PDA

View Full Version : Nieuw eigen liedje.. "Escape"



Herman
25 augustus 2012, 14:17
Menschen!

Ik ben weer bezig geweest met wat nieuwe dingetjes en dit is er uitgerold als een nieuw nummer voor m'n band.

Nog steeds een beetje onwennig om dit liedje te spelen en te zingen tegelijk en dat valt ook wel te horen, maar wat vinden we van het liedje zelf? Excuus voor de nog steeds brakke opnames trouwens, als het goed is gaan we binnen een maandje of 2 weer een keer een nieuw nummer in de studio met band opnemen. Dan kan ik sowieso eens weer iets posten in echt goeie kwaliteit. ;)

Tof als jullie even zouden willen luisteren en vertellen wat jullie er van vinden!


http://www.youtube.com/watch?v=X_O4lfK5HT0&list=PLBCC75D9DFB098737&index= 5&feature=plpp_video

bass blom
25 augustus 2012, 14:22
escape?

Eagles Of Death Metal?

Whore Hoppin'?

doet me meer aan jumping jack flash denken :D

Herman
25 augustus 2012, 14:31
Ghehe.. Kut, net te laat aangepast dus. :D

bass blom
25 augustus 2012, 14:33
hahaa, ik dacht al, wat vaag, je speelt op lowlands en hebt het over ruk opname :seriousf:

klinkt zeker interessant!

Herman
28 augustus 2012, 17:18
En is d'r nog iemand die verder dan interessant komt? ;)

Bleak
28 augustus 2012, 17:37
Het heeft potentie, maar ik kan moeilijk zeggen wat ik er van vind zonder wat meer aankleding. Wat voor soort drums heb je bijvoorbeeld in gedachten? Ik zelf hoor tussen 2.53 en 3.00 een ideaal moment om er een dikke opbouw in te stoppen. Beukende drums... een bass die steeds harder gaat. Maar misschien denk jij daar juist weer heel erg anders over.

Ik vind dat je een vette stem hebt. Die uithalen doen me een beetje denken aan Green Lizard.

/edit: Ik vind trouwens wel dat het liedje te lang duurt. Persoonlijk zou ik er na een minuut of 4 wel een eind aan breien.

Herman
29 augustus 2012, 15:43
Ik denk ook dat de bandversie een stuk beter overkomt hoor. Het intro begint redelijk "vol" en is vrij rockie, het schema daarna wordt behoorlijk terug gebracht met een redelijk relaxte groove er onder. Het stuk erna (pre-chorus) spelen we met de band anders dan hier. Op de manier dat ik het hier speel ben ik het met je eens, kun je mooi opbouwen met de drums en bas, maar met de band hebben we daar een wat harder stuk van gemaakt en een 2e stem op de leadzang gegooid.

Het duurt inderdaad vrij lang, ook daarin denk ik dat de bandversie wat beter is omdat je wat meer variatie hebt. Plus dat het tempo iets hoger ligt, daarmee denk ik dat het al een stuk anders word.

Bedankt voor je luisterbeurt!:)

Herman
12 november 2012, 12:51
Dit topic eens even bumpen! We hebben een maandje geleden een studio opname gemaakt van dit nummer met onze band en we hebben het afgelopen zaterdag gemixt. En zie hier, het resultaat!

Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden, ook ten opzichte van de akoestische versie. De opname is er in +/- een uur opgezet, en het is live ingespeeld. Alleen de zang heb ik later opnieuw ingezongen. Het was een project voor Stenden-studenten die zelf met een bandje de studio in moesten. We hebben de losse tracks zelf mee genomen daarna en opnieuw in een andere studio af laten mixen.

Ik ben er erg blij mee, hopelijk vinden jullie het ook tof (ondanks dat ik vermoed dat lang niet iedereen het vet vind haha..).

Ben benieuwd! :)


https://www.youtube.com/watch?v=4smeg8IyYUM

muziekschuur
12 november 2012, 13:33
Mooi.

Da's geen doorsnee muziek.... wow... funk in het kwadraat.... Jamiroqai Eat your heart out.... Engels klinkt ook goed...

muziekschuur
12 november 2012, 13:36
Nog even dit...

Jullie video is te bescheiden... Jullie moeten met een Superman ofzo iets van een clip maken... Dit moet je "branden" (merknaam van maken.... ofzo"...)

Ik zou dit nummer pluggen bij een aantal fabrikanten.... Ik bedoel als dit in een automerk reklame of zo kan.... Dan hebben jullie een mooi zakcentje en een platform om verder te kunnen...

