PDA

View Full Version : The Jimi Hendrix Black Beauty Guitar.



The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 20:11
The Black Beauty van Jimi Hendrix is misschien wel de meest begeerde gitaar in de helewereld, helaas is hij niet te koop of zijn er replicas van. Maar daar wil ik verandering in brengen. Dus als jullie eventueel geintereseerd zijn zou ik dat graag willen horen, zodat ik mijn Black Beauty Project kan beginnen.

De extra specificaties die op de Black Beauty zitten (bij mij althans, en van wat ik dus van plan ben er aan toe te voegen) zijn...

Stainless steel frets (ik slijt mijn halsen altijd binnen 2 jaar, dus dan is stainless steel zeker een aanrader).

Zodanig afstellen dat hij vrijwel nooit meer uit toon raakt (door middel van 5 lichte veren).

En natuurlijk super kwaliteit.

En de wens van de klant kan verschillen dus andere uitvoeringen zoals linkshandig, aged look, closet, of precies zoals hij nu is (inclussief de brand plekken, en groene electrische tape) zijn allemaal mogelijk.

Het enigste probleem is dat ik er nog geen een heb gemaakt omdat ik niet weet of mensen er eventueel in geintereseerd in zijn, en wat zij er voor zouden willen betalen.
Daarom heb ik dus dit forum gemaakt, om JULLIE te vragen of er interese voor is en wat jullie er voor zou betalen .

Hartelijk dank voor het lezen,
en ik hoop snel iets te horen

Floyd.

Agent_Smith
22 augustus 2012, 20:15
Hartelijk dank dat je dit forum hebt gemaakt.
En je handel kun je proberen te slijten op gitaarmarkt ofzo; niet hier. Succes ermee.

barno
22 augustus 2012, 20:26
replica's ... stainless steel ... extra veren ... nog geen gebouwd... geen prijs enz... wel heel raar plannetje :)

bass blom
22 augustus 2012, 20:29
:seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf:
:seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf:
8 is het maximum aan plaatjes, jammer.

Tabula Rasa
22 augustus 2012, 20:32
Klinkt als een meubelmaker die denkt een gat in de markt gezien te hebben, zonder ooit een gitaar vastgehad te hebben., Succes met je spam.

Scarface
22 augustus 2012, 20:49
Gewoon een Strat sunburst in de fik steken en je hebt een Jimi Hendrix Black Beauty Guitar. :seriousf:

arnoldtims
22 augustus 2012, 20:50
he he rustig, hij is wel de schepper van dit forum:seriousf:

nog nooit een gebouwd maar wel beweren dat je alles kan?
een rare eerste post

Chris Winsemius
22 augustus 2012, 20:53
ik lever authentieke Hendrix Monterey flavoured Zippo benzine

maakt zelfs rode of witte gitaren helemaal zwart!

- exclusief krulsnoer -

bass blom
22 augustus 2012, 21:01
he he rustig, hij is wel de schepper van dit forum:seriousf:

nog nooit een gebouwd maar wel beweren dat je alles kan?
een rare eerste post

legendarisch!
als het niet weggemod gaat worden :D

Mr.Fingers
22 augustus 2012, 21:04
Ik ben in het bezit van een werkelijk ENORME penis, om het oneerbiedig te zeggen, een knoert van een negerlul. Je kunt bouwen aan Black Beauties zoveel je wilt, zonder die enorme lap vlees tussen je benen zoals "Teh 'Endrix" kom je er niet hoor. Misschien moet ik daar ook plaasteren afgietsels van verkopen.

access
22 augustus 2012, 21:04
Ik denk dat je beter een website kunt maken om je product aan te prijzen.
De kleuren roze en geel doen het goed bij gitaristen. Eventuele certificaten die laten zien hoe goed je bent even inscannen en er bij zetten........

B-stone
22 augustus 2012, 21:08
Klinkt als: waarom niet op een huidige strat toepassen? Als het zo perfect is. Veren en frets zijn niet echt rigulreuze veranderingen.

Kun je never ever winst uit halen. Of je moet een meester bouwer zijn. Fenders kopen en ombouwen levert alleen verlies op. En waarom slappe veren ipv minder veren?

Ondoordacht idee. Klinkt idd als een meubelmaker zonder echte kennis van gitaren. :D

Hotpepper01
22 augustus 2012, 21:09
Ah, de black beauty van Hendrix....

deze soms?

http://www.mylespaul.com/forums/vintage-les-pauls/213605-jimi-hendrixs-1955-les-paul-custom.html

:hide:

Oranjeaap
22 augustus 2012, 21:22
Echt een super idee dit man. Die 5 veren is echt het beste idee ooit, waarom heeft niemand dat eerder bedacht?

Gilmour-strat
22 augustus 2012, 21:24
Zit die jongen niet zo af te zeiken zeg!

Hendriks
22 augustus 2012, 21:29
Zit die jongen niet zo af te zeiken zeg!

Waarom niet? Trouwens "de" Hendrix strat is OW Woodstock strat.

nickofzo
22 augustus 2012, 21:30
ik slijt mijn halsen altijd binnen 2 jaar.


Nu de vraag of je de rest van de gitaar aan de straatstenen kwijt zult raken.

bass blom
22 augustus 2012, 21:32
Zit die jongen niet zo af te zeiken zeg!

hahaa, emmers zeik, nee, vrachtwagens zijn nog niet voldoende :D


http://www.youtube.com/watch?v=hU_d0cHB3vw&t=6m46s

aan de andere kant verdient hij ook wel ergens een soort optimisme award ofzo :seriousf:

Luke-wannabe
22 augustus 2012, 21:42
Welke strat gaat het nu over dan? Is dat die zwarte met maple neck die -ie op het Isle of Wright festival bespeelde?
http://4.bp.blogspot.com/_VIavStkXdrQ/S57OhH3XDgI/AAAAAAAAAyo/58UcSHPdm8Q/s400/vlcsnap-00008.jpg

Tabula Rasa
22 augustus 2012, 21:44
Gaat het niet gewoon over die LP met Bigsby? En verward TS die met een strat?

Scarface
22 augustus 2012, 21:51
Dit is uhm.................

