PDA

View Full Version : Cort AD810 NS, goede keus voor beginner?



Guitar_lotte
25 augustus 2012, 16:39
Hoi,
Ik speel al een tijdje gitaar, leer het mezelf aan etc. Ik begon destijds met een klassieke gitaar van 79 euro en daar ben ik nog steeds wel tevreden over. Ik weet dat voor een kenner misschien verschrikkelijk klinkt haha, maar ik vind het wel best.
Nu wil ik een steelstring gaan kopen voor wat variatie. Ik heb mijn oog laten vallen op de Cort AD810 NS. Ook nu ben ik niet zo kritisch, maar toch wil ik van jullie (de kenners) weten of dit een goede gitaar is (in die prijsklasse natuurlijk) En anders, wat is dan een beter alternatief?
Alvast bedankt!
http://www.thomann.de/nl/cort_ad810_ns.htm

Ernest01
25 augustus 2012, 19:33
Ik zou zeggen als je een winkel in de buurt hebt die het ding verkoopt, dan even testen.
Cort is niet slecht, dacht ik - heb er geen gehad - maar er zit natuurlijk wel verschil tussen eentje die 100 euro kost en een die 300 kost.
Deze is zo te zien van massief hout - spar en mahonie - dus dat is ok.
De afstelling is belangrijk, dus ook een reden om in een winkel te kopen. Maar wellicht kan je dat zelf.

Veel succes.
En welkom op het forum.

Guitar_lotte
25 augustus 2012, 19:51
Dankjewel!
Ik ben al naar de winkel geweest, daar was hij helaas uitverkocht. Ik zag wel een linkshandige AD880(?) die zag er wel goed uit. Ik ga de gok maar wagen denk ik haha

-Martijn-
25 augustus 2012, 19:52
Cort maakt wel aardige gitaren. Maar een steelstring gitaar zit wat ingewikkelder in elkaar dan een klassieke, prijzen met elkaar vergelijken gaat een beetje lastig. De gitaar die je noemt is wel erg goedkoop namelijk. Als je er op gespeeld hebt en je vindt het mooi, gewoon doen zou ik zeggen. De Cort Earth serie is ook wel mooi, maar iets van twee keer zo duur.