PDA

View Full Version : HNGD! Fender New American Standard Stratocaster Olympic White (mn)



kenx
24 augustus 2012, 19:13
Hallo iedereen!

Hierbij weer een blije Kenx! Zonet mijn nieuwe Fender stratocaster opgehaald, en hij speelt echt super!

Foto's:

http://i46.tinypic.com/2ykza04.jpg
http://i50.tinypic.com/fx9y87.jpg
http://i45.tinypic.com/30tq9p0.jpg
http://i48.tinypic.com/2v0n4oz.jpg

Ziezo, wel had ik nog even een vraagje. Is het normaal dat de brug zover naar boven staat?

http://i48.tinypic.com/2zzop6r.jpg


Thanks!

MichaelSS
24 augustus 2012, 19:32
Mooi ding!

Die brug hoort op de body te liggen. De "puntjes op de i" is al jaren waardeloos bij Fender. Zie hier het bewijs.

Mooie gitaar maar wat een verschrikkelijke koffer.

kenx
24 augustus 2012, 19:36
Is het echt noodzakelijk dat die brug op de body ligt (lees: moet ik er zo snel mogelijk mee naar de winkel om dit te fixen), of is dit te verwaarlozen?

MjS
24 augustus 2012, 19:48
Er zijn zat gitaristen die het zo prefereren, en kan me goed voorstellen dat Fender (of de winkel) trems standaard zo afstelt. Check wel even of je intonatie okay is, als dat niet zo is heeft dat waarschijnlijk iets met de stand van de brug te maken.

Ik las op een ander forum dat Fender zelf ongeveer 3mm speling aanraadt.

Danar
24 augustus 2012, 19:51
Mooie plank man! Ik heb hem ook. Wat beteft die brug, die hoort 2 a 3 mm boven de body te ''zweven''. dit kan je heel makkelijk zelf doen door de backplate eraf te halen en dan de schroeven die uit de body steken losser te draaien als ik het goed heb. Houdt er wel rekening mee dat als je het zelf gaat doen, je de schroeven gelijkmatig verdraait, anders gaat je brug scheef staan. Veel speelplezier!

MichaelSS
24 augustus 2012, 19:54
Dat is dan van de laatste jaren. Ik heb genoeg Fenders in m'n handen gehad en de meesten hadden 0 tot 1mm speling. Hij zal er nooit helemaal opliggen, maar de afstand hier vind ik vrij groot.

benwave
24 augustus 2012, 19:54
Mooi ding!

Die brug hoort op de body te liggen. De "puntjes op de i" is al jaren waardeloos bij Fender. Zie hier het bewijs.

Mooie gitaar maar wat een verschrikkelijke koffer.

De Fender spec is dat de brug 3,2 mm zweeft, dussss......

Sinner1980
24 augustus 2012, 20:15
Een beetje winkel stelt zo'n gitaar netjes af bij de verkoop.
Wellicht hebben ze dit gedaan maar dat weet TS natuurlijk zelf het beste.
Veel plezier ermee, mooi ding!!

Brewskie
24 augustus 2012, 22:18
Een beetje winkel stelt zo'n gitaar netjes af bij de verkoop.
Wellicht hebben ze dit gedaan maar dat weet TS natuurlijk zelf het beste.
Veel plezier ermee, mooi ding!!

Nou.... een beetje winkel vraagt eerst wat je voorkeur is en stelt 'm dan af. Sommigen willen de brug gewoon op de body. En als je de tremolo wilt kunnen gebruiken, dan moet ie zwevend worden afgesteld. Ik heb dezelfde gitaar, maar dan met andere hals. Ik heb 'm zelf maar afgesteld, omdat de winkel de standaard specs van Fender had aangepast.

Sinner1980
24 augustus 2012, 22:25
Nou.... een beetje winkel vraagt eerst wat je voorkeur is en stelt 'm dan af. Sommigen willen de brug gewoon op de body. En als je de tremolo wilt kunnen gebruiken, dan moet ie zwevend worden afgesteld. Ik heb dezelfde gitaar, maar dan met andere hals. Ik heb 'm zelf maar afgesteld, omdat de winkel de standaard specs van Fender had aangepast.

Dat ze je naar je voorkeur vragen, mocht je die al hebben, vind ik niet meer dan logisch. De praktijk leert echter anders, jammer...