The Black Strat...........:sssh:

http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/Gilmour_1.jpg

Matthijs24
22 augustus 2012, 21:57
Moeilijk he, google......

http://4.bp.blogspot.com/-1u-7ct0vQ8E/TlI7haPughI/AAAAAAAABhg/HvuCsmf_lok/s1600/Jimi-Hendrix-strat.jpg

nickofzo
22 augustus 2012, 22:10
ik vind em alleen geen beauty ..

mikeyaxeman
22 augustus 2012, 22:10
Volgens mij bedoeld die idd de bovenstaande Strat.
Er stond ooit een interview met de vriendin (Monika Danneman) van Jimi in de gitarist over deze Strat.
Het is de laatst gitaar waar Jimi nog op gespeeld heeft op de avond voor zijn dood dus ook een belangrijk instrument.
Het was zijn favoriet samen met de witte "Woodstock" Strat in zijn laatste levensjaren.
Overigens stonden er foto's bij het interview waarop ook de groene tape was te zien waar de topicstarter het over heeft.
De gitaar is nu overigens in het bezit van Uli Jon Roth waar Monika Danneman later een relatie mee had.
Deze Strat is overigens ook te horen op de legendarische "Machine Gun" opname van het live album Band of Gypsys.

mikeyaxeman
22 augustus 2012, 22:13
Plaatje:

http://www.univibes.com/img/BlackStratpic2.jpg

Linkje:

http://www.stratcollector.com/newsdesk/archives/000108.html

De desbetreffende gitaar in actie:


http://www.youtube.com/watch?v=d9AaQQbvT4M

:rockon:

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:21
het zijn plannen, zoals wat willen de gitaristen. Het is gewoon om te kijken of echte Hendrix fans er interesse in hebben, en wat ze zouden willen betalen. Ik heb er zelf al een paar gebouwd, maar niet de Black Beauty. Die van mij is sunburst en heeft geen steenless steel en is dus al versleten =/ (ja binnen 2 jaar, vandaar dat ik dat er ook in doe) voor de rest blijft mijn sunburst altijd in toon zelf al speel ik machine gun of star sprangled banner. Ik wil gewoon echt een goeie kwalitatieve gitaar bouwen, niet die troep die fender maakt.
En ik wil dus weten wat mensen daar voor over hebben. In America willen mensen wel 2000 neerleggen, maar ik wil liever die gitaar laten zien en het een en ander uitleggen. En niet gewoon opsturen.

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:21
hahaha nee sorry dat is niet de gene die ik bedoel die daaronder is idd de black beauty

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:23
ja deze bedoel, als je goed kijkt zie je dat er brand sporen bij de headstock zitten (van zijn sigaret, en te lang doorspelen) en groene elektrische tape. Die maak ik dus na.

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:26
Ik ben ook van plan een website te maken, wil alleen eerst weten of er in nederland echte Hendrix fans zijn. Verkoop het natuurlijk liever in nederland zodat ik het kan laten zien en eventueel uitleg kan geven.

bass blom
22 augustus 2012, 22:26
maak hem, maak keigoeie foto's en clips en zet hem op ebay :ok:

Sinner1980
22 augustus 2012, 22:27
Die troep die Fender maakt???
Dude...ga je mond spoelen!

Voor € 2000,- koop je practtisch al een custom shop en dat is geen troep, sterker nog: dat zijn vaak topgitaren.

"Steenless" :D
Nog bedankt voor het maken van dit forum, ik vermaak me hier kostelijk!

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:29
Omdat huidige strats slecht zijn. (sorry Fender liefhebbers, maar de kwaliteit is er behoorlijk op achteruit gegaan) En dat met die veren, als je 5 veren plaats gaat je tremelo arm er aan. Als je er 5 slapere neemt en die er strak op zet blijft hij gewoon in tune. (althans ik kan spelen wat ik wil maar hoef zelden te stemmen)

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:31
nee costum shop is idd geen troep? maar maken zei de black beuty? ehm nee? Ooit nagedacht voor dat je iets zegt? Ik heb het toch over een REPLICA van de favoriete gitaar van Jimi Hendrix, niet over een gitaar. LEER LEZEN. Of haal een diploma.

geert1976
22 augustus 2012, 22:31
het zijn plannen, zoals wat willen de gitaristen. Het is gewoon om te kijken of echte Hendrix fans er interesse in hebben, en wat ze zouden willen betalen. Ik heb er zelf al een paar gebouwd, maar niet de Black Beauty. Die van mij is sunburst en heeft geen steenless steel en is dus al versleten =/ (ja binnen 2 jaar, vandaar dat ik dat er ook in doe) voor de rest blijft mijn sunburst altijd in toon zelf al speel ik machine gun of star sprangled banner. Ik wil gewoon echt een goeie kwalitatieve gitaar bouwen, niet die troep die fender maakt.
En ik wil dus weten wat mensen daar voor over hebben. In America willen mensen wel 2000 neerleggen, maar ik wil liever die gitaar laten zien en het een en ander uitleggen. En niet gewoon opsturen.

Gewaagde uitspraak.

Het ontstemmen van een strat verhelp je niet met 5 veren hoor, dat verhelp je meer met goede brugzadels, goede snaargeleiders, goede mechanieken en topkam.

Mede door de "vijf veren statement" twijfel ik nu al een beetje aan je kundigheid.
Ga je de halzen en body's zelf maken, of kopen bij een fabrikant, want in het laatste geval, spreek ik liever van assemblage dan van bouwen.

Welke hardware ga je gebruiken, welke elementen, potmeters waarden van de capitators.

mesaman
22 augustus 2012, 22:32
hendrix speelde toch op een WITTE strat?en soms op een gibson V model?

en speelde hij ook niet een keer in the experience?

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:34
Ben ik ook van plan, maar wil hem liever hier in Nederland verkopen. Zoiets neemt weken in beslag, dus dat verkoop ik veel liever gewoon aan degene die hem koopt, daarbij is dit ook gewoon een soort van poll om te vragen of Hendrix fans een echt goeie REPLICA van Jimi Hendrix favoriete gitaar zouden willen, en wat ze er voor over zouden hebben.

