PDA

View Full Version : Gibson Headstock



Jurian95
22 augustus 2012, 16:48
Beste gitaristen,

Ik speel sinds 3 jaar elektrisch gitaar. Ik ben in het bezit van een Line 6 Variax 600 (unieke paint). Deze gitaar bevat rond de 30 verschillende gitaar sounds. van Fender tot een Gretsch.
Het is een hele fijne gitaar maar een nadeel is dat er een voedingskastje bij zit en je deze bij de repetitie van de band steeds moet meenemen en je hebt een extra stereo kabel nodig.

Daarom heb ik besloten om een 2de gitaar erbij te kopen om alleen maar te hoeven inpluggen en spelen. Daarom heb ik een paar dagen geleden een Jazz gitaar gekocht, van het merk MPM (2dehands). Deze klinkt voor de prijs waarvoor ik heb heb aangeschaft echt super. Echter wil ik deze een beetje custom maken en heb aan jullie twee vragen.

1. Zou heb mogelijk zijn dat ik er nieuwe headstock erop kan zetten? Je ziet ze veel op ebay voor rond de 20 euro. zou je die er zelf op kunnen zetten of moet je zoiets door een gitaarwinkel laten doen?

http://www.ebay.com/itm/Gibson-Les-Paul-Custom-Headstock-Veneer-Decal-/271038608785?pt=UK_Guitar_Accessories&hash=item3f1b28f591#ht_500wt_1414

2. Ik ben ook opzoek naar een goedkope 'looke a like' Bigsby tremelo? worden deze nep aangeboden? Zo ja waar of weten jullie tremelo`s van een ander merk?

Gearjunkie
22 augustus 2012, 17:01
Doe maar niet.
Heb je een schuilkelder?

bass blom
22 augustus 2012, 17:06
http://i.imgur.com/zLF3b.gif

Hotpepper01
22 augustus 2012, 17:06
Jurian,

Welkom op het forum.

Een nieuwe headstock maakt je jazzbak natuurlijk geen Gibson. Het is een hoop werk, kost geld en je gitaar wordt er geen haar beter van. Bovendien hebben de meesten hier er een hekel aan als gitaren te koop worden aangeboden als een echte Gibson of Fender. Het is "not done". Je moet je dus afvragen wat de meerwaarde is van zo'n headstock overlay.

Vwb de bigsby kun je ook kijken voor een gebruikte. Die worden ook wel aangeboden op Ebay. Er bestaan imitaties, maar die zijn naar verluid niet zo goed van constructie.

Jurian95
22 augustus 2012, 17:14
Bedankt voor je snelle reactie! Ik ben niet van plan om hem dan te koop aan te bieden als een Gibson, maar het leek me wel een leuk idee om `m er uit te laten zien als een Gibson ;)
Ik heb ook horen zeggen dat je bij sommige soorten van zo`n tremelo`s dat je dan in de gitaar moet boren om hem er in te zetten, is dat waar?

Jurian95
22 augustus 2012, 17:15
haha :P hoezo schuilkelder??

The Unforgiven
22 augustus 2012, 17:20
haha :P hoezo schuilkelder??

Een gitaar op een Gibson laten lijken, neppe hardware...

JohnLord
22 augustus 2012, 17:24
Ach laat het hem lekker zelf weten. De gitaar zal nimmer en te nooit als Gibson op de tweedehandsmarkt terechtkomen.

bat
22 augustus 2012, 17:26
haha :P hoezo schuilkelder??
Om de reden die Hotpepper al aangeeft: velen hier zijn niet zo gecharmeerd van dit soort stickerplakkerij. Niet om jou, maar om het feit dat het niet ondenkbaar is dat op tgemrijn je gitaar toch op de tweedehandsmarkt terecht komt en door een verkoper na jou met wat minder eerlijke bedoelingen (of domweg een gebrek aan kennis) wel als echte Gibson wordt aangeboden, met bijbehorende prijs. Beetje jammer als daar dan ook nog iemand in trapt en achteraf pas begrijpt dat ie vele tevele heeft betaald.

Maar goed, dat is iets wat nu nog helemaal niet aan de orde is.

Gat het je om het logo, of wil je de hele kop als vorm meer op een Giobson laten lijken (en doet ie dat nu nog niet)? De link naar eBay is alleen de fineer natuurlijk (die je op de voorkant van de kop lijmt), niet een hele kop, maar ik ga ervan uit dat je dat al wist. Voor het geval dat je dat niet wist: je kunt niet "zomaar" de kop vervangen, je zult de kop die er nu op zit qua vorm moeten aanpassen. Daar komt zagen, boren, mogelijk ook lijmen, lakken etcetera aan te pas. Dat is zelf te doen en bij een niet al te dure kopie zelfs een leuke oefening, maar ook een uitdaging als je het voor de eerste keer gaat doen.

Jilles
22 augustus 2012, 17:26
nou nou, neppe hardware... Een bigsby achtige tremelo waar geen bigsby opstaat is gewoon een bigsby achtige tremelo van een ander merk. Gretsch gebruikt zelf ook geen ''echte bigsby's''. Je kunt ze denk ik wel op marktplaats vinden.

Oranjeaap
22 augustus 2012, 17:28
haha :P hoezo schuilkelder??