White Penguin
24 augustus 2012, 22:42
Ziet er mooi uit!:ok:
Ooit wil ik er ook zoeen maar dan met rosewood toets ;)

jutter
25 augustus 2012, 09:20
Gefeliciteerd met je mooie strat! Wat betreft de brug: als vuistregel kun je aanhouden dat de brugzadels parallel moeten lopen met de body, dus die van jou staat goed!

kenx
25 augustus 2012, 12:56
Ok super! dan ben ik gerust gesteld!


Aan alle anderen: bedankt! Ik ben er echt meer dan blij mee!

DarknessAwaits
25 augustus 2012, 13:24
Gefeliciteerd met je mooie strat! Wat betreft de brug: als vuistregel kun je aanhouden dat de brugzadels parallel moeten lopen met de body, dus die van jou staat goed!

Hoe zit dat dan als je je brug vlak op de body hebt afgesteld? Of is die regel dan niet meer van toepassing?

jutter
25 augustus 2012, 13:35
Nee, want dan moet je de brugzadels veranderen.

Di Stefano
26 augustus 2012, 02:50
Gefeliciteerd met je mooie strat! Wat betreft de brug: als vuistregel kun je aanhouden dat de brugzadels parallel moeten lopen met de body, dus die van jou staat goed!

Die moeten helemaal niet parallel lopen. De zadels dienen om je actie af te stellen. Onder welke hoek die staan speelt geen rol, je actie moet in orde zijn.

Wat de brug betreft, of die tegen de body ligt of zweeft, het heeft niks te maken met slechte afstelling maar is louter een kwestie van voorkeur. Voordeel van een zwevende is dat je zowel omhoog als omlaag kan qua pitch maar het is lastiger te stemmen. En als je een snaar breekt op een concert heb je best een reservegitaar achter de hand want anders kan je het wel schudden :)

muziekschuur
26 augustus 2012, 04:45
Was er iets aan deze gitaar dat je verbaasde of opviel? Wat zat er allemaal bij aan certificaten en zakjes en pakjes?

jutter
26 augustus 2012, 09:50
[Die moeten helemaal niet parallel lopen. De zadels dienen om je actie af te stellen. Onder welke hoek die staan speelt geen rol, je actie moet in orde zijn.

Wat de brug betreft, of die tegen de body ligt of zweeft, het heeft niks te maken met slechte afstelling maar is louter een kwestie van voorkeur. Voordeel van een zwevende is dat je zowel omhoog als omlaag kan qua pitch maar het is lastiger te stemmen. En als je een snaar breekt op een concert heb je best een reservegitaar achter de hand want anders kan je het wel schudden ]

Ik zeg ook 'als vuistregel'. Brugzadels die helemaal voorover of achterover staan lijkt nergens op; de stelschroefjes steken er een heel eind uit zodat het niet prettig meer speelt omdat je met je hand er steeds tegenaan komt of de stelschroeven zitten er te diep in zodat het moeilijk te zien is hoever ze in de zadel zitten; het is mogelijk dat de zadel staat te wiebelen omdat het stelschroefje op de laatste schroefdraad staat te balanceren. Vandaar dat ik zeg neem als vuistregel dat de zadel parallel loopt met de body, je zult zien dat de de schroefjes niet boven de zadel uitkomen en er niet te diep n zitten maar wel stevig verankerd zitten.

Dat een snaar breekt kan gebeuren en een zwevende tremolo is inderdaad niet snel te stemmen. Het is een voorkeur om je trem wel of niet zwevend af te stellen. Sowieso is het handig om een reserve gitaar achter de hand te hebben.

mesaman
27 augustus 2012, 23:57
maagdelijk wit, dat blijft ze vast niet lang, die van mij is na een paar tiental jaren echt uitgeleefd. ik denk dat jij er ook veel plezier aan gaat beleven.

RedBuell
2 oktober 2012, 21:44
Ik heb vandaag ook een American Standard in OW getest, deze had echter een rosewood toets. Echt een te gek ding alleen als ik hem koop gaat gelijk de brug pup eruit voor een Dimarzio Chopper, Superdistotion S, een Fasttrack 2 of een BC 2.

Hoe is het inmiddels met je trem? HEb je hem nog veranderd of zo gehouden, ik zou hem wel dive only willen of zelfs helemaal star.

Heb je toevallig een American standard met Rosewood toets getest naast die maple? Vraag me af wat het verschil is, optisch vind ik maple veel mooier en wordt alleen maar mooier als het ouder wordt.

pietvanbuiten
2 oktober 2012, 22:04
Mooie gitaar kerel,
Olympic white, dat getuigt weer van goede smaak natuurlijk.........