PDA

View Full Version : Hey



Daan Muller
21 augustus 2012, 22:17
Hallo,

na een paar weken alleen lezen toch maar even voorstellen.

Kwam een tijdje geleden cigarbox gitaren tegen op internet en dacht: 'hé, das geinig'. En aangezien het bij mij op de zaak hollen of stilstaan is leek het me een leuk iets om op de stilstaan momenten te fabriceren.

Heb inmiddels 4 stuks gebouwd, 3 snarige gefret als een dulcimer, 3 snarige met een piezo, 3 snarige met een single coil en een 4 snarige resonator. Erg leuk om te doen en verbazingwekkend wat er voor geluid uit komt...

Ondertussen wat boeken over gitaar bouwen gelezen, een hoop sites bekeken, een gitaar aangeschaft (Hagstrom Ultra Swede) en ga binnenkort maar eens met lessen beginnen want spelen kan ik dus niet. Heb als kind wel een paar jaar les gehad maar daar is niet veel van blijven hangen.

En nu net begonnen met het bouwen van een 'normale' elektrische gitaar volgens het danelectro idee, vuren en masoniet. Gitaar getekend in illustrator, geprint en ben nu de mallen aan het figuurzagen en schuren uit mdf.

Daan

Duhsjaak
22 augustus 2012, 07:20
Hi
Wat een explosie van creativiteit. En het Journaal maar piepen dat de bouw een beetje stilligt. Nou, jouw bouw niet in ieder geval.

Ooit aan de Danelectro geraakt door o.a. Link Wray en ik ben er nooit meer van genezen.

Geen idee hoe ver je exploratie hier is gegaan, maar er loopt werkelijk een pracht draad op het gebied van Masonite. En voor het geval je niet alleen iets in de trant van de looks van een Danelectro wilt bouwen, Javaca stelt een bouwplan voor een longhorn ter beschikking. Heb je de maatvoering alvast te pakken. Wat je met vormgeving doet......

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155713-The-Masonite-Olympics-aankondiging-en-verzameltopic

Neus maar eens rond. Veel plezier hier en elders met je instrumenten!
Vriendelijke groet, Gus