Scarface
22 augustus 2012, 22:34
Sinner1980,je bent me voor...... Die troep die Fender maakt !!!!!!! Ze maken ze pas 60 jaar ofzo..

En de huidige Strats zijn zeker niet slecht,ik denk zelfs dat ze een hoge standaard hebben zelfs de goedkope....

:mad:

bass blom
22 augustus 2012, 22:37
Ik heb het toch over een REPLICA van de favoriete gitaar van Jimi Hendrix, niet over een gitaar. LEER LEZEN. Of haal een diploma.

ah, het gaat dus om woondercoratief product?

geert1976
22 augustus 2012, 22:39
Omdat huidige strats slecht zijn. (sorry Fender liefhebbers, maar de kwaliteit is er behoorlijk op achteruit gegaan) En dat met die veren, als je 5 veren plaats gaat je tremelo arm er aan. Als je er 5 slapere neemt en die er strak op zet blijft hij gewoon in tune. (althans ik kan spelen wat ik wil maar hoef zelden te stemmen)

Wat een geleuter, de verenkam kun je verstellen met behulp van de 2 schroeven daarmee kun je de spanning van veren wijzigen.
Een gemiddelde Fender Rukker weet dit ook, omdat hele volksstammen deze verstellen om de brug iets los te laten komen van de body.

Gearjunkie
22 augustus 2012, 22:40
Punt is denk ik dat Hendrix niet een enorm hechte en lange band had met zijn gitaren. Ik denk dat ze voor hem zelf weinig bijzonder waren, maar gewoon een Stratje vanaf de plank bij oom Leo.




Een gemiddelde Fender Rukker weet dit ook...
Fender tremrukker bedoel je? ;)

Mr.Fingers
22 augustus 2012, 22:40
Waar komt de trussrod, en hoe breed wordt de skunkstripe?

geert1976
22 augustus 2012, 22:42
Punt is denk ik dat Hendrix niet een enorm hechte en lange band had met zijn gitaren. Ik denk dat ze voor hem zelf weinig bijzonder waren, maar gewoon een Stratje vanaf de plank bij oom Leo.

Touche Junkie:), Hendrix speelde op alles was 6 snaren had en als die geen plectrum had, gebruikte hij een ring die die even van zijn vinger afhaalde.

Room Full Off Mirrors, heefgt hij ingespeeld met een Flying V en als plectrum gebruikte hij een ring.

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:44
Element naar keus, sommige zeggen dat 69 custom shop de beste keus is. Andere Lindy Fralin. Plus dat met die veren, Jimi Hendrix had toch een fender brug en 5 veren en die bleef ook gewoon in toon. Dus ik snap die opmerking niet. De hals laat ik maken door een Custom Gitaar bedrijf, ik heb hier de link http://www.musikraft.com/index.php want daar kun je dus kiezen voor een 2 piece maple neck met maple fretboard in plaats van dat het een one piece maple neck is. Daardoor krijg je dus ook de truss rod aan de achterkant implaats van aan de voorkant. Verder draai ik de pickups om (dat betekent dat ik aardig wat houd moet verwijderen bij de body, daar ben ik dus ook ff mee bezig...) Maar dus even in het kort. In America of Japan worden geen goeie 68 replicas gemaakt. Die van Japan hebben HELE dune hals en zijn One Piece Maple. Dus ik moet eerst een 68 replica maken en dan ver Hendrixen.

Bedankt voor je vragen, je stelt tenminste nuttige vragen.

Scarface
22 augustus 2012, 22:44
Touche Junkie:), Hendrix speelde op alles was 6 snaren had en als die geen plectrum had, gebruikte hij een ring die die even van zijn vinger afhaalde.

Room Full Off Mirrors, heefgt hij ingespeeld met een Flying V en als plectrum gebruikte hij een ring.

en hij gebruikte ook zijn tanden...:cooler:

geert1976
22 augustus 2012, 22:45
Punt is denk ik dat Hendrix niet een enorm hechte en lange band had met zijn gitaren. Ik denk dat ze voor hem zelf weinig bijzonder waren, maar gewoon een Stratje vanaf de plank bij oom Leo.



Fender tremrukker bedoel je? ;)

oeps inderdaad, Fender Rukkers, doen het altijd aan de staaf;)

Mr.Fingers
22 augustus 2012, 22:45
Dus... Je laat gewoon alles door een ander bouwen, en draait het zelf dan ineen? Zo kan ik het ook :stop:

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:45
geen skunkstripe (dat bedoel ik dus ook met kwaliteit) het is geen compromis, dus de trussrod komt aan het einde.

Bedankt voor je vraag =)

barno
22 augustus 2012, 22:46
hey Topicstarter: post gewoon ff wat foto's, close ups, eventueel videoclips van de gitaren die je bouwt en vertel hoe je ze bouwt (ik mag hopen dat je ze bouwt en niet gewoon samenstelt toch?) en snoer al deze criticasters de mond. Ik denk dat er geen andere uitweg meer is uit deze forumcoaster :)

edit: en leg ook vlug even uit waarom de aanwezigheid van een skunk stripe zou wijzen op lage kwaliteit.

oei dit loopt fout...

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:47
ja maar dit is de Black Beauty, de enigeste gitaar die hendrix ooit een naam gaf, dit is trouwens ook de laatste gitaar die hendrix heeft aangeraakt.

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:51
Ik heb van alles gebouwd alleen voor me zelf, van daar dat ik beweer dat ik het kan. Maar waar het eigenlijk gewoon omgaat: ik wil de Black Beauty namaken en verkopen, en dus ook echt kwalitatief beter dan fender (niet fender custom shop, maar gewoon standaard Fender)

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:52
Ehm heb ik dat beweerd? Alleen de hals? Zodat je niet troep krijgt met Skunkstripe of een truss rod aan de voorkant.

Scarface
22 augustus 2012, 22:53
ja maar dit is de Black Beauty, de enigeste gitaar die hendrix ooit een naam gaf, dit is trouwens ook de laatste gitaar die hendrix heeft aangeraakt.

Ik snap het niet je praat over een replica en (Een replica is een nauwkeurig nagemaakte kopie van een voorwerp) dat doe jij dus niet...