Omdat je onsympathieke reacties gaat krijgen omdat je je goedkope gitaar er wil laten uitzien als een Gibson.
Dat is een beetje het ultieme wannabe gehalte. Je gaat er niet beter door spelen, het gaat er niet beter door klinken, het blijft gewoon wat het is. Bovendien gaat het niet eens werken tenzij jou gitaar precies de zelfde vorm headstock heeft als dat ding op marktplaats. Gibson staat niet toe dat andere merken hun headstock dimensies gebruiken dus ik kan je zo al vertellen dat het nooit gaat passen.

Over die bigsby: Je kunt wel een Chinese bigsby kopen, zijn relatief goedkoop. Je kunt daarnaast een 'vibramate' kopen zodat je bigsby op je gitaar past zonder te boren. Maar aangezien je een onbekend merkt hebt is het de vraag of dat gaat passen. Het is toch een goedkope gitaar dus wat boeit het dat je misschien een paar gaatjes moet boren?

Jurian95
22 augustus 2012, 17:32
er zijn ook van die stikkers, maar dat gaat volgesmij niet passen omdat daar te weinig ruimte voor is? misschien een andere oplossing?

barno
22 augustus 2012, 17:37
De reden waarom mensen een goedkope gitaar willen uitrusten met wat gibson decals enz... is au fond om "stoer" over te komen. Moet er dan toch even bij melden dat de mensen die niks van gitaren kennen het geen ene reet kan schelen wat er op je headstock staat

en de mensen die er wel wat van kennen: tja daar kom je met zo 'n nepgeval erg belachelijk over...

maar als je het doet om enkel voor de spiegel te spelen: have a ball

Jurian95
22 augustus 2012, 17:38
ik bedoel dat je een stuk uit de gitaar moet boren? ik heb het alleen maar horen zeggen. en waar kun je chinese bigsby krijgen? hoeveel kost zoiets?

Oranjeaap
22 augustus 2012, 17:46
Nee voor een bigsby hoef je enkel wat kleine gaatjes te boren waar de bigsby aan de gitaar vast gemaakt wordt. Je hebt wel van die tremolos waarvoor er een stuk uit moet maar dat is voor metal gitaren en niet voor jazz

Jurian95
22 augustus 2012, 17:51
dat is in ieder geval al een meevaller. maar ze zijn wel erg duur. maakt alleen bigsby zo`n tremelo`s?

Gearjunkie
22 augustus 2012, 18:09
dat is in ieder geval al een meevaller. maar ze zijn wel erg duur. maakt alleen bigsby zo`n tremelo`s?

Zoals Oranjeaap zegt, een Chinese Bigsby. Naarmate Bigsby's goedkoper worden komt een 0 meer achter de type aanduiding. Bijvoorbeeld b5 is USA b50 ziet er hetzelfde uit maar is goedkoper. Duesenberg levert ook losse vibrato's.

Sinner1980
22 augustus 2012, 18:39
Fora zijn er natuurlijk om bepaalde vragen te beantwoorden; dat is logisch, leerzaam en leuk bovendien!

Maar soms denk ik wel eens...: GOOGLE!!!!

Een Bigsby is overigens erg cool, een Gibson headstock 'faken' niet en volstrekt overbodig

D3nnis
22 augustus 2012, 19:29
Toch zou ik het best grappig vinden om het Gibson logo op een Fender kop te zetten..

Jurian95
22 augustus 2012, 19:36
dan zou je echt een BAAS zijn!! haha

B-stone
22 augustus 2012, 19:55
gaat dat gelijk op je headstock passen denk je? of moet je extra hout aan je headstock gaan lijmen?

nep bigsby is niet bevorderlijk voor je sound... en stemvastheid.

ik zou over beide nog een nachtje slapen ;)

barno
22 augustus 2012, 20:29
gaat dat gelijk op je headstock passen denk je? of moet je extra hout aan je headstock gaan lijmen?

nep bigsby is niet bevorderlijk voor je sound... en stemvastheid.

ik zou over beide nog een nachtje slapen ;)

dat moeten we even nuanceren: een bigsby (trouwens niet veel verschil tussen usa en licensed, is mijn ervaring) verandert de sound, voor de ene ten goede, een ander zal het mss minder vinden. bij een (semi) hollow bv, krijg je een pak meer sustain, maar verlies je wat holle klank.
En ik heb nog nooit stemproblemen gehad met mijn bigsby gitaren and if, dan lag het aan iets anders

B-stone
22 augustus 2012, 20:59
dat moeten we even nuanceren: een bigsby (trouwens niet veel verschil tussen usa en licensed, is mijn ervaring) verandert de sound, voor de ene ten goede, een ander zal het mss minder vinden. bij een (semi) hollow bv, krijg je een pak meer sustain, maar verlies je wat holle klank.
En ik heb nog nooit stemproblemen gehad met mijn bigsby gitaren and if, dan lag het aan iets anders

Ik had het eigenlijk ook meer over chineese kopie bigsbys. Maar even mijn twijfel uiten: jij zegt dus dat een es 335 met bigsby meer sustain heeft als met vaste brug en tailpiece? Sustain hangt toch voornamelijk af van de brug ipv het brugstuk?

barno
22 augustus 2012, 21:21
Ik had het eigenlijk ook meer over chineese kopie bigsbys. Maar even mijn twijfel uiten: jij zegt dus dat een es 335 met bigsby meer sustain heeft als met vaste brug en tailpiece? Sustain hangt toch voornamelijk af van de brug ipv het brugstuk?

Lijkt me logisch toch; een semi holle gitaar heeft minder massa (en sustain) dan een volle. toevoeging van bigsby is toevoeging van massa (die ook nog es in verbinding staat met de brug).

