PDA

View Full Version : Statement



MichaelSS
21 augustus 2012, 18:29
Sound blijft bij mij helaas een probleem. Ik krijg het er nooit op met het geluid dat ik echt wil.
Ik ben nog geen pro-sweep-picker dat vertel ik er alvast bij : -- ) Ook mijn volumepedaal laat het afweten in de eerste 10 seconden.

http://www.youtube.com/watch?v=M-XsI6ADGjY

bass blom
21 augustus 2012, 18:37
hoe neem je het op dan?
je zou zeggen dat je automatische niveau regeling hoort ja.

MichaelSS
21 augustus 2012, 18:42
Via de emulated (??) ouput van de blackstar. Na de tijd heb ik één ding aangepast met behulp van audacity, maar wat had niks te maken met volume.

bass blom
21 augustus 2012, 18:50
en waar gaat die output in?

MichaelSS
21 augustus 2012, 18:51
UX2 Line6. Input.

bass blom
21 augustus 2012, 19:02
dat zou ok moeten zijn.
het klinkt erg gecompressed allemaal.
compressed als ik compressor limiter EN als in datacompressie (mp3)
maar je backingtrack zal wellicht al een mp3 zijn?
en dan datgene waar je beeld en geluid (niet echt lekker sync) mee samenvoegt doet het wellicht ook nog een keer?
ja, opnemen is een vak toch wel :D

Jedeel
21 augustus 2012, 19:19
En toch vind ik het (los v.d. techniek) een behoorlijk stuk muziek. Wat een geluid!

MichaelSS
21 augustus 2012, 19:24
Thnx voor je reactie Jedeel. Waarop doel je met techniek? De techniek van het opnemen, of de Techniek van het spelen?

En als je de techniek van het spelen bedoeld, waarop doel je dan?

bass blom
21 augustus 2012, 19:25
ja het spelen is weinig op aan te merken :D

Duhsjaak
21 augustus 2012, 21:48
Hi
Ineens is mijn tekst weg.
Zeg t maar effe, voor het geval het plotseling als een verweesd stuk opduikt.

Laatst werd de opmerking gemaakt dat je commentaar te hard was, terwijl ik (de oppersoftie, lijkt het wel eens, van GN) het 100% met je analyse eens was. Pas nadat je het standpunt hebt toegelicht was er enig begrip.

Met het kaliber dat hier rondgaat, al dan niet openlijk gepost, is het ook een lastige zaak voor de gemiddelde beginner.

Ik neem niet alleen mijn pet af voor je analyses, maar ook voor je vakmanschap. Da's hiermee maar weer eens aangetoond.
Ik moest (flauwe opmerking) even denken aan 'This song's in E' van oppergod Harrison.

Niet mijn muziek, maar de manier waarop..... maakt mij bescheiden.
Vriendelijke groet, Gus

MichaelSS
21 augustus 2012, 22:12
Gus,

Wederom bedankt voor je reactie. Jij hebt de kwaliteiten om een muziekstuk te beoordelen die gegrond, juist en niet kwetsend zijn.
Ik ben bekend met het feit dat mijn mening altijd nogal direct overkomt, maar wat vaak helemaal niet zo bedoeld is.
Enige toelichting is dan op zijn plaats, en daar heeft de vrager dan ook recht op.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Jedeel
22 augustus 2012, 17:40
Oeps.... een beetje onduidelijke reactie van mijn kant.

Ik bedoel opname-technisch. Ik heb daar geen verstand van, maar was direct
onder de indruk van je spelen en het geluid.
Dus ik dacht......hm.... wat is er dan mis met het geluid? ;)

MichaelSS
22 augustus 2012, 23:03
Thnx Jedeel.

Ik stel hoge eisen aan mijn geluid dat direct uit de versterker komt. Thuis klinkt het hoe ik het wil hebben, maar op de opnames helaas niet. Het klinkt wel redelijk, maar niet helemaal naar mijn zin :)

MichaelSS
26 augustus 2012, 12:59
Verder geen mensen die opmerkingen tips/tops hebben?

Jeffrey Kroonenberg
26 augustus 2012, 13:06
erg goed.
Klinkt lekker

arnoldtims
26 augustus 2012, 13:33
Erg jaren 80. houd hier zelf niet erg van maar ik hoor zeker een vaardige gitarist, goed gespeeld. In mijn stukje speel ik ongeveer op mijn snelst en mijn mond valt dan ook open van al die sweeping licks
Ik kan technisch niks zeggen over de opname behalve dat het wat bombastisch klinkt

patrick0108
26 augustus 2012, 13:40
klinkt lekker.... en de S5470 speelt heerlijk (heb hem ook).. heb je trouwens ooit iets gemerkt van sustain problemen met de 5470?

MichaelSS
26 augustus 2012, 13:43
Thnx Jeffrey.

@Arnold: Je bent niet de enige hoor ; -) Heel veel mensen houden niet van dit soort gitaar solo's. Ieder z'n smaak :).
Ik heb jouw stuk uiteraard ook beluisterd. Dat is dan totaal weer niet mijn soort gitaarmuziek, maar daardoor klinkt het niet minder goed.

MichaelSS
26 augustus 2012, 13:45
klinkt lekker.... en de S5470 speelt heerlijk (heb hem ook).. heb je trouwens ooit iets gemerkt van sustain problemen met de 5470?

Geweldige gitaar inderdaad. Toen ik hem kocht (tweedehands, maar in nieuwstaat) was ik eerst een beetje huiverig voor de sustain omdat hij zo verschrikkelijk dun is. Ik heb er nog niet mee opgetreden, maar thuis is de sustain perfect. Geen problemen mee.

patrick0108
26 augustus 2012, 13:59
Geweldige gitaar inderdaad. Toen ik hem kocht (tweedehands, maar in nieuwstaat) was ik eerst een beetje huiverig voor de sustain omdat hij zo verschrikkelijk dun is. Ik heb er nog niet mee opgetreden, maar thuis is de sustain perfect. Geen problemen mee.

Heb er last van gehad dat de sound dood viel maar na een goede afstel beurt en nieuwe snaren was dat voor thuis idd verholpen, live heb ik ook geen ervaring met de 5470. veel suc6 verder......

heinz3110
26 augustus 2012, 14:34
Michael, opname klinkt alsof er een treinlading galm - of delay- op zit met veels te veel low-mids erin. Maakt het erg ondefinieerbaar en modderig. Dus ik zou zeggen: weg met die galm en delay. Niet nodig ook, gezien de wijze waarop je speelt, want dat klinkt prima!

MichaelSS
26 augustus 2012, 17:53
Thnx Heinz.

Volgende keer zal ik de effecten wat matigen. Er zitten inderdaad wel wat effecten in.