Groet,
Marco

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:55
Ja? Ik maak het even makelijk. 3 veren is niet genoeg kracht (ja zelfs al doe je die schroeven helemaal in de body). 5 is te krachtige
5 minder sterke veren is gewoon perfect, hij blijft in toon. Wat je ook doet.

Sinner1980
22 augustus 2012, 22:56
nee costum shop is idd geen troep? maar maken zei de black beuty? ehm nee? Ooit nagedacht voor dat je iets zegt? Ik heb het toch over een REPLICA van de favoriete gitaar van Jimi Hendrix, niet over een gitaar. LEER LEZEN. Of haal een diploma.

Zegt een persoon die "steenless" schrijft...:D

De Fender CS maakt zo'n replica wel voor je. Je kunt daar immers dingen op maat bestellen en ja, ok, dan is dat wel wat duurder als € 2000,-

Dan heb je in ieder geval wel Fender en geen in elkaar geschroefde partscaster van één of andere praatjesmaker die hier een poging tot verkapte spam doet en daar keihard in faalt en per slot van rekening nog een grote bek heeft ook.

Met mijn diploma's zit het overigens goed, ik mag niet klagen;)

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:56
Ik zeg juist dat ik een Replica maak. Met brand sporen. Met groen tape.

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:57
hahahaha zwem diploma is niet wat ik bedoel meid.

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:58
HAHAHAHA ben je dom? Gast gebruik google ff

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 22:59
Yep dit is em

Matthijs24
22 augustus 2012, 23:02
Je hebt het over diploma's maar jij zegt hier de domste dingen. Forums die je maakt (....?), veel spelfouten, je reageert met allemaal losse berichten op berichten van anderen die toch onder elkaar komen te staan, hebt het over namaken van de black beauty terwijl je toch de losse onderdelen koopt (dat kunnen de meesten hier wel zelf doen als ze dat willen...) en inderdaad wat je zegt over Fender.... Moet jij niet over diploma's gaan beginnen hahahaha.

geert1976
22 augustus 2012, 23:02
Element naar keus, sommige zeggen dat 69 custom shop de beste keus is. Andere Lindy Fralin. Plus dat met die veren, Jimi Hendrix had toch een fender brug en 5 veren en die bleef ook gewoon in toon. Dus ik snap die opmerking niet. De hals laat ik maken door een Custom Gitaar bedrijf, ik heb hier de link http://www.musikraft.com/index.php want daar kun je dus kiezen voor een 2 piece maple neck met maple fretboard in plaats van dat het een one piece maple neck is. Daardoor krijg je dus ook de truss rod aan de achterkant implaats van aan de voorkant. Verder draai ik de pickups om (dat betekent dat ik aardig wat houd moet verwijderen bij de body, daar ben ik dus ook ff mee bezig...) Maar dus even in het kort. In America of Japan worden geen goeie 68 replicas gemaakt. Die van Japan hebben HELE dune hals en zijn One Piece Maple. Dus ik moet eerst een 68 replica maken en dan ver Hendrixen.

Bedankt voor je vragen, je stelt tenminste nuttige vragen.

Je assembleert dus eigenlijk gewoon, nadat je eerst lustig in de body hebt lopen hakken.
Niet iedereen vind een trussrod verstelling in de hiel fijn hoor, indien je deze moet verstellen, moet je eerst weer def hals losdraaien, trussrod bijstellen, hals weer erop draaien, gitaar stemmen, met eren beetje pech opnieuw intoneren en dan maar hopen dat je de juiste slag aan de trussrod hebt gegeven, anders kun je weer opnieuw beginnen.

Maar een skunkstripe betekend slechtere kwaliteit.

Wie garandeert trouwens dat de body's en halzen van Musikkraft beter zijn, dan die van Fender?

Scarface
22 augustus 2012, 23:02
Ik zeg juist dat ik een Replica maak. Met brand sporen. Met groen tape.

Hmmm,ik geef het op....................Ik denk je maakt iets wat er op lijkt geen replica want dat kan alleen met een echte Fender en de zelfde specs als die van Jimi......toch?

geert1976
22 augustus 2012, 23:06
Ja? Ik maak het even makelijk. 3 veren is niet genoeg kracht (ja zelfs al doe je die schroeven helemaal in de body). 5 is te krachtige
5 minder sterke veren is gewoon perfect, hij blijft in toon. Wat je ook doet.

Ik geef het op..

Blijf jij maar 5 veren erin frotten, als je dat fijn vind.....

geert1976
22 augustus 2012, 23:08
Hmmm,ik geef het op....................Ik denk je maakt iets wat er op lijkt geen replica want dat kan alleen met een echte Fender en de zelfde specs als die van Jimi......toch?

Voor een replica hoef je geen echte Fender te gebruiken, maar wel exact dezelfde specs en uiterlijk, dat dan weer wel..
Dat weet jij, dat weet ik, maar topicstarter ogenschijnlijk niet.

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 23:11
nee eigenlijk niet, replica houd gewoon in dat je dat product volledig namaakt. Een 1968 Stratocaster in zon staat word verkocht voor iets van 20.000, en dan heb je niet eens de groene tape =). Kort om wat ik doe is: Ik maak een strat identiek aan die van Jimi. Geen lelijke skunkstripe geen trussrod aan de voorkant. Gewoon echt zoals die van hem. Dat doe ik door middel van foto's, notities etc etc. Wat het namelijk is: de dag voor zijn dood zijn er foto's gemaakt van Jimi en de Black Beauty gitaar. Daar kun je dus precies zien hoe die gitaar er toen uitzag. Dat doe ik.

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 23:12
en wat stel jij dan voor?

Sinner1980
22 augustus 2012, 23:17
Maar goed, als commercieel econoom/marketeer ben ik nu toch wel benieuwd wat mensen over hebben voor zo'n "praatjescaster"...

Zijn er nog mensen die geraakt worden door deze onorthodoxe verkooptechniek? Begint de portemonnee al te branden? Hoeveel wilt men hiervoor betalen?

