PDA

View Full Version : Gibson Headstock



Jurian95
22 augustus 2012, 16:48
Beste gitaristen,

Ik speel sinds 3 jaar elektrisch gitaar. Ik ben in het bezit van een Line 6 Variax 600 (unieke paint). Deze gitaar bevat rond de 30 verschillende gitaar sounds. van Fender tot een Gretsch.
Het is een hele fijne gitaar maar een nadeel is dat er een voedingskastje bij zit en je deze bij de repetitie van de band steeds moet meenemen en je hebt een extra stereo kabel nodig.

Daarom heb ik besloten om een 2de gitaar erbij te kopen om alleen maar te hoeven inpluggen en spelen. Daarom heb ik een paar dagen geleden een Jazz gitaar gekocht, van het merk MPM (2dehands). Deze klinkt voor de prijs waarvoor ik heb heb aangeschaft echt super. Echter wil ik deze een beetje custom maken en heb aan jullie twee vragen.

1. Zou heb mogelijk zijn dat ik er nieuwe headstock erop kan zetten? Je ziet ze veel op ebay voor rond de 20 euro. zou je die er zelf op kunnen zetten of moet je zoiets door een gitaarwinkel laten doen?

http://www.ebay.com/itm/Gibson-Les-Paul-Custom-Headstock-Veneer-Decal-/271038608785?pt=UK_Guitar_Accessories&hash=item3f1b28f591#ht_500wt_1414

2. Ik ben ook opzoek naar een goedkope 'looke a like' Bigsby tremelo? worden deze nep aangeboden? Zo ja waar of weten jullie tremelo`s van een ander merk?

Gearjunkie
22 augustus 2012, 17:01
Doe maar niet.
Heb je een schuilkelder?

bass blom
22 augustus 2012, 17:06
http://i.imgur.com/zLF3b.gif

Hotpepper01
22 augustus 2012, 17:06
Jurian,

Welkom op het forum.

Een nieuwe headstock maakt je jazzbak natuurlijk geen Gibson. Het is een hoop werk, kost geld en je gitaar wordt er geen haar beter van. Bovendien hebben de meesten hier er een hekel aan als gitaren te koop worden aangeboden als een echte Gibson of Fender. Het is "not done". Je moet je dus afvragen wat de meerwaarde is van zo'n headstock overlay.