PDA

View Full Version : Vox Ac30c2 combinatie met boss gt-8



mvdelden
23 augustus 2012, 11:50
Ik heb gisteren een Vox ac30c2 gekocht, wat een super geluid. Ben heel erg blij met het cleane geluid van deze versterker.
Nu speel ik altijd over een gt-8 boss pedaal en nu wil ik hiervan alleen gebruik maken van de delay, compressor, reverb en de chorus en volgens mij 1 effect (FX1)
Voor de rest wil ik het geluid van de vox ac30c2 zoveel mogelijk naar voren laten komen en heb dus bij een effect de preamp al uitgezet.
Nu is het geval dat ik het geluid van de vox niet echt hoor(piept zelfs meer), ik heb de 4 cable method ook al geprobeert maar hierin hoor ik helemaal geen delay.
Dus is er nog iemand die tips hiervoor heeft of dezelfde situatie heeft. Trouwens ik maak geen gebruik van distortion, maar wil een geluid creëren die een combinatie is van the cure(veel reverb + delay) en het Vox geluid.

XTZ
23 augustus 2012, 12:28
Boss GT-8 wegdoen en voor dat geld een goed delaypedaal kopen. Daarna sparen voor compressor en chorus. De C2 heeft toch al reverb ingebouwd zitten?

mvdelden
23 augustus 2012, 12:51
Was ik vergeten te vertellen de reverb heb ik al uitgezet op de gt-8 en op de c2 al aangedaan.
Tuurlijk is de boel vervangen een optie, alleen is de vraag of er ook een mogelijkheid bestaat met de gt-8.

bass blom
23 augustus 2012, 12:52
zet je de effecten wel compleet wet? ligt het daar wellicht aan?

mvdelden
23 augustus 2012, 13:24
Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je precies met "wet".

bass blom
23 augustus 2012, 13:27
de mix van een effect.. dry = geen, wet = volop effect.

Mitch
23 augustus 2012, 13:34
Ja, iets dergelijks moet er misgaan, want zeker met de 4 kabel methode moet het dan écht goed gaan. Zou kunnen dat de parameter effect level heet of zo, zou kunnen. Handleiding GT8 is gewoon te downloaden via support van Roland/Boss. Even doorlezen lijkt me geen slecht idee als je een basisterm als 'wet' niet kent.

patrick0108
26 augustus 2012, 14:17
Sorry mischien overbodig maar met de 4-cable methode moet de send en return wel aan staan.............. (Gt8)

mvdelden
31 augustus 2012, 12:39
Na heel wat stunten ben ik erachter wat het probleem is, het is de compressor die het probleem geeft.
Nu heb ik de volgende instellingen op de gt-8 staan sustain op 60 attack op 50 en de level op 40. Nu ben ik wel benieuwd wat voor instellingen iemand hier voor een compressor gebruikt zonder dat het hele volume wordt afgezwakt.

Sgt. Pepper
31 augustus 2012, 13:17
Als je gebruik wilt maken van de 4CM is het belangrijk dat je de levels van de Send/Return goed instelt. En inderdaad niet vergeten de Send/Return aan te zetten op je GT-8. Op http://www.bossgtcentral.com/forum.php is een schat aan informatie hierover te vinden.
De compressor moet goed werken met die instellingen (afhankelijk van de gebruikte gitaar), mits het compressorblok voor de send/return zit van de GT-8.

mvdelden
31 augustus 2012, 13:27
Ok bedankt, ik ben inmiddels tevreden zonder de 4 cable method(gewoon rechtstreeks). Was alleen benieuwd hoe anderen de instelling hebben van de compressor.