Jurian95
22 augustus 2012, 21:52
gaat dat gelijk op je headstock passen denk je? of moet je extra hout aan je headstock gaan lijmen?

nep bigsby is niet bevorderlijk voor je sound... en stemvastheid.

ik zou over beide nog een nachtje slapen ;)


nee dat gaat niet gelijk denkik net iets te weinig ruimte voor, dus wordt lijmen of t helemaal niet doen na alle af raders van jullie haha:P

en zoals barno al zegt lijkt het me ook niet dat je stemproblemen kunt krijgen. wel een fijn weetje is dat de gitaar anders kan gaan klinken. Bedankt!

Jurian95
22 augustus 2012, 21:59
Ik heb dit op Tradetang.com gevonden.

Wat denken jullie ervan? http://www.tradetang.com/for-sale/free-shipping-wholesale-Big-sby-Tremolo-gold-and-silver-hardware-electric-guitar/140624-2504152.html

geert1976
22 augustus 2012, 22:10
Ik heb dit op Tradetang.com gevonden.

Wat denken jullie ervan? http://www.tradetang.com/for-sale/free-shipping-wholesale-Big-sby-Tremolo-gold-and-silver-hardware-electric-guitar/140624-2504152.html

Je solliciteert nu echt naar pek en veren.

Is een site met neprommel, die in stoffige fabrieken in elkaar wordt gezet, waarschijnlijk door kindertjes, om de kostprijs van dit nepartikel laag te houden.

Jurian95
22 augustus 2012, 22:15
Je solliciteert nu echt naar pek en veren.

Is een site met neprommel, die in stoffige fabrieken in elkaar wordt gezet, waarschijnlijk door kindertjes, om de kostprijs van dit nepartikel laag te houden.


Er wordt tegen me gezegt dat ik eens voor een chinese bigsby moet kijken, dan vind ik iets vraag aan diegene die `t me adviseren en dan kom jij met zo`n achterlijk antwoord? Goed bezig jong!

Gearjunkie
22 augustus 2012, 22:20
Er wordt tegen me gezegt dat ik eens voor een chinese bigsby moet kijken, dan vind ik iets vraag aan diegene die `t me adviseren en dan kom jij met zo`n achterlijk antwoord? Goed bezig jong!

Ze bedoelen dan ook een licensed by Bigsby. Deze zijn illegaal gekopieerd.
http://guitarsupplies.nl/index.php?item=bigsby_reg_-b70-licensed-b7-chrome&action=article&group_id=10000053&aid=1115&lang=NL

Zo achterlijk is Geert dus eigenlijk niet.

geert1976
22 augustus 2012, 22:21
Er wordt tegen me gezegt dat ik eens voor een chinese bigsby moet kijken, dan vind ik iets vraag aan diegene die `t me adviseren en dan kom jij met zo`n achterlijk antwoord? Goed bezig jong!

Ik wel, ik heb al een paar Gibsons.

Je roept dit soort reacties over jezelf af en oh ja, ik heb niet met je geknikkerd.
Wat jij moet doen is doorsparen voor een echte Gibson, of een Japanse kopie uit de 70er jaren, als je dan zo graag een openbookheadstock wilt hebben.

Daarnaast weet je van toeten nog blazen, dus blijf maar met je handen van je gitaar af, voordat je, de gitaar compleet verkloot.
Alleen een Bigsby erop donderen is vragen om problemen, jouw cheapass gitaar heeft waarschijnlijk een goedkope topkam en brug waardoor dat ding, met Bigsby al gaat ontstemmen als je er naar kijkt.

Ik heb al heel veel Bigsby's, Vibrola's ect. gemonteerd been there done that.

Weet je weleens hoe je dat ding moet uitlijnen?

Duhsjaak
22 augustus 2012, 22:27
Hi
Heb 40 jaar geleden mijn zelfgebouwde gitaar opgebouwd uit resthout, oude pickups inclusief Hilo's rechtstreeks uit een van de duurste Gretsches die toen te koop was* en een Bigsby voor een plank.

De Plank heeft het met de nodige minder subtiele behandelingen bijna 40 jaar uitgehouden; de Gretsch Pickups zijn vorig jaar ontmaskerd* als 2x bridge of 2x neck, bijna volmaakt gelijk als bewijs dat in 1967 een gitaar die drie maal je maand salaris (!!!) kostte ook maar lukraak in elkaar werd geflikkerd. Door Amerikanen dus, dus waarom alles uit de V.S. nu ineens heilig is verklaard? Ik vind het maar boeven.

Hoe verliefd ik ook nog altijd ben op mijn hilo's, ze zijn nog altijd in gebruik. Ik steek mijn hand in het vuur voor Bigsy dingen. Ook op een plank, zijn geld dubbel en dwars waard. En de Bigsby was by far het duurste onderdeel van de hele gitaar.

Ondanks dat alle metaalwerk van gelakt rood koper was etc. De bigsby kostte de helft van alles dat de hele gitaar kostte. En ik zou het zo weer doen.

Wil je Bat out of hell/metalgewijs je snaren helemaal platleggen? Koop dan geen Bisby. Zelfs niet voor weinig. Zelfs niet gratis. Wil je subtiele schakeringen in je toon? Dan ben je bij zo'n Bigsby aan het goede adres.

Een bevlogen betoog dat geen enkele wetenschappelijke onderbouwing biedt. Sorry. Maar muziek is nou eenmaal emotie. Gek hè?

Ik ben het met mijn B voorbeeld eens. Geen angst voor verlies aan sustain. Of wat dan ook.
Alleen verlies van poen. Maar dat is calculeerbaar.