Ik bied een perfecte replica van mijn B zwemdiploma en een bos brandnetels voor de moeite.

geert1976
22 augustus 2012, 23:23
Maar goed, als commercieel econoom/marketeer ben ik nu toch wel benieuwd wat mensen over hebben voor zo'n "praatjescaster"...

Zijn er nog mensen die geraakt worden door deze onorthodoxe verkooptechniek? Begint de portemonnee al te branden? Hoeveel wilt men hiervoor betalen?

Ik bied een perfecte replica van mijn B zwemdiploma en een bos brandnetels voor de moeite.

Mijn portemennee jeukt totaal niet, mede omdat ik vermoed dat ik een betere in elkaar sleutel/assembleer voor minder centjes.

Als rechtshandige gitarist, zou ik dus een linkshandige strat kopen, die qua specs het dichtst in de buurt komt, of een linkshandige body en hals kopen met dezelfde specs en die opbouwen met de juiste hardware etc.

Hendrix speelde linkshandig op een rechtshandige gitaar, dus als rechtshandige moet je dus een linkshandige nemen (snappen we het allemaal nog?

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 23:24
Hahahahaha

Matthijs24
22 augustus 2012, 23:25
K lach lekker mee.

Scarface
22 augustus 2012, 23:26
Voor een replica hoef je geen echte Fender te gebruiken, maar wel exact dezelfde specs en uiterlijk, dat dan weer wel..
Dat weet jij, dat weet ik, maar topicstarter ogenschijnlijk niet.

Wat ik bedoel te zeggen is dat een Replica een exacte kopie is van het orgineel ze worden ntb gemaakt door de CS van Fender.En die hebben er al een gemaakt van Jimi,SRV,David Gilmour...enz,enz...

Dat weet jij,dat weet ik, maaaaar de.... niet of toch nee die van Jimi was een Olympic White en niet Zwart....

Hahahaha;)

geert1976
22 augustus 2012, 23:32
Wat ik bedoel te zeggen is dat een Replica een exacte kopie is van het orgineel ze worden ntb gemaakt door de CS van Fender.En die hebben er al een gemaakt van Jimi,SRV,David Gilmour...enz,enz...

Dat weet jij,dat weet ik, maaaaar de.... niet of toch nee die van Jimi was een Olympic White en niet Zwart....

Hahahaha;)

Zo kun je het inderdaad ook stellen;)

En ik ben ook met je eens dat de OW Strat van Jimi door velen wordt gezien als de Jimi Strat

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 23:34
Dit is gewoon echt zo dom, gewoon omdat een paar mensen domme/overbodige vragen stelde mede omdat zij nog niet in staat zijn nederlands te lezen, draait het uit op een discussie over mijn fouten. IK STEL EEN SIMPELE VRAAG: ZIJN ER MENSEN DIE GEINTERESSEERT ZIJN IN EEN BLACK BEUATY REPLICA VAN TOP KWALITEIT. ZOJA DAN MAAK IK ER 1 EN LAAT HEM HIER ZIEN. IS DAT ZO MOEILIJK OM DAT UIT MIJN VERHAAL TE HALEN? Waarom gelijk zo doen? Als je vragen hebt over hoe ik het aanpak. Best, prima, beter zelfs. Maar niet gelijk van die domme Nick en Simon opmerkingen waar ik niks aan heb. Ik vraag gewoon om advies niet om niet relevante informatie.

.

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 23:36
Weet ik, maar het is dus ook bedoelt voor echte Hendrix fans, die dat dus weten.

Matthijs24
22 augustus 2012, 23:37
Je vraagt om advies maar niet om relevante informatie? Wat is dat nou weer voor zin? En wat zijn in hemelsnaam Nick & Simon opmerkingen? En wij moeten lezen? Als jij leert schrijven misschien... Jij kon wat duidelijker zijn, dan had je andere antwoorden gekregen. Jij bent degene die onbeleefd werd hoor...

arcane
22 augustus 2012, 23:39
Ah, eindelijk weer een soap-topic. Op je vraag of er interesse is: mocht er interesse geweest zijn denk ik dat je potentiële afnemers wel afgeschrikt hebt.

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 23:40
-.- dit bedoel ik, ik begon niet. Als je het forum had gelezen zou je dat weten. Dit is gewoon exact wat ik bedoel.

geert1976
22 augustus 2012, 23:40
Dit is gewoon echt zo dom, gewoon omdat een paar mensen domme/overbodige vragen stelde mede omdat zij nog niet in staat zijn nederlands te lezen, draait het uit op een discussie over mijn fouten. IK STEL EEN SIMPELE VRAAG: ZIJN ER MENSEN DIE GEINTERESSEERT ZIJN IN EEN BLACK BEUATY REPLICA VAN TOP KWALITEIT. ZOJA DAN MAAK IK ER 1 EN LAAT HEM HIER ZIEN. IS DAT ZO MOEILIJK OM DAT UIT MIJN VERHAAL TE HALEN? Waarom gelijk zo doen? Als je vragen hebt over hoe ik het aanpak. Best, prima, beter zelfs. Maar niet gelijk van die domme Nick en Simon opmerkingen waar ik niks aan heb. Ik vraag gewoon om advies niet om niet relevante informatie.

.

Ik spreek liever van PickinSimon, maar das een andere discussie (ik moet altijd braken als ik die gasten hoor)

Je lokt het zelf uit met je uispraken met nogal pocherich gedrag en dan gooi je ook nog een aantal quote's neer, waarvan ik en misschien ook wel anderen toch ernstig gaan twijfelen aan je capaciteiten.
EN.. jij bouwt niet, jij assembleert.

Als ik een exacte kopie/replica wil en geen Fender en ik zie het zelf niet zitten om deze te ASSEMBLEREN, ga ik wel naar Oigun of Barno, die geven mij toch iets meer vertrouwen

Matthijs24
22 augustus 2012, 23:40
Het hele forum?...

