PDA

View Full Version : Bouwtekening gezocht van Strat met 3 single coils



Marshall0611
22 augustus 2012, 22:52
Ik heb vandaag het boek binnen wat ik besteld had: Build your Own Electric Guitar van Martin Oakham.
Daar zit een mooie bouwtekening bij van een Strat die ik dus wil gaan bouwen waar de positie op is aangegeven voor 2 humbuckers.
Ik wil er een bouwen met 3 single coils.
Dus zoek ik eigenlijk een bouwtekening waar wel de positie van de 3 single coils op staat aangegeven, inclusief de tremelo pocket.
Wie zou mij daar aan kunnen helpen.?

Alvast bedankt...

stijnkenens
22 augustus 2012, 23:29
zoekrobot gebruiken !
Er is een topic over bouwtekeningen (daarvoor dient een forum !), misschien moet je eerst daar eens kijken !


s.

Marshall0611
23 augustus 2012, 00:14
Dat heb ik natuurlijk al gedaan, maar vind daar ook niet echt iets waar ik blij van wordt.

Rizz
23 augustus 2012, 08:33
Dat heb ik natuurlijk al gedaan, maar vind daar ook niet echt iets waar ik blij van wordt.

Nou vooruit, een aanzetje.. ;) Hier (https://sites.google.com/site/guitarplanscollection/home) of hier (http://gitarrebassbau.de/viewtopic.php?f=10&t=6) al gekeken? Moet toch wel iets bijstaan..

Marshall0611
23 augustus 2012, 09:26
Ja jullie hebben gelijk, er staan er meerdere tussen, dus ik ga eens kijken welke ik kan gebruiken.
Komt het plaatsen van de pickups heel nauwkeurig?

Martin_
23 augustus 2012, 19:38
Als je een pickguard wilt gebruiken en die gewoon wilt kopen, zullen die gaten overeen moeten kopen. Als je een gekochte pickguard wilt gebruiken is het sowieso handig die te passen op de tekeningen die je wilt gebruiken. Dan weet je dat dat overeeen komt.
Er circuleren tekeningen op internet die je NIET moet gebruiken. Vooral de Stewmac tekening mijden!.

Marshall0611
23 augustus 2012, 21:05
Ik heb al een pickgard gekocht bij Voxhumana, dus als ik het goed begrijp zou ik daarvan de plaats van de pickups enzo kunnn bepalen?
Dus het plaatsen van de pickups komt niet op een centimetertje?

Tabula Rasa
23 augustus 2012, 21:10
Dus het plaatsen van de pickups komt niet op een centimetertje?

Nee hoor, komt niet op een centimetertje, komt op de MILImeter aan.

Frees jij je gaten ietsjes te ver naar voren of naar achteren, dan krijg je de slagplaat niet meer op zijn plek gevrot

Marshall0611
23 augustus 2012, 21:25
Oke ik snap hem, dan zal ik toch maar alles 6 keer nameten dan, voordat ik ga frezen. ;)

oknarb180
23 augustus 2012, 23:54
Hey,

Maak eerst eens een goede mal en test daarop ook of de pickguard goed ligt en de pickups goed uitkomen.
Dan valt er voor de body zelf nog maar weinig te controleren.

Maar neem de tijd voor het maken van de mal want die bepaald het uiteindelijke resultaat.

vr.gr.

Branko