Vriendelijke groet, Gus

Jurian95
22 augustus 2012, 22:41
Hi
Heb 40 jaar geleden mijn zelfgebouwde gitaar opgebouwd uit resthout, oude pickups inclusief Hilo's rechtstreeks uit een van de duurste Gretsches die toen te koop was* en een Bigsby voor een plank.

De Plank heeft het met de nodige minder subtiele behandelingen bijna 40 jaar uitgehouden; de Gretsch Pickups zijn vorig jaar ontmaskerd* als 2x bridge of 2x neck, bijna volmaakt gelijk als bewijs dat in 1967 een gitaar die drie maal je maand salaris (!!!) kostte ook maar lukraak in elkaar werd geflikkerd. Door Amerikanen dus, dus waarom alles uit de V.S. nu ineens heilig is verklaard? Ik vind het maar boeven.

Hoe verliefd ik ook nog altijd ben op mijn hilo's, ze zijn nog altijd in gebruik. Ik steek mijn hand in het vuur voor Bigsy dingen. Ook op een plank, zijn geld dubbel en dwars waard. En de Bigsby was by far het duurste onderdeel van de hele gitaar.

Ondanks dat alle metaalwerk van gelakt rood koper was etc. De bigsby kostte de helft van alles dat de hele gitaar kostte. En ik zou het zo weer doen.

Wil je Bat out of hell/metalgewijs je snaren helemaal platleggen? Koop dan geen Bisby. Zelfs niet voor weinig. Zelfs niet gratis. Wil je subtiele schakeringen in je toon? Dan ben je bij zo'n Bigsby aan het goede adres.

Een bevlogen betoog dat geen enkele wetenschappelijke onderbouwing biedt. Sorry. Maar muziek is nou eenmaal emotie. Gek hè?

Ik ben het met mijn B voorbeeld eens. Geen angst voor verlies aan sustain. Of wat dan ook.
Alleen verlies van poen. Maar dat is calculeerbaar.

Vriendelijke groet, Gus


dit vind ik nou een mooi antwoord :)

Jurian95
22 augustus 2012, 22:45
Ik wel, ik heb al een paar Gibsons.

Je roept dit soort reacties over jezelf af en oh ja, ik heb niet met je geknikkerd.
Wat jij moet doen is doorsparen voor een echte Gibson, of een Japanse kopie uit de 70er jaren, als je dan zo graag een openbookheadstock wilt hebben.

Daarnaast weet je van toeten nog blazen, dus blijf maar met je handen van je gitaar af, voordat je, de gitaar compleet verkloot.
Alleen een Bigsby erop donderen is vragen om problemen, jouw cheapass gitaar heeft waarschijnlijk een goedkope topkam en brug waardoor dat ding, met Bigsby al gaat ontstemmen als je er naar kijkt.

Ik heb al heel veel Bigsby's, Vibrola's ect. gemonteerd been there done that.

Weet je weleens hoe je dat ding moet uitlijnen?


sorry van mn botte antwoord van straks ;)

ik ben aan het onderzoeken of een bigsby geschikt is voor op mn gitaar. mijn gitaar klikt echt heel goed, maar de elementen zullen niet de duurste zijn. ik denk dat je gelijk hebt dat hij gaat ontstemmen omdat er dus goedkope elementen op zitten. zou ik dan moeten overwegen er nieuwe elementen in te zetten? en misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met uitlijnen? :$

geert1976
22 augustus 2012, 22:52
sorry van mn botte antwoord van straks ;)

ik ben aan het onderzoeken of een bigsby geschikt is voor op mn gitaar. mijn gitaar klikt echt heel goed, maar de elementen zullen niet de duurste zijn. ik denk dat je gelijk hebt dat hij gaat ontstemmen omdat er dus goedkope elementen op zitten. zou ik dan moeten overwegen er nieuwe elementen in te zetten? en misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met uitlijnen? :$

Excuus aanvaard:grouphug:

Met uitlijnen bedoel ik dat de Bigsby zo gemonteerd moet zijn dat de snaren vanaf de Bigsby in een rechte lijn naar de brug lopen, heb je dit niet, dan wordt die instabiel en ontsemt het als een gek, vooral in combinatie met een standaard tune-o-matic brug, die op jouw gitaar zit.

Ik weet niet wast je voor de gitaar betaald hebt, maar indien dit beneden de E 200,00 is, zou ik niet zomaar gaan investeren, want mocht je de gitaar ooit verkopen, ga je zwaar verlies draaien.

Waarom wil je trouwens een Bigsby, welke stylen speel je?

Jurian95
22 augustus 2012, 23:01
Excuus aanvaard:grouphug:

Met uitlijnen bedoel ik dat de Bigsby zo gemonteerd moet zijn dat de snaren vanaf de Bigsby in een rechte lijn naar de brug lopen, heb je dit niet, dan wordt die instabiel en ontsemt het als een gek, vooral in combinatie met een standaard tune-o-matic brug, die op jouw gitaar zit.

Ik weet niet wast je voor de gitaar betaald hebt, maar indien dit beneden de E 200,00 is, zou ik niet zomaar gaan investeren, want mocht je de gitaar ooit verkopen, ga je zwaar verlies draaien.


Waarom wil je trouwens een Bigsby, welke stylen speel je?


ik speel eigenlijk heel veel soorten muziek, op m`n line 6 variax 600 kun je al heel veel omdat er zoveel gitaren inzitten. veel muse/foo fighters/ etc.

met gitaarles ben ik ook veel met Robben Ford bezig, ik weet niet of je die kent? dat is meer funk/jazz. en een bigsby vind ik er heeeeeeeeeeeel vet uitzien :P

geert1976
22 augustus 2012, 23:16
ik speel eigenlijk heel veel soorten muziek, op m`n line 6 variax 600 kun je al heel veel omdat er zoveel gitaren inzitten. veel muse/foo fighters/ etc.

met gitaarles ben ik ook veel met Robben Ford bezig, ik weet niet of je die kent? dat is meer funk/jazz. en een bigsby vind ik er heeeeeeeeeeeel vet uitzien :P

Tja, ik ben geen fan van moddeling versterkers, voor effecten gebruik ik gewoon oude pedalen en qua versterkers buizenbakken.
Een Biogsby ziet er mooi uit maar alleen geschikt voor een vibrato, geen diving.

Bezint eer gij begint en spaar door voor, een goede ES 335 model of andere semi-hollow, gezien jouw muziekstijlen en laat daar indien nodig een Bigsby op zetten door een goede vakman, daar ga je namelijk op de lange termijn meer plezier van hebben.

Een Bigsby is mooi, maar ik heb een lichte voorkeur voor Vibrola's, hier een paar van mijn planken:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4202.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4129.jpg

Jurian95
22 augustus 2012, 23:20
Tja, ik ben geen fan van moddeling versterkers, voor effecten gebruik ik gewoon oude pedalen en qua versterkers buizenbakken.
Een Biogsby ziet er mooi uit maar alleen geschikt voor een vibrato, geen diving.

Bezint eer gij begint en spaar door voor, een goede ES 335 model of andere semi-hollow, gezien jouw muziekstijlen en laat daar indien nodig een Bigsby op zetten door een goede vakman, daar ga je namelijk op de lange termijn meer plezier van hebben.

Een Bigsby is mooi, maar ik heb een lichte voorkeur voor Vibrola's, hier een paar van mijn planken:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4202.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4129.jpg

egt heeeeeeele vetten gitaren:P bouw jijzelf je gitaren? ze zien er nogal custom uit :)

geert1976
22 augustus 2012, 23:29
egt heeeeeeele vetten gitaren:P bouw jijzelf je gitaren? ze zien er nogal custom uit :)

De eerste is een Gibson SG Melodymaker uit 1967 en de tweede is een Epiphone Olympic uit 1966 (gemaakt in Kalamazoo USA)

De gitaren zijn stokoud dus ze hebben nogal de nodige gebruikssporen en aan de SG is door de jaren hjeen het nodige gesleuteld.

Ik heb in sommige opzichten een aparte smaak, vandaar dat ik op gitaren speel waarvan sommigen de wenkbrauwen fronsen

Nog meer jaren 60:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4671.jpg

En bij deze wordt standaard een hernia meegeleverd..

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/009-50.jpg

Scarface
22 augustus 2012, 23:40
@ geert1976,

Dit is wel mijn smaak,en zeker qua versterking gaat er niets boven een buizen bak,ook niet op het gebied van audio...:rockon:

geert1976
22 augustus 2012, 23:47
@ geert1976,

Dit is wel mijn smaak,en zeker qua versterking gaat er niets boven een buizen bak,ook niet op het gebied van audio...:rockon:

Nou vooruit dan:

mijn 2 Ricjes een 450-6 uit 1974 en de 360-6 uit 2001

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4010.jpg

En wat slingert hier nog meer rond:

Een Ibanez L6-S uit 1978 (terrada), een Ovation The Preacher uit 1974 een Gibson SG Classic P 90 uit 2011, een Morris Les Paul Double Cut uit 1975-1976, een Fender Duo-Sonic uit 1966 en 1963, Een Gibson LP Studio uit 1991, een Fender Lead II uit 1981 en nog wel wat meer rommel, ach ja, je blijft verzamelen

Scarface
23 augustus 2012, 00:00
Nou vooruit dan:

mijn 2 Ricjes een 450-6 uit 1974 en de 360-6 uit 2001

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4010.jpg

En wat slingert hier nog meer rond:

Een Ibanez L6-S uit 1978 (terrada), een Ovation The Preacher uit 1974 een Gibson SG Classic P 90 uit 2011, een Morris Les Paul Double Cut uit 1975-1976, een Fender Duo-Sonic uit 1966 en 1963, Een Gibson LP Studio uit 1991, een Fender Lead II uit 1981 en nog wel wat meer rommel, ach ja, je blijft verzamelen

Deze zijn echt te gek !!!!!! volgens mij speelt op die linkse Prince maar dan in het rood...deze staan samen met een Gibson LP op mijn verlanglijstje.

Groet,
Marco

geert1976
23 augustus 2012, 00:03
Deze zijn echt te gek !!!!!! volgens mij speelt op die linkse Prince maar dan in het rood...deze staan samen met een Gibson LP op mijn verlanglijstje.

Groet,
Marco

Zijn begeleidings gitariste speelde veel op RIC's inderdaad.

Voordat je er eentje koopt, goed testen, Ric gitaren zijn eigenzinnig en hebben een typische hals, waar je wel mee om moet kunnen gaan en aan moet kunnen wennen.

Scarface
23 augustus 2012, 00:06
Zijn begeleidings gitariste speelde veel op RIC's inderdaad.

Voordat je er eentje koopt, goed testen, Ric gitaren zijn eigenzinnig en hebben een typische hals, waar je wel mee om moet kunnen gaan en aan moet kunnen wennen.

Dank voor de tip,ik kom hier in de toekomst zeker op terug...maar al zijn ze maar voor de heb ze zijn zo mooi..

geert1976
23 augustus 2012, 00:10
Klopt RIC's zijn geile gitaren en met de high gain elementen kunnen ze naast jinglle jangle ook behoorlijk vuur spuwen.

Het is een hele investering, ze zijn duur, dus zeker zijn van je zaak.
Als ik effe op mijn RIC piel moet ik altijd weer effe wennen, maar na een minuut is het ok.

Luke-wannabe
23 augustus 2012, 00:12
Haha Geert grijpt de gelegenheid weer eens aan z'n hele collectie te showen ;)

geert1976
23 augustus 2012, 00:18
Haha Geert grijpt de gelegenheid weer eens aan z'n hele collectie te showen ;)

Een gedeelte, ik moet weer eens nodig nieuwe foto's maken, vergat spontaan nog een Bird Lead II kopie, een Squier Vista Musicmaster bas, een Squier Hello Kitty een Ibanez Jumbo 12 string uit 1977 en een Takamine Jumbo prototype uit 1980 en nog meer rommel uit de 70's;)

Scarface
23 augustus 2012, 00:22
Klopt RIC's zijn geile gitaren en met de high gain elementen kunnen ze naast jinglle jangle ook behoorlijk vuur spuwen.

Het is een hele investering, ze zijn duur, dus zeker zijn van je zaak.
Als ik effe op mijn RIC piel moet ik altijd weer effe wennen, maar na een minuut is het ok.

Volgens mij doe je die je leven lang niet meer weg....en een vrouw is ook een dure investering en die word er niet mooier op met de jaren en deze twee wel. Ik ben wel een beetje jaloers je ziet ze niet zo vaak tussen al die Fenders en Gibsons..

geert1976
23 augustus 2012, 00:26
Volgens mij doe je die je leven lang niet meer weg....en een vrouw is ook een dure investering en die word er niet mooier op met de jaren en deze twee wel. Ik ben wel een beetje jaloers je ziet ze niet zo vaak tussen al die Fenders en Gibsons..

Als ik deze zou verkopen, krijg ik slaande ruzie met de vrouw, van de Fenders, Gibsons en RICs mag niets de deur uit.
Het zette al kwaad bloed bij haar dat ik mijn Fender Lead II op mp heb gezet.

De vrouw is nog gekker van al die planken dan dat ik dat ben. Laatst bood iemand geld voor de dubbelneck, dat zinde haar niet en ze gaf gelijk aan dat verkoop daarvan onbespreekbaar is.

Scarface
23 augustus 2012, 00:29
Als ik deze zou verkopen, krijg ik slaande ruzie met de vrouw, van de Fenders, Gibsons en RICs mag niets de deur uit.
Het zette al kwaad bloed bij haar dat ik mijn Fender Lead II op mp heb gezet.

De vrouw is nog gekker van al die planken dan dat ik dat ben. Laatst bood iemand geld voor de dubbelneck, dat zinde haar niet en ze gaf gelijk aan dat verkoop daarvan onbespreekbaar is.

Dat is een vrouw naar mijn hart,moet je ook zuinig op zijn..

geert1976
23 augustus 2012, 00:33
Dat is een vrouw naar mijn hart,moet je ook zuinig op zijn..

Ik ben ook erg zuinig op haar.

Ze wil eigenlijk nog een Gretsch erbij, een USA exemplaar wel te verstaan ,dus zal binnenkort de portemenee weer moeten trekken.

Scarface
23 augustus 2012, 00:36
Ik ben ook erg zuinig op haar.

Ze wil eigenlijk nog een Gretsch erbij, een USA exemplaar wel te verstaan ,dus zal binnenkort de portemenee weer moeten trekken.

Welke de White Falcon die is ook echt schitterend...heb ik van de week nog in mijn handen gehad

geert1976
23 augustus 2012, 00:37
Welke de White Falcon die is ook echt schitterend...heb ik van de week nog in mijn handen gehad

Die wil zij ook, of een white Penguin.

Scarface
23 augustus 2012, 00:43
Die wil zij ook, of een white Penguin.

Goeie smaak,en klinkt geweldig....zelfs zonder versterker

FruscianteFan
23 augustus 2012, 03:06
Die wil zij ook, of een white Penguin.
bestaan die dan uit de USA?

...je zult er wel meer verstand van hebben dan ik ;)

geert1976
23 augustus 2012, 10:08
bestaan die dan uit de USA?

...je zult er wel meer verstand van hebben dan ik ;)

Geen idee eigenlijk, in Gretsches heb ik mij nooit echt geïnteresserd.
Ze is gewoon erg gecharmeerd van de looks, vooral van het exemplaar welke Jay75 heeft gehad.

humbucker
23 augustus 2012, 11:00
De professional collection van Gretsch komt volledig uit Japan. Enkel de customshop zit in de US, maar dan spreek je van 10k ofzo...

B-stone
23 augustus 2012, 11:33
De professional collection van Gretsch komt volledig uit Japan. Enkel de customshop zit in de US, maar dan spreek je van 10k ofzo...

Klopt, of je moet het over de vintage gretsches hebben. Zijn vroeger wel in de vs gebouwt.

Scarface
23 augustus 2012, 11:54
De professional collection van Gretsch komt volledig uit Japan. Enkel de customshop zit in de US, maar dan spreek je van 10k ofzo...

Inderdaad,de customshop komt uit de USA zeer exclusief en duur.

http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/WhiteFalcon10.jpg

http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/Pinup01.jpg

Maar wel mooi....

zoon van Piet
23 augustus 2012, 12:06
Van die White Penguin zijn er in de vijftiger en vroeg-zestiger jaren 'enkele dozijnen' gemaakt, aldus het boek van Jay Scott.
Dus dat gaat wat kosten, geert.. :)

@Duhsjaak: Die Hilo's zijn allebei gewoon brug en nek, want dat daar verschil tussen gemaakt wordt is echt iets van de late jaren tachtig. Ik meen dat Seymour D ermee begon, voor die tijd waren brug en nek pu's gewoon gelijk aan elkaar.

en goed dat wee het over Bigsby's hebben, want ik heb er net een gevonden in de oude schoenendoos vol geheimzinnige gear. Daar moet ik iets mee doen, natuurlijk..iemand tips over dat uitlijnen?

Jurian95
23 augustus 2012, 12:36
Van die White Penguin zijn er in de vijftiger en vroeg-zestiger jaren 'enkele dozijnen' gemaakt, aldus het boek van Jay Scott.
Dus dat gaat wat kosten, geert.. :)

@Duhsjaak: Die Hilo's zijn allebei gewoon brug en nek, want dat daar verschil tussen gemaakt wordt is echt iets van de late jaren tachtig. Ik meen dat Seymour D ermee begon, voor die tijd waren brug en nek pu's gewoon gelijk aan elkaar.

en goed dat wee het over Bigsby's hebben, want ik heb er net een gevonden in de oude schoenendoos vol geheimzinnige gear. Daar moet ik iets mee doen, natuurlijk..iemand tips over dat uitlijnen?


Had ik maar zo`n oude schoenen doos met guitar gear :cool:

barno
23 augustus 2012, 12:42
iemand tips over dat uitlijnen?


snaren eraf, twee koordjes ipv de E en e snaar en die over de polepieces en brug op een houtje bv met dubbelkleef achteraan de bodykont vastzetten

zoon van Piet
23 augustus 2012, 12:47
Makkelijk zat...
alleen...

Niks polepieces! Ik ga voor akoestisch archtop mét bigsby! :punk:

bass blom
23 augustus 2012, 12:48
zou die op mijn oude oom passen? zoja stuur die schoenendoos maar op :ok:

zoon van Piet
23 augustus 2012, 12:51
Op Ome rossmeissl? ja, daar zou die goed op staan..
maar hij komt op tante Hoyer! ;)

bass blom
23 augustus 2012, 12:53
ik mag hem niet rossmeissl noemen, dan word ik bedreigd door een mafkees uit vlaardingen :hide:

zoon van Piet
23 augustus 2012, 13:02
Oh, de Roger-politie! ;)
maar deze gitaar is toch een ro....sel, elders gebouwd? Wie bouwde die gitaren ook alweer?

bass blom
23 augustus 2012, 13:07
vage oude familiebanden, oostenrijk, link met 1 van de oprichters van rickenbacker?
kweenie of het roger is, het is die gast die altijd versterkers te koop heeft voor veel duur kwa financieel geld, ouwe meuk en ze klinken bijna allemaal als fender :D

zoon van Piet
23 augustus 2012, 13:20
Het is geen Roger, maar wel een Rossmeissl, volgens mij..
Deze Oostenrijkse familie handelde in muziekinstrumenten en liet gitaren (elders) maken.
Roger Rossmeissl werd een gedegen gitarenbouwer ( Roger) en werkte ( niet oprichten, maar werken) bij Rickenbacker waar hij veel te maken had met de bekende semi's van dat merk. Later werkte hij voor Fender, alweer aan semi's en de LTD en zo.

Heb je de herkomst van deze big boy al eens laten onderzoeken op euroguitars forum? Daar weten ze precies hoe het zit en wie het ding maakte.

bass blom
23 augustus 2012, 13:24
yep :ok:

http://www.euroguitars.co.uk/viewtopic.php?f=6&t=1237&sid=69eb7dd3c18bc5934bd42580add897f9

zoon van Piet
23 augustus 2012, 13:33
Gewoon Rossmeissl dus...niet te verwarren met Roger! ;)

bass blom
23 augustus 2012, 13:37
ja, ik had hem dus te koop staan.
en die gast uit vlaardingen bood er een smak geld voor.
en haakte (te laat) af omdat het volgens een vriend geen rossmeissl zou zijn.
en bedreigde me dus als ik het zou wagen er nog een keer mee te adverteren als zijnde een rossmeissl :chicken: :hide:
en het lullige is, de deal was rond, ik kon hem met iemand mee laten rijden naar den haag..
daarna haakte hij af en bood dan wel een pak minder.
nu staat de gitaar bij mijn zus in den haag, hmpff.
dus hoe dan ook er mee adverteren is een beetje lullig nu.

zoon van Piet
23 augustus 2012, 13:44
oja, 'een vriend' is altijd een ander woord voor 'echte kenner'
Er zijn verrekte weinig echte kenners van Duits/Oostenrijks spul. Arjen,Wietse.. en die zouden anders zeggen, denk ik.

Tja, het is lullig. al zou ik daar lak aan hebben. het is een Rossmeissl en die mag je als zodanig adverteren. Zeker als je meldt dat het geen Roger is..

bass blom
23 augustus 2012, 13:47
hij schreef heel nare mails en plakte er ter illustratie een ebay linkje bij waar $5 op zo'n ding werd geboden..
met $75 verzendkosten geloof ik.
uiteindelijk is hij voor rond de 225 ofzo weggegaan.
hij zou me kant en kompleet zwart gaan maken op het heleganse internet als ik het zou doen.
tja, ik kan het nu niet doen, moet het ding eerst weer hier hebben.
en tegelijk maak ik hem nu zwart maar daar heeft hij met zijn belachelijk hoge vraagprijzen meer aandeel in :D

zoon van Piet
23 augustus 2012, 15:44
225 lijkt me redelijk.. in ieder geval redelijker dan 's mans eigen ads en vraagprijzen.

Oranjeaap
23 augustus 2012, 15:46
Wat een droeftoeter die gast. Super vette gitaar man, past echt perfect bij je custom.

Oranjeaap
23 augustus 2012, 15:51
Wat zou dat ding moeten opleveren ? Past ook wel goed bij mijn eigen custom :cooler:

bass blom
23 augustus 2012, 16:00
Wat een droeftoeter die gast. Super vette gitaar man, past echt perfect bij je custom.


Wat zou dat ding moeten opleveren ? Past ook wel goed bij mijn eigen custom :cooler:

ja, inmiddels is mijn zwarte niet meer met prepensioen :D
en staat dat ding dus in den haag, waardoor ik hem nu ff niet makkelijk te koop aan kan bieden :chicken:

Oranjeaap
23 augustus 2012, 16:05
Je hebt toch wel enig idee wat dat ding ongeveer waard is?

bass blom
23 augustus 2012, 16:07
ja dit mogen we niet hier bespreken :D
wat zvp zegt zou wel kunnen.
alleen ik heb hem niet hier :chicken:

Oranjeaap
23 augustus 2012, 16:13
Als ik nou puur uit interesse vraag wat dat ding ongeveer zou opleveren in het theoretische geval dat je een potentiele koper zou hebben..... dan mag je daar toch gewoon antwoord op geven? :p

Ik bedoel, wij zijn hier niet aan het onderhandelen ofzo.

Onderhandelen is meer zoiets als dit: zit er voor dat theoretische eerdergenoemde bedrag ook een een koffer bij? Dat ding lijkt mij onpratisch groot en iemand die hem misschien wil aanschaffen moet dat toch fatsoenlijk kunnen vervoeren dacht ik zo.

Oranjeaap
23 augustus 2012, 16:15
Over bigsby's gesproken. Als ik dit zo zie dan wil er nu ook eentje op mijn custom

http://s3.amazonaws.com/usedimg/UG9530511.jpg

bass blom
23 augustus 2012, 16:36
dat kan best een probleem zijn ja een passende koffer vinden :D

bass blom
23 augustus 2012, 16:44
Over bigsby's gesproken. Als ik dit zo zie dan wil er nu ook eentje op mijn custom

http://s3.amazonaws.com/usedimg/UG9530511.jpg

blijft mij ook trekken ja, alleen komt je brug volume knop een stuk minder bereikbaar :chicken:

Oranjeaap
23 augustus 2012, 16:50
blijft mij ook trekken ja, alleen komt je brug volume knop een stuk minder bereikbaar :chicken:

hals volume bedoel je? Die zit vlak achter de veer. De hendel draai je gewoon naar achter als je hem niet gebruikt dus de brug volume kan je gewoon prima bij toch

bass blom
23 augustus 2012, 16:52
ja brug volume bedoel ik, de onderste, haal ze wel vaker door mekaar, niet bij spelen :D
voor beiden zit de pook dus in de weg.
naar achter draaien is weer lastig als je hem wilt gebruiken.

zoon van Piet
23 augustus 2012, 16:54
dat kan best een probleem zijn ja een passende koffer vinden :D

Absoluut. Ik heb zo'n gastje van feedback een hele middag koffers laten sjouwen. Niks paste bij mijn Dikste Duitser. Uiteindelijk kwam ie met een stoffige koffer, helemaal achter uit het magazijn. Onder dat stof zat een dure guildkoffer voor een jumbo.. maar dat zei hem niks, ik kon m hebben voor 50 Euro.


Dus de volgende dag was ik terug met twee gitaren, voor nog wat stoffige koffers achter uit hetmagazijn.:-) al snel had ik weer twee zwaarprofessionele koffers gekozen.
Helaas kwam de baas langs: 'wat doe jij nou? Deze koffers horen bij de gitaren die in de winkel hangen!'
Dus de dure Guild-met-koffer in de winkel is zonder koffer...

bass blom
23 augustus 2012, 16:55
:seriousf:

geert1976
23 augustus 2012, 17:29
vage oude familiebanden, oostenrijk, link met 1 van de oprichters van rickenbacker?
kweenie of het roger is, het is die gast die altijd versterkers te koop heeft voor veel duur kwa financieel geld, ouwe meuk en ze klinken bijna allemaal als fender :D

Die gast?
Die biedt oude versterkers aan tegen woekerprijzen en ze klinken allemaal gelijk aan Fender of nog beter.
Volgens mij had die laatst een Venlonia te koop staan voor E 500,00, die klonk als Fender.
Vraagt ook vaak op MP voor gratis oude versterkers voor de hobby.

Ik ken hem niet persoonlijk, maar zijn gedrag naar jouw toe en zijn adv. op MP zeggen mij dat die een paar losse jackpluggen in zijn hoofd heeft.

bass blom
23 augustus 2012, 17:41
ja alles klinkt als fender en de ene keer woont ie in vlaardingen en de andere keer in schiedam.
heb je vaker met die dreigtypes, oh zo benauwd dat iemand hun adres te weten komt.