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 23:41
boeie ik ga me best niet doen voor een stelletje laagbegaafden...

mikeyaxeman
22 augustus 2012, 23:42
Je kunt er beter een pot bier en een zak chips bij pakken...
Wat een topic weer. :seriousf:

MichaelSS
22 augustus 2012, 23:43
Mwuhahahahahahahahah

Heerlijk dit. Dit gaat heeeeuuuulllllll veel "berispingen" opleveren van Dhr. Bertmen of hoe die ook maar heet. Ik kreeg hem al bij het afwijken van 2 woorden in een ander topic.

Ik heb wel even gelachen. Dit neigt een beetje naar Proguitar89 praktijken. Toevallig een ander account onder een andere naam?

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 23:43
dank u dank u

De V
22 augustus 2012, 23:44
Ik stel voor dat je je eigen post eens op een objectieve manier terug leest en nog eens goed nadenkt over je plan.
Zou jij een gitaar bestellen bij iemand die allemaal mooie plannen en praatjes heeft, maar van wie je nog nooit een zelfgebouwde gitaar hebt gezien, laat staan dat je ooit van hem hebt gehoord?!
Als jij je eigen post leest, vind je dan dat je blijk geeft van voldoende kennis en kunde om een exacte replica te maken naar wens van een klant? (wat sowieso al behoorlijk tegenstrijdig is)

Ik denk dat het vrij overbodig is om je vraag te beantwoorden.
Je zal er zelf ook wel achter zijn dat er weinig animo is.

Gitaren bouwen is leuk om te doen en daar moet je vooral mee door blijven gaan, maar om het commercieel goed te doen moet je gewoon echt heel goed zijn en ik vind niet dat je dat uitstraalt door wat je zegt in je posts.

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 23:46
snap ik, en ja pikenpiemel maken mij ook misselijk, met name omdat het simpele muziek is (vandaar de opmerking nick en simon opmerking) omdat het van die simpele ondoordachte opmerkingen zijn

HUESSEN
22 augustus 2012, 23:49
boeie ik ga me best niet doen voor een stelletje laagbegaafden...

Is dit Orpheo die een Marmot strat inmekaar gaat flatsen???

Scarface
22 augustus 2012, 23:52
@ The Black Beauty Project, Als je nu zegt ik bouw een gitaar die beter is qua sound en afwerking als een Fender Stratocaster,en dan leg je voor jezelf de lat al hoog. En daarbij is hij afgeleid van de Black Strat van Jimi. Dan ben je duidelijk... en krijg je geen rare vragen en of opmerkingen,hoog uit dat dit forum niet gebruikt mag worden voor de verkoop.

Groet,en welterusten ik ga naar jimi luisteren en mijn vrouw vervelen...

geert1976
22 augustus 2012, 23:53
Is dit Orpheo die een Marmot strat inmekaar gaat flatsen???

Oh Chist dit is lachen.

Over Orpheo kun je heel veel zeggen en ik ben het vaak niet met hem eens, maar die komt tenminste met onderbouwde stellingen en die kan zijn aanpak ook wel verdedigen, maar TS gedraagd zich in mijn ogen als een losgeslagen projectiel.

The Black Beauty Project
22 augustus 2012, 23:58
Snap ik snap ik... maar het komt gewoon om dat de meeste gelijk met een rot reactie beginnen terwijl ik eigenlijk alleen vraag of mensen daar interesse in zouden hebben... dat vraag ik gewoon. Ik vraag niet om een preek over veren... Ik vroeg het me gewoon af, al mijn zelfgebouwde/gecustomizede gitaren zijn zo goed gelukt, ik wou er gewoon iets meedoen. Ik weet elk detail over die gitaar...

Dank voor je comment.

The Black Beauty Project
23 augustus 2012, 00:00
oke, bedankt.

Mr.Fingers
23 augustus 2012, 00:03
Elk detail? ja? Dan ga ik je eens even uithoren

ash of alder body?
nailholes?
paintstick?
grootte van de bushings van de tuners?
dikte van de headstock?
onderlaag van de laklaag?
polyesterlak, nitrolak, 2K lak?
transparante toplaag op het zwart?
slagplaatmateriaal?
afschuining slagplaat?
hoeveel gaten voor de freesmallen?
afschuining voor de jackcup?
aardedraad wordt waar bevestigd?
...


serienummer en dergelijke kun je wel opzoeken, maar hoe zit het met de nekstempel...

MichaelSS
23 augustus 2012, 00:03
Snap ik snap ik... maar het komt gewoon om dat de meeste gelijk met een rot reactie beginnen terwijl ik eigenlijk alleen vraag of mensen daar interesse in zouden hebben... dat vraag ik gewoon. Ik vraag niet om een preek over veren... Ik vroeg het me gewoon af, al mijn zelfgebouwde/gecustomizede gitaren zijn zo goed gelukt, ik wou er gewoon iets meedoen. Ik weet elk detail over die gitaar...

Dank voor je comment.

De grootste valkuil van dit forum is om te happen. Geloof mij, ik ken de klappen van de zweep. Maar nu ben ik senioooorrrr jij bent nog junioooorrrrrr

Oranjeaap
23 augustus 2012, 00:03
boeie ik ga me best niet doen voor een stelletje laagbegaafden...

Gast, je hebt hier nog geen enkele zin neergezet die geen spelfout bevat. Voordat je ons laagbegaafden noemt kun je misschien beter eerst eens naar je zelf kijken.
Ik vind het leuk dat je een replica wil maken van de Hendrix stratocaster. Maar ga het dan niet hoge kwaliteit noemen terwijl je met je posts hier al laat blijken dat je er eigenlijk nul komma nul verstand van hebt.

The Black Beauty Project
23 augustus 2012, 00:06
zucht, lees.

geert1976
23 augustus 2012, 00:06
Elk detail? ja? Dan ga ik je eens even uithoren

ash of alder body?
nailholes?
paintstick?
grootte van de bushings van de tuners?
dikte van de headstock?
onderlaag van de laklaag?
polyesterlak, nitrolak, 2K lak?
transparante toplaag op het zwart?
slagplaatmateriaal?
afschuining slagplaat?
hoeveel gaten voor de freesmallen?
afschuining voor de jackcup?
aardedraad wordt waar bevestigd?
...


serienummer en dergelijke kun je wel opzoeken, maar hoe zit het met de nekstempel...

Like a Bat out of Hellgium;)

TS, you just woke Mr. Fingers....

