Dat wat ik ervan vind voor jou alleen maar een mening is, is een gegeven.

Zo belangrijk is het allemaal niet. Door een extreme stellingname is het allemaal wat onder een vergrootglas gekomen. De volgende keer gebeurt dat niet meer. Dan bewaar jij de juiste rolverdeling: Jij speelt, wij katten. Smiley. Je moet er toch niet aan denken wat er gebeurt als de gitarist mij alle gras voor de voeten wegmaait?

Ik stel dan ook voor dat je de komende tijd van oliebollen (lopen je vingers lekker gesmeerd met die olie - da's niet voor niks natuurlijk) gebruikt voor een opname die rammelt, en die spat van het plezier. Jouw plezier. Da's hoorbaar als wij luisteren.
Vriendelijke groet, Gus

arnoldtims
29 december 2012, 06:03
In het multieffect wat ik onlangs heb gekocht. zit ook een interface waarmee je opnames kunt maken op de computer.
Nu snap ik er nog niks van dus het gaat nog wel een tijdje duren voordat ik er mee kan werken.
Maar als ik het snap dan post ik hier wel even een stukje muziek. Wat dan natuurlijk het beste stukje muziek word wat er hier ooit is gepost:soinnocent:

Rizz
29 december 2012, 07:55
:seriousf: Enige zelfspot is je iig niet vreemd en een glimlach was moeilijk te ontwijken met die laatste opmerking.. Ik ben benieuwd!