PDA

View Full Version : Combinatie 5 standen rotary en 5 way blade switch



Pieuw
24 augustus 2012, 23:48
Een van mijn Strats wil ik tot scheurgitaar ombouwen. Ik dacht dit nog wat te vefraaien door het toevoegen van een 5 standen draaischakelaar (4 polig). Deze draaischakelaar schakelt de humbuckers in serie of parallel. Vervolgens vrij naar PRS twee getapte coils parallel, single en dan nog een keer beide humbuckers parallell in serie.
De 5 standen blade gaat traditioneel werken. Wat ik graag zou willen is dat een van jullie schakelexperts hier even naar kan kijken of ik fouten in mijn schakeling heb zitten. Ik heb onderaan een legenda toegevoegd. Hopelijk is het te begrijpen. Alvast bedankt.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/7DarIiOPeZfya_urxDSgb9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=d irectlink
Desgevraagd wil ik ook wel even een pdf of google docje toesturen. Dat is misschien beter leesbaar.

Pieuw
29 augustus 2012, 12:45
Wellicht is de vraag wat te ingewikkeld. Ik heb het zelf nog eens doorgenomen en eigenlijk resteert een vraag:

Wanneer je een humbucker op de volgende manier tapt, kan het zijn dat je brom krijgt?

North + naar pup selector
North - niet aangesloten
South + naar pup selector
South - naar aarde

Ik kan het helaas nu zelf niet uittesten, maar als het uit ervaring weet....

Pieuw
31 augustus 2012, 20:18
OK, OK, veel bekeken, maar niets mee gedaan.
Ik zag op posthenix deze (http://dl.dropbox.com/u/7440801/Guitar%20Wiring/Triple%20Shot%20Rotary.jpg) wiring. Hier blijft een pup ook bungelen met de + aangesloten en de - niet. Ik ga er voorlopig vanuit dat het dus geen kwaad kan. Wat mij betreft kan er een slotje op.

FruscianteFan
31 augustus 2012, 20:26
nee hoor, daar blijft de - gewoon geaard.

normaal gesproken kan ik wel kijken of een schakeling klopt maar dit duizelt me toch een beetje ;)

Plant
31 augustus 2012, 21:43
Precies, een schema lezen gaat prima, maar begrijpen wat je wilt n.a.v. zo'n excel bestand :stop:
Ik denk dat dat voor zo'n beetje iedereen hier geld.

Natuurlijk bungelt er geen element min-pool los, als dat zo zou zijn zou het aansluiten van de plus-pool van het element ook geen enkele zin hebben.