The Black Beauty Project
23 augustus 2012, 00:07
hahaha ik merk het ja... Lijkt wel The Roast

Mr.Fingers
23 augustus 2012, 00:08
Ik wacht... kom... als je al die dingen van de hendrix-strat weet, dan verwacht ik toch binnen de 5 minuten antwoord... Googlen is lame!

zoon van Piet
23 augustus 2012, 00:09
Nou,ik heb weer genoten, jongens.. :)
Zo'n forum trekt soms rare gasten aan, he?

Maar ik ga maar eens naar bed. Want ik weet na tien paginas nog niet of ie nou gespiegeld wordt ( linksom voor rechtshandigen, dus) of niet.
Dat lijkt mij namelijk vrij essentieel voor een Replica Hendrix Strat. In ieder geval belangrijker dan dat ie zwart is..

Truste!

Rizz
23 augustus 2012, 00:12
hahaha ik merk het ja... Lijkt wel The Roast

Geweldig dit... :seriousf: lach me nen kriek!

@TBBP, gebruik ajb de met citaat reageren knop, weten wij ook waar en op wie je reageert..

Desalniettemin wens ik je heel veel succes met de gitaar en Mr. Fingers.. :D En de rest van het forum natuurlijk

Scarface
23 augustus 2012, 00:12
Ik wacht... kom... als je al die dingen van de hendrix-strat weet, dan verwacht ik toch binnen de 5 minuten antwoord... Googlen is lame!

1980 Hendrix Stratocaster
1980 Hendrix Stratocaster: Story of prototype #1
1991 Fender Custom Shop '67 Reissue Stratocaster
1997 Fender Custom Shop Monterey Stratocaster
1997 Hendrix Tribute Stratocaster
1998 Hendrix Voodoo Stratocaster
2000 '68 Reverse Headstock Stratocaster
2002 Woodstock Clone

Welke wil je hebben???;)

bass blom
23 augustus 2012, 00:13
zelden zo een wonderbaarlijke hoeveelheid compleet kansloze eigenwijsheid gezien, petje af meneer bbproject :dontgeti:

Oranjeaap
23 augustus 2012, 00:13
Want ik weet na tien paginas nog niet of ie nou gespiegeld wordt ( linksom voor rechtshandigen, dus) of niet.
Dat lijkt mij namelijk vrij essentieel voor een Replica Hendrix Strat. In ieder geval belangrijker dan dat ie zwart is..

Truste!

Ik was al bang dat ik de enige was

Oranjeaap
23 augustus 2012, 00:14
Welke wil je hebben???;)

De echte natuurlijk! Die met die groene tape!

Scarface
23 augustus 2012, 00:16
De echte natuurlijk! Die met die groene tape!

Ja die tape, even zoeken volgens mij in de la....

MichaelSS
23 augustus 2012, 00:16
De echte natuurlijk! Die met die groene tape!

Meppel? Chiilll. Oosterboer?

Mr.Fingers
23 augustus 2012, 00:18
Ik wacht... kom... als je al die dingen van de hendrix-strat weet, dan verwacht ik toch binnen de 5 minuten antwoord... Googlen is lame!

En de tijd is om: FAIL!

Trouwens, niet vergeten voor de hendrix hersnaringsmethode (http://img.photobucket.com/albums/v514/lordcliffton/guitmoticreverb.jpg) te gebruiken, erg belangrijk voor de Voodoo Chile sprankel!

The Black Beauty Project
23 augustus 2012, 00:20
1. Alder.
2. F
3. linker gat.
4. Het zijn Fender F tuners (altijd het zelfde gebleven).
5. U schaped neck vrij dik. Normale dikte.
6. Geen.
7. Nitrolak. Hals cellulose lak behalve bij de decal daar zit Polyesterlak (vandaar dat het daar vaak snel verkleurd.
8. 3 laags. 1wit 2 zwart 3 wit.
9. 45 graden.
10. 11 voor de slagplaat. 2 voor de 5 wayswitch. en 6 voor de backplate (die er niet op zit...)
11. dat is voor telecasters... -.-
12. zucht meen je dat? vlak bij de veren op de veer houder.

nog iets miss?

Mr.Fingers
23 augustus 2012, 00:24
2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 & 12 zijn fout... Ga maar terug naar de tekentafel ;)

The Black Beauty Project
23 augustus 2012, 00:25
hahahaha dat jij dat doet snap ik ja.

barno
23 augustus 2012, 00:26
Zou het geen forumprank zijn van Oigun? :)

The Black Beauty Project
23 augustus 2012, 00:26
hahahahahaha

The Black Beauty Project
23 augustus 2012, 00:28
Kun je kiezen, als daar behoefde aan is. (wat ik dus doe is mijn pickups andersom in zetten, dat betekend wel dat je wat hout moet weg halen, maar dan heb je wel die klank.

geert1976
23 augustus 2012, 00:31
En de tijd is om: FAIL!

Trouwens, niet vergeten voor de hendrix hersnaringsmethode (http://img.photobucket.com/albums/v514/lordcliffton/guitmoticreverb.jpg) te gebruiken, erg belangrijk voor de Voodoo Chile sprankel!

Geniaal hahaha

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/guitmoticreverb.jpg

Mr.Fingers
23 augustus 2012, 00:32
Zou het geen forumprank zijn van Oigun? :)

Ik hoop het, al bemerk ik een Vlaamse vocabulaire in TBSP z'n posts...

Scarface
23 augustus 2012, 00:33
Geniaal hahaha

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/guitmoticreverb.jpg

Dit is echt humor.........................

barno
23 augustus 2012, 00:34
Ik hoop het, al bemerk ik een Vlaamse vocabulaire in TBSP z'n posts...

onderschat lepe Oi niet hé! :)

Oranjeaap
23 augustus 2012, 00:35
Meppel? Chiilll. Oosterboer?

Nee, stationsweg naast de schouwburg.



Trouwens, niet vergeten voor de hendrix hersnaringsmethode (http://img.photobucket.com/albums/v514/lordcliffton/guitmoticreverb.jpg) te gebruiken, erg belangrijk voor de Voodoo Chile sprankel!

