PDA

View Full Version : Wie herkent deze strat pickups?



guitarnijboer
21 augustus 2012, 20:30
Hallo Allemaal,

Ik heb laatst een paar pickups gekocht voor één van mijn stratocasters en ik ben heel erg benieuwd wie deze pickups heeft gemaakt. (merk of type, behalve dan dat het singlecoils zijn)
De vriendelijke meneer van wie ik ze heb gekocht kon er niets over zeggen en hoewel ik hier vaak 'google is your friend' lees ging deze vlieger ditmaal ook niet op.
Omdat hier veel mensen zitten die zelf aan gitaren sleutelen hoop ik dat iemand mij hierover iets kan vertellen.

- Het zijn drie alnico (waarschijnlijk 5 ) pickups zonder opdruk van iets herkenbaars.
- De bobbins zijn van plastic en ogen hetzelfde als die van Fender (twee vierkante gaatjes, rondje, twee vierkante gaatjes) echter zonder de verdikking waar de schoefjes door gaan en zonder de Fender code.
- Er zit een soort papierachtige tape om de spoel en daarondel lijkt wire wrap te zitten.
- Bij alle drie elementen steekt het pooltje van de E wat verder door de achterkant.
- ze lijken zeker een jaar of 20 a 30 oud.
- de middle PU is reverse pol. reverse wound en heeft een witte en rode draad.
- De andere twee PU's hebben een witte en zwarte draad (rood en zwart is massa)

Misschien is dit voor een ander een onzinnig topic, maar ik ben toch zo verschrikkelijk nieuwschierig!! Ik hoop dat iemand iets weet!

Hier nog een paar foto's. Op de bedrading na zien ze er alle drie het zelfde uit:

midden PU achterkant:
http://i181.photobucket.com/albums/x297/guitarnijboer/21082012110.jpg

brug PU zijkant:
http://i181.photobucket.com/albums/x297/guitarnijboer/21082012108.jpg

brug PU bovenkant:
http://i181.photobucket.com/albums/x297/guitarnijboer/21082012111.jpg

stijnkenens
21 augustus 2012, 20:45
En nu met scherpe foto's ...


Waarschijnlijk budget strat, al dan niet Fender.
20 a 30 jaar oud, ik weet niet, heb ze al een paar keer vervangen door iets anders in meer recentere fender strats.


Maar ik kan verkeerd zijn, ik ben niet bezig met het proberen dateren van gitaren die van een lopende band zijn gerold, daar heb ik mijn bronnen voor, die hier ook op het forum dwalen :D



s.

guitarnijboer
22 augustus 2012, 00:14
Hmm... Ik ben er inmiddels wel achter dat de magneetjes onder de lage E zelf door iemand naar beneden zijn gedrukt waarschijnlijk en ook weer terug getikt konden worden. Ik miste mijn lage E toen ik ze geinstalleerd had. Ze klinken best goed trouwens dus dat is tenminste al iets. Een klein beetje zachter dan de pickups uit mijn andere strats (een 78 en een 89), maar wel helderder. Ze zijn harder en geven een dikker geluid dan Alnico3. De weerstand is vrijwel gelijk aan die van mijn 78 strat : 5.8K 5.95K 6.02K

Robin...
23 augustus 2012, 01:30
die man waar je hem gekocht had, heeft die de pickups uit een gitaar gehaald want dan kan je misschien kijken waar die vandaan komen.

guitarnijboer
23 augustus 2012, 17:42
die man waar je hem gekocht had, heeft die de pickups uit een gitaar gehaald want dan kan je misschien kijken waar die vandaan komen.

Nee, dat is juist het probleem. Deze man had geen idee waar de pickups uit komen. Hij had veel meer onderdelen te koop dus wellicht had ie deze set zelf ook eens ergens los gekocht (al dan niet samen met andere spullen of zo...)

bass blom
23 augustus 2012, 17:43
heb je je eigen sig onlangs nog wel eens gelezen? :D

pasqual
23 augustus 2012, 21:52
Gezien de vermoedelijk leeftijd ( zoals je zelf aangeeft ) zou mijn antwoord niet kunnen maar als ik naar de gaten tussen de magneten kijk en de kabeltjes, zou ik zeggen dat ze afkomstig zijn uit een London City strat. Ook je beschrijving van het geluid en de gemeten weerstand doet mij dit vermoeden. Ik heb namelijk ook zo'n setje gekocht van iemand en ze zien er hetzelfde uit en klinken inderdaad erg goed.

guitarnijboer
24 augustus 2012, 01:35
heb je je eigen sig onlangs nog wel eens gelezen? :D

Hahaha Touché !!

guitarnijboer
24 augustus 2012, 01:36
Bedankt Pasqual, ik ga weer eens googelen...

guitarkid
24 augustus 2012, 10:55
heb je je eigen sig onlangs nog wel eens gelezen? :D

Scherp Bass, messcherp! :)

bass blom
24 augustus 2012, 12:06
in ieder geval scherper dan die foto's :D