PDA

View Full Version : sheffield speakers?



joeycape
14 juni 2003, 06:26
ik had wel gehoord van celestion speakers maar deze ken ik nog niet. heeft iemand hier een idee wat het verschil is met de celestion speaker of speelt iemand er misschien zelf over??

svokke
14 juni 2003, 08:31
Dat zijn peavey speakers, waarschijnlijk gemaakt door eminence. Ik heb er een in een peavey combo (bravo112) zitten. Gewoon doorsnee speakertje stijl greenback. Mijn celestions V30 en GH30 klinken een stuk beter. Upgraden naar celestions is eejn bijna standaard mod voor dit versterkertje, vooral dan narr de V30.
Voor meer info: peavey forum op peavey.com...
Svokke

mohawk
14 juni 2003, 10:17
Ik heb ze ook in mijn 4x12 van peavey..en ik vind ze wel goed klinken,er zit aardig wat laag in..

MegaDrive
14 juni 2003, 10:39
Inderdaad. Als je een top hebt die weinig laag geeft is een kast met sheffield speakers een goede optie. Voor clean werk vind ik ze bagger. Ik had ooit een JCM600 (0 laag) en die groef aardig op zo'n 4x12 peavey bak. Jammer dat ik pas nadat ik de top had verkocht erachter kwam dat de JCM800 gain en bass mod ook op die 600 is te doen :(

Negative K3 fan
14 juni 2003, 12:46
enige wat ik over sheffields weet is dat ze goedkoop zijn (goedkoper dan de bekende ceelestions), ze zijn ook minder gewild en vrij bassig. Ik weet neit of dat voor alle modellen (hebben zu uberhaupt wel emerdere modellen?) opgaat, maar wel voor die in de 5150 kasten.

doemschaap
14 juni 2003, 16:56
ik zag dat ie 5150 kast een slagje goedkoper was als een willekeurige marshall met greenbacks. is de kwaliteit dan ook aanzienlijk lager van die sheffields of is het meer een kwestie van smaak (teveel laag??)

Negative K3 fan
14 juni 2003, 16:58
kwestie van smaak dachtik zo.

MegaDrive
14 juni 2003, 18:17
Ik zou het van de top laten afhangen die erop gebruikt gaat worden. Ik vond die JCM600 een stuk beter klinken op die Peavey kast dan mijn bijna 2x zo dure Marshall 1960AV kast. Met m'n ENGL Fireball en m'n Line6 FlextoneII HD klinkt die Peavey voor geen meter, itt de Marshall.

josh.vandenberg
14 juni 2003, 18:44
met een 5150 versterker vind ik de 5150 kast echt een must.Er zit een geweldige break up in.Voor wat bluesie achtige dingen of voor wat lomper rock werk is celestion geschikter.Als je high gain speelt met een peavey kst moet je precies spelen,want fouten komen erg ongenadig goed uit.Het geluid is echt veel accurater vergelijkend met celestion.

shredneck
14 juni 2003, 23:45
Ik zou het van de top laten afhangen die erop gebruikt gaat worden. Ik vond die JCM600 een stuk beter klinken op die Peavey kast dan mijn bijna 2x zo dure Marshall 1960AV kast. Met m'n ENGL Fireball en m'n Line6 FlextoneII HD klinkt die Peavey voor geen meter, itt de Marshall.

dat is vreemd. de combi flextone hd en 5150 cabinet klonk bij mij veel beter dan met een AV van Marshall. Die marshall trok dat laag ook niet.
wellicht moet je je spul eens beter afstellen.