(Buigt diep)..

muziekschuur
12 november 2012, 13:39
Damn..... Waar kan ik die cd kopen... En wat zitten daar toch veel accoorden in...

Wie heeft die eindmix gemaakt? Daar zit iemand z'n ziel en zaligheid in....

Tsja.... Alleen die clip dan... Ik heb net een nieuwe mobiele telefoon gekocht die draait HD. En ik heb een statief en een clipje om de telefoon op het statief te bevestigen was een paar euro.. Dus dat kunnen jullie vast zelf...

benwave
12 november 2012, 13:40
Sjezus zeg, wat een verschil. Toppertje zou ik zeggen, super goeie drummer en bassist ook

Herman
12 november 2012, 16:43
@ Muziekschuur,

Nogmaals enorm bedankt voor je complimenten! De clip is niet super inderdaad, tijdens het converteren is het een en ander ook wat beroerder geworden. Dit is overigens iets waar wij zelf niet zo veel mee te maken hadden, dat was onderdeel van de opdracht van de studenten.

De mix is gedaan door Frans Vollink in studio het Atelier in Weiteveen. Onwijs goede muzikant en in de studio is hij ook te gek! En toevallig is het ook nog m'n oom. ;)

@ Benwave,
Thanks! Zeker een goeie drummer en bassist. Ben ik ook erg blij mee! De bassist is m'n broer (check eens wat dirty loops covers van hem op youtube, David Klompmakers!) en de andere gitarist en de drummer zijn ook twee broers. Al met al ben ik erg blij met het resultaat en uiteraard ook de band.

Labeltjes plakken mag overigens ook mensen, zijn we erg benieuwd na want daar zijn we zelf nog niet helemaal over uit. ;)

Don Capo
12 november 2012, 18:36
Klinkt prima!

Duhsjaak
13 november 2012, 10:22
Hi
Muziekschuurtje heeft niks teveel gezegd. Gisteren beluisterd op de speakertjes van een laptop. Weer is het bewijs geleverd dat een lapdancer lekkerder klinkt dan een laptop.

Top swingend. En een uitstervende soort muziek. En als steeds minder mensen die maakt, krijg je alle kans om er mee voor het voetlicht te komen.

De kaarten voor het volgende seizoen festivals worden volop geschud momenteel. Draai een stapeltje CDtjes en zend de bekende impressario's en promotors met WeTransfer bestandjes.

Dit is de muziek waarbij er tot de controle toren op en neer wordt gesprongen.
Vriendelijke groet, Gus

muziekschuur
13 november 2012, 11:42
Zou niet een label willen plakken. Na twee dagen beluisteren. Het is tegek. Maar het is duidelijk dat je qua muziek alle kanten op kan. En dat is een interessant ding. Dus doe wat je moet doen. Het is een diepe text. Waar veel luisteraars hun eigen dingen uit zullen halen. Ik ben benieuw hoe ver deze productie het zal schoppen.

Het is geen standaard funk. Dit omdat je met de accoordenschema's en de starts en stops buiten de omschreven grenzen van de funk gaat. Maar dat maakt dit nummer ook zo goed. Maar goed. Eigenlijk moet ik m'n mond houden. En andere mensen laten spreken...

Herman
13 november 2012, 17:46
@ Duhsjaak,

Thanks! Erg tof om te lezen dat je het goed vind. Gaan de komende tijd proberen wat op te treden (we hebben nog niet al te veel eigen werk en we willen niet coveren) dus dan kunnen we kijken hoe "het" allemaal ontvangen wordt.

@ Muziekschuur,
We gaan ons zeker ook niet aan "labels" houden hoor. ;) Onze insteek is om muziek te maken die we zelf tof vinden. Dat is vooral alternatieve rock denk ik waarbij we het liedje niet uit het oog proberen te verliezen. Daarbij dus ruimte voor een hoop invloeden! Ik denk overigens wel dat dit ons meest "Funky" nummer is, tot dusver in elk geval. De vorige opname die we gemaakt hebben was denk ik wat meer alternatieve rock. Misschien leuk om te vergelijken: http://www.youtube.com/watch?v=Z5VWPfIKN5U&feature=plcp

Bedankt voor de complimenten iig. :)

Duhsjaak
16 november 2012, 03:46
Hi H
Kijk nog effe naar het Engels op deze clip. Een van de weinige verbeterpuntjes.... Was ik nog vergeten te melden.

En als ik zeg 'ik kom nog eens terug om te luisteren' dan is hiermee bewezen dat dat geen geintje is.
Geintje!
Vriendelijke groet, Gus

Bo0n
17 november 2012, 11:19
Hey Herman!

Dope sjit man, goed gezongen en lekker gespeeld zeg!