PDA

View Full Version : Piens.be



AllodoX
14 juni 2003, 10:22
Ga ik zometeen eens een kijkje nemen.. zal straks wel een (ver)oordeling geven over deze winkel :)

- AdX -

Berten
14 juni 2003, 12:20
Piens is mooi als je binnenkomt, maar ze zijn enorm duur.
Hun systeem van prijzen aanduiden is het volgende
katalogusprijs: 2000 euro, speciale piensprijs, 1500euro, maar als je dan naar een andere winkel gaat, is de katalogusprijs 1700 euro en de prijs die je betaald 1350 euro!!!
Zeer duur dus (en niet altijd even eerlijk denk ik).
Ge moogt in die winkel ook niet veel uittesten!!(basjes dienen om aan de muur te hangen en niet om op te spelen toch).

BB
14 juni 2003, 13:15
Piens is mooi als je binnenkomt, maar ze zijn enorm duur.
Hun systeem van prijzen aanduiden is het volgende
katalogusprijs: 2000 euro, speciale piensprijs, 1500euro, maar als je dan naar een andere winkel gaat, is de katalogusprijs 1700 euro en de prijs die je betaald 1350 euro!!!
Zeer duur dus (en niet altijd even eerlijk denk ik).
Ge moogt in die winkel ook niet veel uittesten!!(basjes dienen om aan de muur te hangen en niet om op te spelen toch).

Dat is dan uw visie.

Alles wat ik daar kocht was goedkoper dan op andere plaatsen.
En over dat uittesten. Ik ben daar geweest om een amp te testen. Ze vroegen welke bas ik had zodat ze eentje konden geven om te testen. ik zei dat ik een Fender Jazz had. Toen haalden ze daar ergens een MIA Jazz van om en bij de 2000euro boven. Was nog niet aangreaakt. Speel hier maar op zeiden ze dan. 'k Heb toen nog 7 andere bassen mogen testen.

Pöl
14 juni 2003, 18:37
Wel, vroeger was Piens inderdaad zoals Berten het omschrijft. Ze zijn echter een paar jaar terug van verkoopsteam veranderd, en nu is het ongeveer zoals BB het beschrijft.

Ze waren in ieder geval de goedkoopste winkel in België voor de bas die ik wou..

AllodoX
14 juni 2003, 18:54
1) de route.. staat goed aangegeven op de site, klopt ook.

2) de parkeerplaats.. er is een grote parkeerplaats, maar de helft is afgezet of geblokkeerd door belgische parkeerstijl.

3) de winkel.. als je binnenkomt denk je " is dit alles ? ", en volg je de bordjes tot je bij een muur komt.. dan gaat de muur ( schuifdeur ) open en sta je in een donker gat. je volgt de herrie maar een beetje en staat in het " musicplanet " gedeelte. netjes aangekleed. alle gitaartjes hangen netjes uitgestalt, maar er hangt overal een bordje " niet aankomen a.u.b. " bij.

4) het assortiment.. ik vond het nogal beperkt voor de omvang van de winkel.. ze hebben een shitload aan fenders hangen, een paar peaveys, 2 spectors, een alembic, een Wal, 2 status'en en een paar yamaha's, en dat is het wel zo ongeveer.. ik denk dat ze een kleine 40 bassen hebben hangen, waarvan er 28 Fender zijn.. ze hebben een goed assortiment Peavey versterkers en speakers, maar basseffecten ontbraken nogal

5) het personeel.. ontbrak of zo ? ik heb er een uur met een Wal van 3000 euro op behoorlijk volume zitten spelen en geen enkele keer kwam er iemand vragen " kan ik u helpen ? ".

6) de prijzen.. aan de stevige kant.. ze hadden de behringer bass V-amp voor 229 in de aanbieding..

7) de conclusie.. op zich redelijk te doen.. is iets groter / uitgebreider dan Feedback in Rotterdam, maar verder zo ongeveer hetzelfde. Niet de moeite waard om nog een keer 6 uur voor in de auto te zitten, imho..

negatieve ervaring : je kunt er met nederlandse pinpas niet betalen. ik wilde een snoertje kopen van 20 euro, maar kon die niet afrekenen..

bassopotmus
14 juni 2003, 19:42
Jaja...bassen chekcen van 1000den euro's en een snoertje afrekenen, das weer zon hollander.. :razz:

Goed idee Tim!! af en toe een en winkel checken en dan review geven, weten we ook waar we onze bass gear kunnen kopen.
Ik ga deze zomer nog een een keer naar "heaven" (musik prod)

Phyrexian
15 juni 2003, 11:09
negatieve ervaring : je kunt er met nederlandse pinpas niet betalen. ik wilde een snoertje kopen van 20 euro, maar kon die niet afrekenen..

hmm, hebben ze in nederland dan niet zo'n internationaal systeem als 'Maestro' waarmee je wereldwijd kan betalen...?

Trouwens Tim, je had bij Key Music in St-Niklaas moeten passeren, dat was op de weg tussen jouw place en Deinze...

Clunk
15 juni 2003, 11:44
die v-amp was wel duur.. kennik hier voor 170 krijgen, naja, in ieder geval, die ibanezjes vallen wel mee kwa prijs... beetje standaart vsn overal, toch een vage indruk dat serlui in hoorn ff duurder is :P

Laus
15 juni 2003, 16:32
op hun website lijkt het allemaal vrij goedkoop zeg maar. en bestellen werkt goed.

ik zou alleen zelf wel een in een winkel wat merken willen testen. en dan lieft allemaal bij elkaar.

als je ampeg wil proberen icm peavey cabs... welke winkel mot je dan hebben???

als ik Hughes &Kettners wil proberen?

welke winkels heb die dingen staan????? je kan ze zo bestellen online bij piens. Maar ik wil ze uitproberen!!! waar?

Pöl
15 juni 2003, 16:36
Ampeg, peavy en h&k kan je normaal gezien altijd proberen bij Key Music in St.-Niklaas
www.keymusic.com

Laus
15 juni 2003, 16:49
dat is dezelfde keten als de rockpalace hier in den haag.

dat vinnik dus nogal een dure rotwinkel.

Dandelion
15 juni 2003, 17:29
dat is dezelfde keten als de rockpalace hier in den haag.

dat vinnik dus nogal een dure rotwinkel.\

Maar dat maakt geen hol uit, want je besteld ze toch ergens anders, t gaat nür om het testen, niet dan? :D

:harmony: