PDA

View Full Version : HDP DJ-Pro M1001 Hoofdtelefoon any good?



RedBuell
22 augustus 2012, 10:38
Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon om te gebruiken met Amplitube op de iPhone en
in de toekomst misschien wat recording op de Mac.

Nu hebben ze er een bij ibood in de dag aanbieding. Het gaat om de Hercules HDP DJ-Pro M1001.
Hij kost normaal rond de €125 en nu €75. Ik heb hier ooit eens gelezen dat bijvoorbeeld de Beats by Dre hoofdtelefoons wat minder geschikt zijn voor recording en gitaarspelen via PC en dergelijke omdat ze een idiote accentuering van de bassen hebben. Nu vraag ik me af of dat bij deze ook zo zal zijn, mede door de beschrijving van ibood maar ook doordat DJ's veelal muziek draaien met veel bas. Anderzijds overdrijft ibood graag en veel met grappig bedoelde omschrijvingen.

Quote: "Over bas gesproken, de DJ-Pro heeft een zeer krachtige basweergave, ideaal voor het voorbeluisteren en voor een optimale beat matching"

Quote: "Hij reproduceert gemakkelijk frequenties tussen de 5 en 30.000 Hz, dus niet alleen de dikste bassen en maar ook de helderste hoge tonen worden mooi weergegeven!"

Volgens bij zijn dat frequenties die buiten ons gehoor vallen maar goed, hij heeft volgens mij wel goede reviews. Vraag me dus alleen af of hij goed is om hem te gebruiken bij Garageband, Amplitube voor de iPhone etc.

http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs/19759/Hercules_HDP_DJ-Pro_M1001_professionele_DJ-hoofdtelefoon_met_stijl_en_comfort/