Wat gebeurt er als je de snaren er zo in doet? Ziet er wel geinig uit iig

SBe
23 augustus 2012, 00:38
@ the black Beauty project:
Maak uw perfecte replica en laat ons allen genieten met het volgen van het bouwproces, zo bewijs je wat je waard bent en kan je hier met wat geluk een koper vinden.

Ps: heb een 60's CS strat en een Rebelrelic strat, beide met drie veren en beide blijven zeer lang in tune, denk dat je je hier wat blind op staart. Maar heu... Meningen verschillen hé.

geert1976
23 augustus 2012, 00:39
Nee, stationsweg naast de schouwburg.



Wat gebeurt er als je de snaren er zo in doet? Ziet er wel geinig uit iig

Had jij niet een 70's Stratje?, effe proberen zeg ik maar zo:D

geert1976
23 augustus 2012, 00:41
@ the black Beauty project:
Maak uw perfecte replica en laat ons allen genieten met het volgen van het bouwproces, zo bewijs je wat je waard bent en kan je hier met wat geluk een koper vinden.

Ps: heb een 60's CS strat en een Rebelrelic strat, beide met drie veren en beide blijven zeer lang in tune, denk dat je je hier wat blind op staart. Maar heu... Meningen verschillen hé.

Misschien verkopen via Tell Sell of Tommy's Teleshopping,

De Stratjes die ik heb gehad, hadden ook allemaal gewoon drie veren, werkte prima

Oranjeaap
23 augustus 2012, 00:41
Had
Dat is correct.

Het lijkt mij dat de snaren breken na 5 minuten spelen.

The Black Beauty Project
23 augustus 2012, 00:42
Ik merk gewoon dat 5 lichtere veren er voor zorgen dat hij bij mij dan gewoon in tune blijft. Heb een heletijd loopen kloote om de goeie afstelling te vinden, en dit is denk ik gewoon het beste.

Scarface
23 augustus 2012, 00:46
Jimi Hendrix Black Guitar
Model Number: 010-6602 (011-6602)
Body: Right-handed Alder Body
Neck: One-piece Maple
Fingerboard: Separate Laminated Maple (9.5" radius)
Scale Length: 25.5" (648 mm)
No. of Frets: 21 Medium-jumbo
Width @ Nut: 1.650" (42 mm)
Machine Heads: Fender/Schaller® Vintage "F"
Pickups: 3 Vintage-style Alnico Magnet Single-coil with Reverse-Staggered Pole Pieces
Pickup Switching: 5-way
Controls: Master Volume, Tone (neck), Tone (mid)
Pickguard: 3-ply white (W/B/W)
Bridge: "Original" Synchronized Tremolo
Unique Features: Reverse-angled Bridge Pickup; Reversed, Large '60s Headstock with "transition" Logo Decal
Strings: Fender Nickel Plated Steel .009, .011, .016, .026, .036, .046
Accessories: Hardshell Case; Strap; Cable; Saddle Height Adjustment Wrench pn# 0018531000 (.050" hex)

Hij is er al.....nou ja bijna dan

barno
23 augustus 2012, 00:57
Ik merk gewoon dat 5 lichtere veren er voor zorgen dat hij bij mij dan gewoon in tune blijft. Heb een heletijd loopen kloote om de goeie afstelling te vinden, en dit is denk ik gewoon het beste.


blackbeauty, dat verenverhaal is baarlijke nonsens, for starters, het behoort tot de afstelling van de gitaar, en die gebeurt in functie van de klant en kan dus verschillend zijn. Er van uitgaan dat jouw ideale afstelling dat ook is voor een ander is ... how shall I put it gently... onverstandig...

Misery Signals
23 augustus 2012, 01:18
Een topic starten om reclame te maken over interesse in een gitaar die nog nooit is nagemaakt... En dan afkomen met de hals die al op een ander wordt gemaakt.

Sorry maar dit is gewoon ronduit belachelijk man. Dus je hebt eigenlijk geen bal techniek in je poten om een gitaar te bouwen maar je wil wel voor anderen ergens een gitaar in bouwpakket bestellen en ze dan afwerken volgens fotootjes die je gezien hebt op internet?

Ik weet een goed idee. Je maakt die gitaar gewoon, introduceert ze ons voor 1500 Euro en per fout van het origineel gaat er 100 Euro af...

MS

spirit
23 augustus 2012, 06:45
Zoooooow, net even alle 13 pagina's doorgespit en ik heb het antwoord waar BlackB op zit te wachten.

Je vraagt of er interesse is in een replica door jouw gebouwd? Lees de reacties man, het is toch wel duidelijk dat er 0,0% interesse is :stop:

Als we een goede replica willen gaan we wel naar pirateplanet (of hoe heet die zaak ook al weer?), die kwam met een soortgelijk idee als jou, en die hebben we ook uitgekotst. (zoek het topic maar).

Maar wat andere ook al postte, laat eens wat zien wat je tot nu toe gebouwd hebt, of ben je degene die laast vroeg wat je voor een zelfbouw kon vragen, er al enkele gemaakt had, maar er geen foto's van had. Ook nooit meer iets van gehoord trouwens. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?150980-zelfbouw-gitaar-verkopen-prijszetting

Ijselrobo 07
23 augustus 2012, 07:32
Ik zou er best €100 honderd voor betalen.. dan heb ik een 2e Fender Black Beauty :hide:

Edit: oh.. laat maar, ik kan ook ff zelf wat onderdelen en tape van internet af halen en in elkaar zetten... ik bedoel.. we hebben allemaal wel thuis een schroevendraaier liggen?

macwilliams
23 augustus 2012, 07:41
Ik heb wel interesse mits hij door jimi zelf gesigneerd is.

Ijselrobo 07
23 augustus 2012, 07:56
of met een EXACTE REPLICA van jimi's handtekening? :D


:hide:

Mitch
23 augustus 2012, 08:33
Ik heb geen tijd om het hele topic door te lezen, maar ik neem aan dat Almar en Bert nog niet online zijn geweest. Voorlopig slotje, de afhandeling van deze slechte poging tot spam laat ik verder aan hun.